یادداشت‌های احمد کریمی

یادداشت‌های احمد کریمی

در آن سوی خیال، باغیست زیبا و رویایی، که با همه وجودم، اشتیاق رسیدن به آن را، در خود فریاد می‌زنم...!!!

"اللهم ارزقنی توفیق الشهاده فی سبیلک"

بایگانی

خدمات رضا شاه به ایران(از زبان نزدیکان)

پنجشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۲۰ ب.ظ

بخوانید گوشه ای از زندگی و حکومت رضا شاه در کشور عزیزمان که امروز از وجود کثیفش پاک شده:

تاریخ رضا شاه را مطالعه کرده ام، و جالبتر اینکه کتابی درباره او خوانده ام که فقط خوبی های او را برجسته و به بدی های او اشاره ای نکرده بود. وقتی این بخش از تاریخ را می خواندم، انگار فردی هستم که وطن او "انگلیس" است، و یا همه چیز او وابسته به این روباه پیر استعمارگر است، به این معنی که همه چیز رضا شاه، اربابان او بودند و او چیزی نبود، جز یک مهره و مترسک، که به راحتی نیز عوضش کردند !!!

پیشنهادم این است که تاریخ را مطالعه، و این اطلاعات را در آنچه هستیم، آنچه باید می شدیم، آنچه می خواستند باشیم و آنچه نشدیم جمع کنیم؛ آنگاه نتیجه بگیریم که رضا شاه، اگر در تاریخ ما نبود و یا حتی بود، اما آنچه انگلیس و شوروی و آمریکا میخواستند، نبود، چه می شدیم !؟

اینک گوشه ای از مستندات:

ضربات مهلک رضا شاه بر اخلاق و معنویت جامعه ایرانی:

رفتار های لات منشانه او و تعدد فحاشیهایش باعث رواج آن در جامعه شده بود. مردی بی ادب و جاه طلب که به اصطلاح می خواست مظاهر تمدن جدید را وارد ایران کند، اما چون مردی عامی و بی سواد بود، درک درستی از تمدن و قانون نداشت.(1)

رضا شاه در اواخر حکومتش به تریاک معتاد شده بود. هر روز دو سه نوبت منقل و بافورش مهیا بود؛ روزانه قبل از رفتن به کاخ شهری چند بست تریاک استعمال می کرد و ... محمد رضا(شاه) از بین مشروبات، کنیاک را بیشتر می پسندید(2)

شغل های رضا شاه:

او تا پادشاهی مشاغل زیادی داشت. مدت ها شاگرد مسگری بود و کارش دمیدن در آتش خانه مسگری بوده است. بعدها هم چند شغل دیگر را تجربه می کند و سرانجام کارمند سفارت انگلیس می شود و کارش رسیدگی و تیمار اسب ها در اصطبل بود... و سپس به وزارت احمد شاه و بعد از آن شاه می شود...(3)

فساد اخلاقی:

ملکه پهلوی در خاطراتش: رضا نگفت زن ها لخت شوند. فقط چادر و چاقچور و روبند و نقاب را ممنوع کرد!!!(4)

رضا شاه با منع حجاب باب فساد را در کشور گشود. اول چادرها را برداشت، بعدپیراهن ها آستین کوتاه شد. بعد روسری ها را برداشتند. کم کم  دامن ها را کوتاه کردند و کار به جایی رسید که اولین استخر مختلط ایران در خیابان شاه(جمهوری اسلامی فعلی) ساخته شد. این معنای پیشرفتی بود که شاه پهلوی به آن رسیده بود !!!

به قول شهید مطهری: اگر پیشرفت و ترقی به بی حجابی است، حیوانات از همه پیشرفته تر و مدرن تر هستند.

دین و مذهب رضا شاه:

ملکه پهلوی:

رضا می گفت: زرتشت افتخار ایرانیان است. رضا، زرتشتی نبود. اوایل تظاهر به دینداری می کرد، اما بعدها از دین و مذهب اسلام رویگردان شد و می گفت اسلام دین اعراب بادیه نشین است، چه دخلی دارد به ایرانی ها؟!!! (5)

غارت اموال مردم:

هاروارد – یکی از ماموران انگلیسی- در نامه ای به لورین - وزیر مختار انگلیس- می نویسد:

شاه از نظر پول دوستی و تصرف اموال به مراتب بدتر از احمد شاه است. به طوری که بعد از دو سال پادشاهی، ثروت بسیار زیادی برای خود فراهم کرده است (6)

حرص و طمع شاه در تصاحب املاک به حدی زیاد بود که روزنامه اطلاعات در آن زمان، مساحت املاک سلطنتی در آخرین تقسیم برای فروش را بالغ بر سه هزار هکتار زمین مزروعی و 270 هزار هکتار زمین بایر که سیصد هزار نفر سکنه داشت، عنوان کرده است. (7)

ارتشبد حسین فردوست در خاطرات خود می نویسد:

رضا خان همه فرماندهان خود را متمّول کرد، بدون آنکه حتی ریالی بپردازد. فقط به هر کدام می گفت: برای خود املاکی تهیه کنید !!! و بدین ترتیب دستشان را در چپاول اموال مردم باز گذاشت...(8)

نمونه اخلاق شاه:

در خاطرات "سر ریدر بولارد" سفیر وقت انگلیس در ایران آمده است:

موقعی که وزرای رضا شاه به خدمتش می رفتند می بایست در حضورش دست به سینه و بدون تکان خوردن بایستند. یکی از وزرای او تعریف می کند: وقتی از ملاقات هفتگی با رضا شاه خلاص می شود، به صورت شخص علیلی در می آید که حتما باید یک شبانه روز تمام استراحت کند، تا ناراحتی اعصابش از بین برود...(9)

ژان گونتر - محقق و جهانگرد معروف - در کتابش - در داخل آسیا – درباره وضعیت ایران در زمان رضا شاه می نویسد:

مخالفان رضا شاه می گویند: او ظالم و مرموز و سلطه گر است. آنان در شکایت خود می گویند که ایران در واقع زندان بزرگی است که به وسیله رعب و وحشت اداره می شود...(10)

در ادامه کتاب"پهلوی ها را بشناسیم" شامل بسیاری از حماقت های قلدری به نام رضا شاه است که خواندن آن را به همه توصیه می کنم. برای رسیدن به جواب بسیاری از ایرادهای دوستان، انگار مطالعه این کتاب بسیار خوب باشد. بخش دوم این کتاب نیز به فرزند ملعونش محمد رضا مربوط می شود.

در ضمن انتظاری از برخی!!! نداریم که چرا خوبی های این دوره را نمی بینید، کشوری که در اوج تحریم ها و دشمنی ها به این نقطه رسیده است، زیرا معلوم است کسانی که نمی توانند به راحتی این همه اتفاق خوب در این 35 سال را ببینند و قبول کنند، نمی توانند بدی های دوره رضا شاه را هم ببینند !!!


1- داستان های عصر رضا شاه- محمود حکیمی-ص 15

2- خاطرات ملکه پهلوی-پاورقی ص 321

3- خاطرات ملکه پهلوی – ص 33

4- خاطرات ملکه پهلوی-ص 332

5- خاطرات ملکه پهلوی – ص 241

6- داستان هایی از عصر رضا شاه – ص 167

7- اطلاعات – 8/12/1339

8- داستان های عصر رضا شاه – ص 271

9- داستان های عصر رضا شاه – ص 189

10- داستان های عصر رضا شاه – ص 270


بر گرفته از کتاب "پهلوی ها را بشناسیم"
تالیف: هادی قطبی
نشر احمدیه - قم

نظرات  (۱۹۷)

ىک کلام ختم کلام اگه رضا شاه کبىر نبود تو الان باىد سوار خر مىشدى مىرفتى زىارت
پاسخ:
خوب اون کشورایی که رضا شاه نداشتند، واسه چی الان خر سوار نمیشن؟!؟!؟!؟!؟
به نظر میرسه شما بین رضا شاه و خر یه وجه تسمیه خوبی تو ذهنت هست؟!؟!؟!؟!
خدمات و خیانت های هیچ کس در تاریخ گم نمیشه !! یکیش هم رضاشاه ! عزیزم مطالعه کن تا خدماتش رو بتونی پیداکنی !! خیانتهاش هم معلومه ! زور نزن سیاه نمایی کنی ! ناسلامتی و به اصطلاح شیعه ی علی (ع) هستی ! اگر شما و همفکران شما تلاش کنید که با خشک مغزی تاریخ رو یه طرفه و با حب و بغض ببینید مایه ی تاسف هر خواننده و محقق عادلی خواهید شد !!
پاسخ:
با اجازتون آقا رضا مطالعه کردیم:
خیانت ها به فرهنگ اسلامی اجتماع ، در مقابل خدمات اجتماعی و سوری اصلا قابل قیاس نیست. باید شما مطالعه کنید که رضا شاه کجا خیانت کرد کجا خدمت، این خدمت هایی که شما می گویید در مقابل خیانت ها مثل قطره ای است ناچیز در اقیانوسی بیکران...
متاسفانه شاید مطالعه کردید ولی تحلیلی و تفسیری نخوانده اید...
البته بی احترامی نباشه ان شاءالله
سلام و درود ایزد منان بر شما باد. من یک زرتشتی هستم اما با بررسی تاریخ فهمیدم آمریکا حتی اگر شخصیتی چون روحانی به سمتش دست دراز کند او را همچون حمار میپندارد و باز هم با مردمان این مرز و بوم دشمنی می‌ورزد . گیر جای دگریست. هر کس تفکر روحانی را در زمینه آمریکا دارد یم سوژه مناسب برای آمریکاست
دوست و برادر عزیزم ! خوشحالم که مطالعه کردید ! منظور منم همون خدمات کوچک و بی ارزشه ! از همونم نباید چشم پوشی بشه ! عدالت اینو میگه ! من از یک قزاق دیکتاتور دفاع نمیکنم ! ولی حتما میدونید که ارتش کلاسیک ایران رو با دست خالی بنیاد کرد ! حتما میدونید که شهید دریاسالار بایندر و شهید کهنوجی و ... با همین ارتش مقابل بیگانگان در جنگ جهانی دفاع کردند و شهید شدند ! حتما خبر دارید که رضاشاه ایران رو از تجزیه نجات داد ! حتما میدونید که برخی صنایع سنگین مانند ذوب آهن برای اولین بار در دوران پادشاهی او در ایران ایجاد شد ! میتونید بگید که جمهوری اسلامی از انقلاب 1357 تا بحال چند واحد ذوب آهن در کشور ایجاد کرده ؟ میتونید بگید که چرا غرب و شرق کشور بسیار ضعیف و دور افتاده از چشم سران حکومت قرار داره و به واسطه ی بی توجهی رژیم، خیل عظیم جوانان بیکار رو داره ؟ با این همه مواهب طبیعی و موهبات خدادادی و درآمد یامفت نفت و گاز و ... ذوب آهن انقلاب اسلامی کجاست ؟ کارخانجات مختلف کجا هستند ؟ حتما میدونید که بزرگترین واحد ذوب آهن کشور توسط اتحاد جماهیر شوروی برای ایران ساخته شده و در زمان پادشاهی محمدرضا پهلوی به دستور نیکیتا خروشچف ! میدونید امروز در جمهوری اسلامی ایران توان ، کفایت و پول لازم برای صدور شناسنامه های جدید وجود نداره ولی در دوران این قزاق برای تمام آحاد ملت با دست خالی شناسنامه صادر شد ؟و بسیاری از خدمات و البته خیانت های دیگه ! تفاوت مقام باری تعالی با منو شما اینه که خداوند عدالت مطلقه ! با عدالت به انسان نگاه میکنه که به راستی در کتاب عظیم الشان قرآن فرمود : حتی از ذره ای عمل خیر نخواهیم گذشت !
پاسخ:
دوست گرامی صحیح می فرمایید. اما قضیه این مورد مثل همون جک هست که میگه: اگه ادیسون برق رو اختراع نمی کرد چی می شد؟ خوب یکی دیگه اختراع میکرد...
شما باید توجه داشته باشید که علم بدن اخلاق و تکنولوژی بدون انسانیت محوری، در غرب خیلی رشد داشته، به بهای همون تکنولوژی که کمی از اون رو مثل استخون جلوی ایرانی ها انداختند، همه چیزشون رو می خواستند به غارت ببرند. ما افتخار می کنیم که امروز پیشرفتمون بر مبنای قدرت خودمون هست... یزسد و معاویه و ابن سعد هم نمازخون و ... بودند ولی کاری که کردند همه خوبی هاشون رو به باد داد. مثا 6 هزار سال عبادت شیطان...
یک مورد در باره همین رضا شاه رو لطفا در خاطرات استاد حسابی بخونید. شاید بگویید که دانشگاه زمان رضا شاه درست شد اما اگر ببینید چه بدبختی همین استاد حسابی کشید تا توانست به رضا شاه احمق بفهمونه که این دانشگاه اصلا چیچی هست و به چه درد می خوره و با چه خفتی پول گرفت و استارت زد، خندتون میگیره...
من از یک دیکتاتور که گاهی نیشش باز میشده و یه لبخند به مردم میزده کاری ندارم... روزگار من به من میگه باید خودمون رو بسازیم و متکی به دشمنی که میخواد چپاولمون کنه(همون طور که تو زمان رضا شاه و پسر بیشعورش اینکارو کرد) روی خوش نشون ندیم...
اونا که از این دیکتاتور که الان داره جواب اعمالشو پس میده دفاع می کنند به نظر مثل زن کچلی هستند که به موی خوره خورده دخترخالشون مینازند..
لطفا کمی در مورد این روزهای ایران عزیز مطالعه کنید. ببینید کارهایی که صورت گرفته. مثل کسی که از سوراخ سوزن تو میره ولی از دروازه نمی تونه نباشید... جلوی پاتون رو ببینید و افتخار کنید...
مرگ بر رضا شاه خائن
۱۷ آبان ۹۲ ، ۱۷:۳۶ بی سواد (رضا)
نظرمو نمایش بدید و نظرتون رو بنویسید ! میخام از جهالت در بیام !
۱۷ آبان ۹۲ ، ۲۰:۳۶ سرباز گمنام08
سلام به شما دوست عزیز
وب بسیار زیبا و جالب دارید
مطالبتون هم عالیه
اگر مایل به تبادل لینک هستید مارو به عنوان:
پایگــاه ســـربازان گمنـــــام امــام زمــــان(عج)
و ادرس:
http://sarbazgomnam08.mihanblog.com
لینک نمایید یا میتوانید از لوگوی ما استفاده نمایید
سپس اطلاع بدید شما رو با هر اسمی با افتخار لینک نماییم

موفق باشید
یاعلی
۱۷ آبان ۹۲ ، ۲۰:۵۰ هم‌قدم راوی
پیرمرد بهم می‌گفت: کارفرماهای انگلیسی، روی پیشونیمونو رنگ می‌زدند (علامت می‌زدند!) تا مشخص بشه که ما کارگر ایرانی هستیم... تازه نفت پیدا شده بود و همه چی دست رضاقلدر، ببخشید انگلیس بود... توجه کردی ایرانی؟!!!
۱۷ آبان ۹۲ ، ۲۰:۵۲ هم‌قدم راوی
جنابان رضا ایرانی!! پیشنهاد می‌کنم کتاب "50 سال پهلوی، خدمات و مفاسد" رو بخونید بعد نظر در کنید از خودتون!
۱۷ آبان ۹۲ ، ۲۱:۴۸ محمدرضا آذرفر
احسنت...
این ذوق و  استعداد شما قابل تحسینه...
پاسخ:
سلام. ممنون از لطف شما...
سلام
من هنوز یه مطلب رو متوجه نمی شم!
این آقایونی که از پهلوی دفاع می کنن، دینشون چیه؟
اکثرا مسلمونن و می گن شیعه هستن، پس چرا به این نگاه نمی کنن که رضاشاه چه گندی به اسلام زده؟!
اصلا این طور می گم، خلفای اول،دوم و سوم هر سه تاشون به اسلام خدماتی کردن، اما مورد لعن خدا و ائمه قرار گرفتن، اون هم به خاطر گند بزرگیه که زدند. یعنی همه ی خدماتشون جلوی اشتباه بزرگشون و ضربه ی به اسلام محو میشه (حبطت اعمالهم...)
رضاشاه هم همینطوره، کسی که می آد و حجاب از سر ناموس شیعیان می کنه، این قدر گناهش بزرگه من به خدماتش هیچ توجهی نمی کنم. حالا تو ارتش بیار واسه من، راه آهن بکش، هواپیما بیار، اما چون به اسلام من ضربه زدی و محارب با خدا و رسول شدی، من تو رو به هیچ وجه قبول نمی کنم، ابدا.
معیار من اسلامه، اسلام!
ما تو اسلام یه سری معیار داریم برای سنجش افراد، ولی الآن همه می گن حقوق بشر و سازمان ملل و از اینجور حرف های مسخره.
چی بگم دیگه؟!...
والسلام
۱۸ آبان ۹۲ ، ۰۰:۳۶ رضا بی سواد
آقای (هم قدم راوی) شما هم اول برو تربیت و اخلاق صحیح در تکلم رو یاد بگیر و بعد بیا نظر بده ! سعدی فرمود :  بی کمال های انسان از سخن پیدا شود ! پسته ی بی مغز چون لب وا کند رسوا شود ...
پاسخ:
رضا جان مثل اینکه این تذکر بیشتر در مورد شما صدق می کنه. "هم قدم راوی" کجا بی احترامی کرده؟ این شما هستید که بنده باید وسط نظراتتون چند تا رو اصلاح کنم و حرف های به دور از ادبتون رو حذف کنم !!!؟!؟!؟!؟!
سلام به همه
راستش نظر شخصی من اینه که باید ببینیم تو هر دوره چی دادیم چی گرفتیم.
اون بلایی که سر کشورهای آفریقایی داره الان میاد ،اون موقع سر ما می اومد مثلا 
منابع و معادنشون داره غارت میشه ،ولی شاید دو تا کارخونه و دانشگاهو ... هم واسشون درست کنن.و از این مهمتر اینکه اونا رو به دید یک انسان نگاه نمی کنند و همیشه نگاهشون به یک کشور جهان سومی، از بالا به پایینه {که اینو ما ایرانیا تحمل نمی کرده و نمی کنیم}
به عنوان مثال یه سرباز آمریکایی که تو ایران خدمت میکرده علاوه بر حقوقی که میگرفته ، یه حقوق جداگانه دیگه ای به عنوان حق توحش می گرفته یعنی چون بین وحشی ها داره خدمت میکنه (منظورش ماها هستیم) باید بیشتر حقوق بگیره .حالا بگذریم از کاپیتولاسیون و کشف حجابو ،کودتا و ... که حال ندارم بنویسم(سرعت تایپم پایینه !)
در مورد دست خالی شاهای پهلوی فقط اینو بگم که حجم نفتی که در این دوران از کشور خارج میشد چندین برابر الانه، سایر منابع رو نمی دونم
البته الانم خیلی ضعفا رو داریم که یکی از دلایلش هم حضور افرادی تو راس حکومته که افکارشون  پهلوی واره یعنی میخوان به هر قیمتی دست گدایی دراز کنن به سمت بعضی ها (یعنی بازم خودشونو کوچیک میبینن و اونا رو بزرگ ) و توجهی به اینکه چی باید پرداخت کنن جای این کوچک دیدن خودشون ندارن. 
 به امید پیشرفت سریعتر      ایران + اسلام = ایران اسلامی 
 ولی بازم باید ببینیم تو هر دوره چی دادیم چی گرفتیم.
پاسخ:
سلام. ممنون از نظر کاملتون...

ان شاءالله بعضی ها خوب تفکر کنند..
۱۸ آبان ۹۲ ، ۰۹:۴۶ زائر باران
واقعا ما بد هستیم!!!
۱۸ آبان ۹۲ ، ۰۹:۴۹ زائر باران
یاد این کلام بزرگ مرد بزرگ انقلاب امام خمینی می افتم:تا تک تک شما دست از دین اسلامتان (اسلام همراه با جهاد و شهادت و ولایت و امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از حق مظلوم و مبارزه با استکبار)بر ندارید انها دست از سر شما بر نمی دارند....
پاسخ:
بله...احسنت. حقیقت هم همینه...
ازاین بنده ی خدا به شما نصیحت؛ اگر میخواهید ۲۰-۳۰ سال دیگه به خودتان لعن و نفرین نکنید که چه نادان هایی بودیم که لودرو بولدوزر ِ جاده باز کن ِ قدرت برای یه عده دیگه شدیم ( آنچنان که امروز ماییم ) تاریخ بخوانید . تاریخی که به دستتان ندهند. بلکه برایش پول بپردازید. تاریخهای مختلف از آنچه موافق اندیشه شماست تا آنچه مخالف اندیشه ی شماست. همه را بخوانید. بی حب وبغض. آنگاه به این آیه ی کریمه میرسید که : بشارت ده به آن دسته از بندگان من که حرفها را میشنوند پس آنگاه بهترین را تبعیت میکنند.

اگر قرآن خوانده اید ، این آیه کریمه را شاید نیز خوانده باشید:

ولا یجرمنکم شنآن قوم علی ان لا تعدلوا، اعدلوا هو اقرب للتقوی

دشمنی با گروهی دیگر وادارتان نکند که عدالت نورزید عدالت ورزید که به تقوی نزدیک تر است و از خدا بترسید که او به هر کاری که می کنید آگاه است

والسلام علی من اتبع الهدی
پاسخ:
تو حکمت شما موندم که هر جا گیر می کنید از قران استفاده می کنید... انگار تفسیر به رای شما حرف نداره.
البته همین رضا شاه بود که بر علیه محکمترین قوانین قران مانند حجاب قیام کرد که واقعه کشتار مسجد گوهر شاد یکی از نتایج اون بود...هتک حرمت ها و بی احترامی به زنان ایرانی رو دیگه نمی تونیم ندید بگیریم...
لطفا به همین قران عمل کنید که میگه"نومن ببعض و نکفر ببعض" نباشید و همین طور که اینجا استدلال می کنید برای دیگر کارها هم بکنید...تشکر
به نظر شما اگر کسی برای خدمات جمهوری اسلامی فقط جنگ و گرانی و نبود دارو و کثرت فاحشه و غیره را ردیف کند کار درستی است
پاسخ:
جنگ بر علیه چه کسی ؟ بر علیه کسانی که مثل حیوانات وحشی با همکاری حدود 50 کشور به سردمداری آمریکا به ما حمله کردند و ...(لینک نتیجه جنگ در مطالب همین مقاله بنده هست)

گرانی نتیجه چه عملی؟ نتیجه تحمل نکردن استقلال ما بود از آمریکا... ما 35 سال هست تحریم هستیم و وضعمون خیلی بهتر از همه کشورهایی هست که با امریکا رابطه دارند. چشم باز کنید و در والستریت، بهشت گمشده غربی ها رو ببینید(جنبش 99 درصد)

نبود دارو بازخورد چه فعلی؟ بازخورد تکبر دشمنان ما که حتی به بیماران هم رحم نکردند و بر اونها این تحریم رو بستند. تحریم دارو هیچ وقت بر علیه دولتی نیست بلکه بر علیه کسانی هست که اسمشون بیماره

فاحشه گری؟ کمی نیاز دارید مطالعه کنید که کدام کشور و کجا آمار فاحشه گریش بیشتر است. در ضمن مسبب فاحشه گری انگاربرخی!!! هستند که دین و قران را زیر پا گذاشته اند!!! پس نظامی که با دشمنان قرانم و دین در تعارض هست مسبب فاحشگی نیست. لطفا فقر و فحشای دهنمکی رو ببینید متوجه می شوید
کارهای دوره رضا شاهی بشرح زیر است حال خدمت یا خیانت:
شناسنامه-نام خانوادگی-فرهنگستان ایران-دانشگاه تهران-بانک ملی و سپه و فلاحتی-شهرداری-ارتش-رادیو-پست-راه آهن-تلفن و تلگراف-کلاه پهلوی-کت و شلوار-ثبت اسناد-لغو کاپیتولاسیون-براندازی خان سالاری-بیمه ایران-دادگستری-جاده تونل پل سازی-تقویم رسمی خورشیدی-تغییر نام مجامع از پارس به ایران-تغییر ماههای حیوانی به اوستایی-تصویب قوانین مدنی-کشف حجاب-گسترش صنایع-خبرگزاری پارس - و .....(منبع ویکی پدیا-احسان طبری - جامعه ایران در دوران رضا شاه)
پاسخ:
میخوام کمی منصف باشید. بیشتر کارهایی که مثل نام خانوادگی و شناسنامه و ... نوشتید، همون چیزهایی هست که با پیشرفت اجتماع انسان ها در یک جامعه نیاز بهش حس میشه و کم کم با الگو گیری از اجتماعات دیگه به قانون در جامعه تبدیل میشه. پس نباید مدیون فرد خاصی بود...
اما یک مورد در این همه مورد خیلی با بقیه فرق داره و اون هم کشف حجاب هست (حتی کاری به حماقت یکسان سازی لباس ها و کلاه پهلوی ندارم) کشف حجابی که هنوز هم به قول بعضی از کسانی که تاریخ فهمی خوبی دارند، ما دچار تبعات و بازخوردهاش هستیم...

رضا خان دست نشانده اربابان غربی خودش بود و بعد با بدبختی از ایران به جزیره موریس تبعید شد و یک جنایت دیگه هم درحق مردم ایران با سر کار اومدن پسر ابله و وابسته اش، شد...
تشکر که توجه می کنید
اگه می‌خواهیم درست تصمیم بگیریم باید درست ببینیم . هیچ وقت نباید یادمون بره که از هزاران سال پیش واسه اینکه این مملکت مستقل باشه چه خونها که ریخته نشده و چه بهای سنگینی که مردم پرداخت نکردند. آرش کمانگیر فقط بخاطر این مملکت جونشو از دست داد حالا درسته که ما امروز بیام بگیم که اگه آرش اون روز اون کارو نمی کرد با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن تیر اندازی یکی دیگه اون کارو می کرد. اگه بیل گیتس ویندوز رو اختراع نمی کرد چند نفر تو دنیا به فکر ساختن سیستم عامل کامپیوتر می‌افتادند. ما ایرانیها فکر می کنیم که شروع جهان روز تولد ماست و قبل از اون دایناسورها توش زندگی می‌کردند. فکر کنیم که ایران اگه رضا خان نبود الان مثل افغانستان یا پاکستان بود زیر سلطه همه جانبه غرب بدون داشتن ارتش درست و حسابی. بیام یاد بگیریم که به بزگای مملکت احترام بگزاریم . کسایی که شاید نظرشون با ما فرق می کرد ولی بخاطر این مملکت زحمت کشیدند. با تشکر
پاسخ:
حتما حرف شما تا حدودی صحیح است. خون های زیادی ریخته شده که هیچ کدوم بی هدف نبوده... اما در چه راه و هدفی خدا میدونه؟ گروهی مثل بچه های ایرانی در جنگ 8 ساله جلوی دشمن ایستادند و از جان خود گذشتند تا این نظام پابرجا بمونه...گروهی در انقلاب و در مقابل حکومت دیکتاتوری و غرب زده پهلوی ایستادند و شکنجه ها شدند و موجب براندازی حکومت پادشاهی در ایران شدند(همون نوع حکومتی که امروز بیداری اسلامی دنباله روی اون بوده)...
اما در مورد تیر آرش که من نمی دونم این افسانه چقدر حقیقت داره، به نظر، شما مثال محکمتری میزدی که قابلیت باورپذیری بیشتری داره خیلی بهتر بود. مثلا اگر امروز ما به عنوان مسلمان و شیعه امیرالمومنین(ع) جلوی تمامی دشمنان کافر و مشرک خودمون صف کشیدیم و وابسته به غرب نیستیم(درست مانند زمان پهلوی های به شدت وابسه)، به خاطر این هست که ضربه شمشیر امام علی(ع) که ارزشش بیشتر از تمام عبادت جن و انس تا قیامت هست، بر پیکر عمر بن عبدود نشست. که سندیت حدیثی نیز براش داریم و در مجموع به خاطر همه جانفشانی هایی هست که دراین مسیر شده...
در مورد اینکه کسانی که نظرشون با ما فرق داره هم باید گفت اینجا بحث نظر نیست بلکه بحث اعتقاد و هدف هست. اگر اعتقاد فرق داشته باشه دیگه نمیشه با طرف کنار اومد مثل همکاری مجاهدین خلق با انقلابیون ایرانی که نتیجه اش سهم خواهی بود و کشتار ایرانی های بی گناهی که خبرش رو داریم. حالا شما بیا بگو که این ها هم ایرانی بودند و جانفشانی و مبارزه می کردند؟!؟!؟!؟!(هدف و اعتقاد حرف اول رو میزنه)
درمورد احترام به بزرگان، باید دید بزرگان هم چه عقیده ای داشتند؛ مثلا ما نمی تونیم به خیلی از بزرگان صدر اسلام احساس احترام داشته باشیم.(مثل ....) البته برای اسلام زحمت هایی هم کشیدند !!!
شمایی که بعدازگذشت35سال دارین کارهای اونونقدمیکنین بیاین کارهای مفیداوراانجام بدهیددرضمن اگرتونستیم
پاسخ:
همه افتخار ما این هست که دنباله رو ایشون و کارهاشون نیستیم. چون ما نمی خواهیم با الگو گیری اشتباه از غرب به بیراهه رفته کاری انجام بدیم. ما 35 ساله با وجود این همه تحریم و دشمنی از کشوری که همیشه تحت استعمار و دشمنی بوده کشوری آزاد و علم محور بسازیم. چشم ها رو باید باز کرد... به قول شهید آوینی : همه افتخار انقلاب اسلامی به این هست که آمده است تا بدون همه قدرت های سلطه گر دنیا، روی پای خودش بایسته...و ایستاده ایم حتی اگرهمه بگویند اشتباه میکنید چون ما ثابت کردیم..
رفتن یه فیلم که شبکه من و تو که یه مشت بهایی و همجنس با ز مسئولشن که رضا قلدر خدمات زیادی بهشون کرده نگاه کردن فکر میکنن فقط اونا راست میگن عزیزم ما ایرانی هستیم فکر نمیکردم اینقدر راحت گول این شبکه ها رو بخوریم بله ثروت ما رو غارت میکردن در ازاش راه آهن میساختن و.... به اسم رضا شاه شده چرا هرکسی هرچی گفت رو قبول میکنید و تحقیق نمی کنید!!!!
پاسخ:
سلام برادر سعید...
عالی بود... ممنون
۱۹ آبان ۹۲ ، ۲۳:۴۷ هم‌قدم راوی
سلام. فکر می‌کنم این آقای بی‌سواد یا رضا یا ایرانی یا هر چی که هست، اسم کتابی رو که معرفی کردم، فحش و بی‌ادبی تلقی کرده! من اسم یک کتاب رو به شما معرفی کردم! «50 سال پهلوی؛ خدمات و مفاسد» اسم یه کتابه نه اون چیزی که شما برداشت کردی!
حکمت جان! از شما هم ممنونم. خدا به فکر و قلمت برکت بده داداش. یا علی
پاسخ:
سلام همقدم...
 بنده چندین نظر همین دوستان گرامی رو به علت فحاشی و توهین و بی ادبی بازتاب ندادم.
البته ip ایشون رو دارم و برای مرجع سایت هم فرستادم برای پیگیری..
این جماعت قلدری و بی ادبی رو از رضا شاه به ارث بردند متاسفانه...

تشکر که همراه و یار هستید...
یا حسین"ع"
اونایی که دم از این شاهشون می‌زنن، خودشونم نمی‌دونن با کی کار دارن! دنبال تکیه بر انگلیس مکار هستند؟ دنبال بی‌ناموسی و برهنگی زنان هستند؟ دنبال همجنسگرایی و بهائی‌گری هستند؟ دنبال تحویل دادن خاک ایران به کشورهای دیگه هستند (مثل بحرین که شاه ملعون داد رفت)؟ دنبال اینن که باز با چکمه برن تو حرم حضرت معصومه سلام الله علیها؟ دنبال اینن که باز حرم امام رضا سلام الله علیه رو ببندند به توپ و گلوله؟ دنبال نشون کردن ایرانی‌ها به عنوان جنس پست‌تر و حقیر‌تر هستند (مثل اون پیرمرد که به هم قدم راوی گفته بود)؟ اگه دنبال اینا هستند، چرا به قرآن استدلال می‌کنند؟ اینا که هیچ کدوم با قرآن سنخیت نداره!!! من ی دعا براشون می‌کنم، خودشون بیان یه آمین بلند بگن: خدا شما رو با رضاشاه پهلویتون محشور کنه!
پاسخ:
سلام. ممنون از نظر فوق العاده خوب و کاملتون...
البته در دین هم هست که انسان با اون که دوست میداره محشور میشه. این دعا براورده شده هست ان شاءالله...
افسوس.واقعا اعتقاد ها و ایمان بعضی ها دچار تزلزل شده است. آن زمان چادر را به زور از سر زنان برمی داشتند ولی اکنون باید به زور حجاب را رعایت کنند.
۲۰ آبان ۹۲ ، ۱۴:۰۸ لطفعلی خان زند
با سلام

ببخشید دوستان فقط یه چیز عرض کنم که به قول معروف حال همه ما جا بیاد

من کاری به سواد یا استبداد ودیکتاتوری رضا قلدر ندارم ولی شما برین تحقیق کنین بینین این مردک قبل از اینکه

ستمشاهی کنه چه کاره بوده وکجا کار میکرده؟ببخشید با عرض معذرت عرض میکنم: رئیس اصطبل یا بهتر بگم ((ط و ی ل ه))

یکی از سفارتخانها یا کشورهای غربی بوده حالا بازهم برین تحقیق کنین.

یا علی


پاسخ:
سلام. قابل توجه دوستداران رضاشاه کبیر !!!!!!!!
۲۱ آبان ۹۲ ، ۰۱:۲۶ هم‌قدم راوی
لعن علی عدوک یا علی . . .
فکرکنم اینا که خیلی دم از رضا قلدر میزنن دلشون میخواد برگردن دوباره به زمان ارباب رعیتی که فکر کنم همون زمان برای اینا خوب بوده اونا توی اون دوران نبودن که از ظلماش هم خبر داشته باشن بازم میگم یه طرفه به قاضی نرید و هرکی هرچی گفت چشم بسته قبول نکنیم و اینو بدونین بنیان ظلم پا برجا نمیمونه همونجوری که پهلوی نموند دیگه عصری نیست که بخوایم به رضا قلدر افتخار کنیم اون راه آهن نمی آورد یه نفر دیگه پیدا میشد بیاره این همه دانشمند برجسته هسته ای داریم این همه سردار توی جنگ داشتیم که با جون خودشون بازی میکردن که رضا قلدر انگشت کوچیکه اینا هم نمیشه...
سلام بیایم با مخالفان در خصوص مشترکات صحبت کنیم
قبول داریم که رضا قلدر نوکر انگلیس بوده نگیم نه خود انگلیس گفته
قبول داریم یک قزاق بی پول بوده که در مدت کوتاهی صاحب ملک و املاک نجومی در ایران شده نگید نه مستندات در تمامی بخش های و استان های این کشور وجود داره
قبول دارید که فرهیختگان این کشور رو زندانی و سپس سربه نیست کرد
و خیلی موارد دیگه که من حوصله ندارم به آنها بپردازم
ولی فقط یکی از خیانت های او نه درجایگاه رهبریت کشور حتی در حد یک کارگزار معمولی قابل بخشش نیست
سال تاسیس چند بوده؟
یکی دیگه از خدماتش هم سد دز که یکی از بزرگترین سد هاست که الان خوزستان و استان های دیگه مثل قم
ازش استفاده میکنن .
پاسخ:
بله، درسته، این هم یکی از خدمات اجتماعی ایشون در مقابل خیانت های معنوی و اجتماعی زیادی بود که انجام داد...!!!
۲۸ دی ۹۲ ، ۰۷:۲۲ ابوالفضل
سلام گرم خدمت همه برادران و خواهران ساعتی هفت هزار تومنی
خدا رحم کنه به حال مملکت مغز ادم رو اگه با وایتکس هم بشورن به این روز نمی افته
خود گویی وخود خندی بابا تو دیگه کی هستی ""خیانت های معنوی واجتماعی""
ا
پاسخ:
سلام خدمت حسابدار گرامی !!!
درست می فرمایید : اگه صد سال مغز تو وایتسکس باشه، نمیشه مثل مغزی که اسلام با مبنای فکری اون رو ساخته...
کمتر جلوی ماهواره به اراجیف غربی ها گوش کنید، چون اون طرف هم همین بلا رو (فقط در جبهه شیطانی) به سر ادم میاره
شاه که بود ما 5 ارتش قدرت مند دنیا بودییم . خلبانای ما میدونن تمام قطعات هواپیماها رو شاه خریده بود و اگر خریدای شاه نبود ما از عراق شکست خورده بودیم . 70 درصد نیروگاه اتمی بوشهر رو شاه ساخته بود و اگر الان شاه بود ما ده پانزده تا نیروگاه اتمی داشتیم شاید بمب اتمی هم داشتیم . شاه بود که نژاد اریایی ما رو تو دنیا نشون داد . در ضمن حوضه علمیه قم برا ما علم وتکنولوژی نیاورد این جوونای اریایی بودن که پیشرفت کردن اگه الان شاه بود الان کشور جهان اول بودیم . در ضمن برید دفتر نمایندگی زرتشتشتیان تو شهرتون بهتون میگن از وزارت ارشاد نامه بیارین یعنی اجازه تبلیق ندارن یعنی ما آزادی نداریم .ما انقلاب کردیم بهترمون بشه نه بدتر اگر این حکوت ستمشاهی راست میگه یه بار دیگه مثل اوایل انقلاب انتخابات بر گزار کنه ببینه کی به انقلاب اسلامی رعی میده و و و ......

پاسخ:
شاه که بود هر چی کشور استعمارگر دنیا بود، به بهانه تاراج اموال و دارایی های ایران، بهمون بمب اتم هم می دادند، شک نکنید...
اما امروز ما با دست خالی جلوی دنیایی از ظلم و استکبار ایستادیم و داریم به همه چیزهایی که برای رسیدن بهش جلوی ما ایستادن، می رسیم...
بله، جوانان اریایی حقیقی علم و تکنولوژی رو به کمک اعتقادشون به اسلام، ارمغان اوردند، نمونه دم دستیش، شهید شهریاری، یا احمدی روشن...
اتفاقا ما هرچی دانشمند کاردرست داریم از برکت دین و اعتقادمون به اسلامه. یکی تو این دوره نام ببر که ضد اسلام باشه و ما مجبور باشیم از او انتظار آوردن تکنولوژی برای ایران داشته باشیم، فقط یکی...
در ضمن خرید هواپیما مهمه یا ساخت هواپیما؟؟؟؟ ما امروز چند جنگنده پیشرفته داریم، و دنیایی از موشک های بازدارنده و پدافند که بچه های مومن خودمون ساختند، و دست ذلت و گدایی جلوی سگهای غربی دراز نکردند، اینها یعنی ارزش...
در تاریخمون هم کم نبودند، نمونه بارزش، دکتر حسابی، امیدوارم خاطرات ایرج حسابی رو خونده باشی... همین دکتر حسابی که چه بلاهایی زمان همین شاه های ایران بر سرش اومد...ایشون یک مومن به تمام معنا بود...
شما اطلاعاتتون در حد "بی بی سی" بیشتر نیست، لطفا کانال ماهواره رو عوض کن، بیشتر چیز می فهمی... تشکر
بزارین جوابتون بدم
1 بنده از ماهواره برای دیدن اهنگ استفاده میکنم و شبکه بی بی سی رو نمیبینم چون چرت مین اونا یه مشت وطن فروشن و برای منافع خودشون وراجی میکنن
2 بنده از 16 سالگی تا الان که 30 سالمه نماز میخونم و کتابای تاریخی مجاز ایرانی زیاد مطالعه کردم و حرفم اینه که شاه بد بود ولی این حکومت بدتر از شاهه
.....
تو این مملکتی که برادرای لاریجانی این همه....ولش کن برو سیدی که احمدی نژاد رو کرد تو اینترنت سیوش کن ببین
تقریبا 2 ما پیش مرجع تقلید مکارم شیرازی تو روزنامه خبر جنوب شیراز گفته بود فرزند کمتر زندگی بهتر توتعه امریکا واسراعیل بود . ببین چقدر مردم احمق دیده
تو اداره ما با اجبار امام جمعه یه اخوند فرستادن نماز بخونه ماهی 300 هزار تومن یعنی روزی 10 هزار تومن . حالا اگر اعلام کنن برا نماز 10 هزار تومن میدن همه مردم میریزن تو مساجد اگه بدون پول نماز بخونن مردن در ضمن اخوندا خودشون حقوق بگیرن
بابک زنجانی میدونی تو تحریما نفتمونو میفروخت یه در صدی برا خودش بر میداشت دیدی چطور ازش تشکر کردن .
اگه مثل من پات بگیره تو زندان میبینی چقدر بیگناه تو زندانا هسته
تو اداره ما یه کارمندو به خاطر درویش شدن با نامه محرمانه فرمانداری اخراج کردن در ضمن حرف درویشا اینه که دین از سیاست جدا
برا راه پیمایی ها نامه میزنن و اجبارا باید بریم راهپیمایی ...تمام دانشمندای انرژی هسته رو منظورم همکارای احمدی روشنو اخراج کردن
در ضمن لا اکراه فدین در دین هیچ اجباری نیست ما اگر شیعه هستیم پدران ما شیعه بودن پس برو تحقیق کن و ببین ما با زور شمشیر مسلما شدیم
پاسخ:
گرامی؛ بنده اصلا منظورم این نیست که شما منحرف یا ... هستید. این چیزهایی که نوشتی هم شاید تا حدی و با ارفاقاتی بشه قبول کرد، اما ما عملکرد اشتباه افراد رو نمی تونیم به پای خود انقلاب یا به پای نظام جمهوری اسلامی بذاریم...
ببینید، کاش کمی هم انقلاب شناسی می خواندید، مثل سیر مطالعاتی استاد طاهر زاده، بله، گله گذاری هست، اشتباه هست، افراط هست، تفریط هست، اما یک انقلاب هم هست که افراد، سوای همه آن چیزی که به آن برای نفع بردن بیشتر می چسبانند، یک مسیر و جریان کاملا پاک هست...
یعنی انقلاب خود به تنهایی یه ایده ال و یک نطفه نورانی هست، امام خمینی هم می فرمود: "اگر من هم حرفی بر علیه اسلام بزنم، مردم می ریزند و بیرونم می اندازند، مردم اسلام می خواهند، مردم شخص نمی خواهند"
خوب با این نتیجه، من هم از آخوندی که نمازش پولی شده بیزارم، من هم از تظاهرات رفتن اجباری بیزارم(کما اینکه می دانم این اتفاق بسیار به ندرت می افتد که کسی هم به اجبار بیاید، جایی خودش را نشان می دهد و فرار می کند)، من هم از دزدی، از نظام سرمایداری، از تبعیض، از ناجوانمردی در حق برخی از دانشمندانمان و ... بیزارم...
ولی اینها را پای حماقت، نامردی، خیانت برخی افراد می گذارم، همه سعیم نیز می کنم که مقابله با انحراف داشته باشم، اما اصل موضوع این است که هنر مقابله با جریان های انحرافی را بدانیم، نه اینکه بگوییم چون یک آخوند را اینطور می بینیم، بقیه را باید نابود کرد، چون بابک زنجانی، فهمیده است چطور مردم را می شود چاپید، پس این کار نظام اسلامی است !؟
در ضمن سعی کنید، برخی از سیاست ها خود نظام را مثل فرزند آوری را بیشتر تحقیق کنید، ممکن است این حرفی که می زنید درست نباشد، این موضوعات را علمی، یا با عقل مادیگرایی نمی توان تحلیل کرد، باید با سنجیدن همه عوامل نقد کرد...

موفق باشید
جنگ ایران و عراق توسط ارتشی که خانواده پهلوی سر و سامان داده بودند قادر به مقاومت شد و گر نه ....
شاهی رفت و شاهی دیگر امد ولی این یکی از نوع اخوند
پاسخ:
ابزارها نمی جنگند ...
اراده ها می جنگند...

صد سال دیگر شاه می بود، نگاه چپی به آمریکا نمی شد، حکومت اسلامی شد تا ضعیف ها !!! باور کنند، می شود آمریکا را نیز خرد کرد !!!!
و دیدگاهی که شاه و ولایت فقیه رو با هم یکی می بینه، دیدگاهی شیطانیست، چون برای شیطان هم شاه و رهبر فرقی نداره، و فقط کار خودش براش مهمه (امیدوارم به شما برنخورده باشه !)

۲۵ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۵۶ محمدرضادیداری
نویسنده ی محترم مقاله اگر سواد ومطالعات کافی داشتند می فهمیدند که انگلیس روباه پشت سر مخالفان اتا تورک قایم شده بود و حتی طوماری یک ملیونی به امضای هزاران اخوند تهیه کرده بود که اتاتورک کافر است اگر خوب مطالعه کنی پشت اکثر انقلابات مذهبی انگلیس پنهان است نمونه ی دیگرش شورش بچه سقا در افغانستان بر علیه حکومت امان الله خان و.................البته بهتر است یه نظری هم به کنفرانس گوادلوپ بندازی
پاسخ:
خوب برادر عزیز، منظورت اینه که پشت سر انقلاب ما هم انگلیس بوده؟؟؟؟
به نظرتون انگلیس بر علیه خودش دست به انقلاب میزنه؟!؟!؟
اصلا بیایید با هم باور کنیم که انگلیس بوده!!! ادامه کار رو هم انگلیس سازماندهی می کنه؟!
در مورد انقلاب ایران مطالعه داشته ام، انقلاب ایران رو اصولا با محسوسات و ... نمیتونیم نقد کنیم و تحلیل کنیم... اگر از همه جوانب بسنجیم، مخصوصا خاطرات و وقایعی که سلطنتی ها گفته اند و نوشته اند، خواهیم دید زیاد هم عادی نبوده...
شما که اینقدر دم از اسلام میزنید مگه ملت ایران مسلمان و شیعه نیستند اگه هستند چرا هرروزه شاهد بدار کشیدن همین ملت شیعه در چهار راه ها هستیم مگه ملت ماشیعه نیست چرا با بستن مرزها ماشین های غیر استاندارد بی کیفیت باعث کشتن شدن بیش از 30 هزار نفر در سال می شوند مگه اینها شیعه نیستند در حالی استاندارد تلفات میباید 5 هزار نفر باشد مگه مردم ایران شیعه نیستند پس چرا بدون اجازه آنها هزاران میلیارد از ثروتشان به این کشور و ان کشور عربی داده می شود مگه مردم ایران شیعه نیستند پس چرا آنها را در نادانی و حماقت نگه داشته اید تا جایی که یک روزنامه مستقل یا یک تلویزیون غیر وابسته به حاکمیت وجود ندارد مگه مردم ایران شیعه نیستند پس چرا با پخش پارازیت سلامتی آنها را به خطر انداخته اید مگه مردم ایران شیعه نیستند پس چرا به بابا ی روس اینهمه باج میدهید تا یک نیروگاه اتمی را که میشد با نیم میلیارد دلار ساخت با 12 میلیارد دلار هزینه از جیب مردم شیعه هنوز نتوانسته یک لامپ را روشن کند مگه مردم ایران شیعه نیستند پس چرا اینقدر به آنها دروغ میگویید مگه مردم ایران شیعه نیستند پس چرا اگه کسی بخواهد یک وام 2 میلیونی بگیرد پوستش را بانکها میکنند ولی آقازادهها صدها میلیارد وام می گیرند اما قسطش را پرداخت نمی کنند اگه راست میگید چرا سایتهای اینترنتی را فیلتر کرده اید بقول سعدی سنگ را بسته اید و سگ را آزاد گذاشته اید اینهایی که گفتم فقط و فقط یک دلیل دارد و آنهم دروغگویی شما و اربابانتان است که اگه راسته بگه اینقدر مردانگی داره که نقد پذیر هم باشه یک مثالی میزنم چرا رهبر معظمتان حتی برای یک بار هم که شده یک مصاحبه نکرده و خود را در معرض پرسش قرار نداده متکلم وحده بوده و حرف زدن و اجازه پاسخ ندادن که هنر نیست البته که بخاطر نداشتن پاسخ اجازه حرف زدن به همین ملت مسلمان شیعه را نمی دهید اگر راست میگویید به حرفهای محمد نوری زاد پاسخ بدهید و خودتان هم خوب میدانید که پاسخی ندارید . راستی در مورد تجاوزهایی که سربازان گمنام امام زمان در کهریزک کردند چه خبر دارید آیا آنها سنگسار شدند در مورد فیلم اعتراف از همسر حاج آقا امامی یار دیرینه رهبر معظم نظرتان چیست یا در مورد تجاوز به دختران زندانی سیاسی در موقع اعدام امام توسط برادران چه نظر دارید راستی از برادران قاچاقچی چه خبر از 50 هزارمیلیارد که دولت احمدی نژاد به بعضی آقا زاده ها وام داده شد چه خبر پس دادند . با این همه جنایتی که توی این 35 سال شده آنهم درحق ملت شیعه ایران واقعا آبروی سنگ پای قزوین را برده اید با کدام رویی از رضا شاه حرف میزنی در حالی که جنایات شما روی چنگیز و قوم تاتار را نیز سفید کرده
پاسخ:
میشه یه خواهش بکنم؟؟؟
لطفاً غیر از بی بی سی یه کانال دیگه هم ببین، خووووب؟
و یه سوال:
چرا اینقدر فشارو تحمل میکنی که مجبور بشی یهو فوران کنی؟ یه تابعیت بگیر برو یه کشور بهتر زندگی کن!!! همه این مشکلا حل میشه برات !!!
ممنون از س ع.
شما که ادعای حقانیت داری پس چرا در جواب نظر س ع فرا فکنی میکنی؟ اگر کمی عدالت را رعایت کنی باید برای تک تک ایرادات مطرح شده توسط س ع پاسخ های تفکیک شده و محکمه پسند بیاری!
پاسخ:
جناب "ن ج" که البته همون ""س ع" هم هستید(وبلاگ بلاگ امکانات شناخت موقعیت و ... داره) باید به شما گفت، اگر برای هرکدوم از شبهه هایی که حاصل تفکر نکردن و مطالعه نکردنه جوابی از من بخواهید باید چند سال فقط برای شما بنویسم. راستش خدا میدونه خنده ام گرفت از شبهات جالب شما، آخه فقط کسی این همه انحراف ذهنی داره که چشم و گوشش فقط "بی بی سی" دیده... برای شما یک کتاب معرفی میکنم و بهتون پیشنهاد میکنم این کتاب رو بخونید و بهش عمل کنید، اونوقت مشکلاتتون حل میشه...
کتاب"روش تحلیل سیاسی" که از بیانات حضرت امام خامنه ای جمع اوری شده... میدونم حتما دست به فحاشی میکنی ولی باید بدونید وقتی ذهنتون باز و ازاد فکر میکنه که از هر طرف استدلالها رو بخونید. بنده کتب سیاسی و دینی و اجتماعی تقریبا از فرقه های زیادی خودنم... قران کریم، انجیل و تا کمی تورات و تلمود و ...یادتون باشه در مقابل شما فقط باید بخندم و تنها راهی که میتونم به شما جواب بدهم همینه !!!!!!
۲۰ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۱۵ محمدرضادیداری
اینی که جواب سوالات رو میده شاگرد عمروعاصه
پاسخ:
!!!!؟؟؟؟
واقعا ما نمک نشناس هستیم. درود بر رضا خان بزرگ تاریخ را فاتحان می نویسند و زمانی خواهد رسید که فاتحانی دیگر از راه برسند و تاریخ گواهی می دهد رضا خان چه خدماتی کرد. متاسفم برات
((((دودمانی که بزرگانش خوار شده اند ، پیکره بی جانیست ، که خوراک پلیدان می شود))) .
حکیم ارد بزرگ
پاسخ:
به ارد بزرگ بگویید، جمله ات ناقص است.

بزرگان یا بزرگواران ؟!؟!؟

معاویه و یزید و رضا شاه بزرگ بوده اند، شکی در آن نیست، اما به همان بزرگی شیطان بزرگ بوده اند...

اما...

بزرگواران کسانی هستند که ملتی و جهانی به انها مدیون هستند. مثل امام خمینی، که دودمان پهلوی ها را به باد داد، اینجا آنها دیگر بزرگ هم نیستند حتی...
چون عرضه نگهداری تاج و تختی که همه دنیا میخواست را نداشتند...
خب طبیعیه که اینقدر خودت رو علامه بدونی کسایی که از خوندن حرفای یک سویه شما فقط درد رو توی سینه حس میکنن نمیتونن به صراحت حرفهاشون رو بزنن چون یه هو میبینن ریختن و از پشت کامپیوتر به جرم ضد انقلابی گرفتن بردنش پس فعلا دور شماست هرچی دوست داری بگو
پاسخ:
به نظر حرف شما کمی خنده داره... اگه نگاه به فضای مجازی بکنید میبینید جوابی برای ما نیست والا عربده بعضی‌ها از ما بسیار بلندتره...

دوستانی که مخالفن، با صراحت دلیل و برهان بیارین، این یه مبارزه طلبیه، فحش هم میدین مشکل نداره، منطق برخی از شما همینه، اما چون نمیتونم بازتاب بدهم ناراحت نشین
آدم های جاهل کلا جالبن ، اطمینان عجیبی به اعقاید خودشون دارن ! متاسفانه توی مملکتی که ازادی بعد از بیان وجود نداره باید هم امثال تو بیان و هر چی دوس دارن به نام تاریخ بدن به خورد ملت !
اما امیدوارم زنده بمونی و تاریخ ننگین و سیاه جمهوری اسلامی رو هم مطالعه کنی ، یعنی این حکومت روی تمام حکومت های پیشین رو سفید کرده اما فعلا به ضرب زور تونسته یه چیزایی رو پنهان کنه ( البته براب جماعت کبک صفت )
فساد و خیانت حکومت جمهوری اسلامی نیاز به انتشار میلیون ها جلد کتاب داره و در آینده باید هزاران موزه و کتابخونه برای انتشار خیانت ها و جنایت های این حکومت ننگین برپا بشه. شاید من اون روز رو نبینم ولی حداقل تلاش میکنم که فردا نام من جز طرفداران این ظالمان طاغوتی جایی ثبت نشه.
به قوا سیف فرغانی :

هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد

هم رونق زمان شما نیز بگذرد

وین بوم محنت از پی آن تا کند خراب

بر دولت آشیان شما نیز بگذرد

باد خزان نکبت ایام ناگهان

بر باغ و بوستان شما نیز بگذرد

آب اجل که هست گلوگیر خاص و عام

بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد

ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز

این تیزی سنان شما نیز بگذرد

چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد

بیداد ظالمان شما نیز بگذرد

در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت

این عوعو سگان شما نیز بگذرد

آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست

گرد سم خران شما نیز بگذرد

بادی که در زمانه بسی شمعها بکشت

هم بر چراغدان شما نیز بگذرد

زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت

ناچار کاروان شما نیز بگذرد

ای مفتخر به طالع مسعود خویشتن

تأثیر اختران شما نیز بگذرد

این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید

نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد

بیش از دو روز بود از آن دگر کسان

بعد از دو روز از آن شما نیز بگذرد

بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم

تا سختی کمان شما نیز بگذرد

در باغ دولت دگران بود مدتی

این گل، ز گلستان شما نیز بگذرد

آبی‌ست ایستاده درین خانه مال و جاه

این آب ناروان شما نیز بگذرد

ای تو رمه سپرده به چوپان گرگ طبع

این گرگی شبان شما نیز بگذرد

پیل فنا که شاه بقا مات حکم اوست

هم بر پیادگان شما نیز بگذرد

ای دوستان! به نیکی خوهم دعای سیف

یک روز بر زبان شما نیز بگذرد
پاسخ:
عزیز دل، ما زنده هستیم و می بینیم دنیایی جلوی ما عاجز مونده... اون چیزی که تو ذهن شما هست هرگز اتفاق نمی افتد... کاش کمی تاریخ مطالعه میکردی... کمی هم غرب شناسی... کمی هم زمان شناس بودی... اونوقت به لطیفه ای که نوشتی "قاه قاه" میخندیدی !!!

در ضمن شعر قشنگ بود اما این شعر رو یه جا دیگه برای کسانی دیگه خودمون خونده بودیم... لطفا کپی پیست نکنید ... تشکر
درودبر رضاکبیر خیانت های زیادن اما نه در دروه رضا
پاسخ:
خیانت ها زیاد هستند، بله...
اما چه کسی به چه کسی خیانت کند خیلی مهم است...
گاهی خیانت فرد است به فرد، یا به جمعی ...
اما...
گاهی خیانت، از فردیست به ملت و کشور و تمدنی، که سال های سال هم بوی گند تعفنش از فضای جامعه پاک شدنی نیست...

لعنت خدا بر خیانتکاران
آینده در مورد همه چیز قضاوت خواهد کرد فقط خودتان و نظام بی ریشه تان می توانید اسلام را به گونه ای دور بزنید که کک کسی نگزد کجای اسلام است که دختران باکره را می توان اعدام کرد (به اصطلاح خودتان فتنه 88) خدا شاهد است مدیرانمان جز مریدیت برای بزرگان چیزی نمی دانند امیدوارم از یوم الحسره آخرت بترسید که صدای واحسرتایتان شنیدنیست در آن روز
پاسخ:
بله...
آینده قضاوت خواهد کرد...!!!
۰۴ تیر ۹۳ ، ۱۲:۲۱ یک ایرانی
این همه دعوا مرافعه نداره خیانتهای رضاخان قلدر انگلیسی مثل روز روشن بابا بیخود زور نزنید خدمت براش بتراشید.
تاریخ هیچ چیزو کنار نمی زاره همه چیز روشن میشه هم خدمات و هم خیانتهای دولت قبل و هم دولت کنونی- نمیدونم چی پیش خودتون فکر میکنین همش میگین تو اون دولت فقر و فحشا بیداد میکرد اگر فقری تو اون دوره بود که الان بدتر از قبله!! کوووووووووووو قانون کو مملکت؟؟؟؟؟؟؟؟ اینا که این حرفا رو میزنن یه مشت مزدور و از خدا بی خبرن که یا جیره خوره این نظامن یا خودشونا به خریت زدن
پاسخ:
معلومه تو زمان رضاشاه زندگی ارومی داشتید؟؟؟؟احتمالا درگیر فاجعه فقری که بسیاری رو گرسنه و کنار کوچه خیابونها نفله کرد نبودید؟؟؟؟
عالی بود خسته نباشی
سلام بر دوستان عزیز
از اقا رضا سوالی دارم لطف کنند جواب دهند
1-2=؟
دوستان هم کمی فکر کنند ربطش را میقهمند...
دو تا سوال از نویسنده محترم دارم:
1-بنظر شما اگه رضاخان سرباز و ایران مستعمره انگلیس بود، پس چرا رضاخان به سمت آلمان و هیتلر گرایش پیدا کرد؟
2- بنظر شما اسلام اون زمان (و یا زمان پسرش) بهتر در نزد مردم ایران رعایت میشد یا الان (1393)؟ الان زن-ها هم واسه خودشون دوس پسر اختیار کردن. مطمئنم اون زمان همچین پدیده ای اتفاق نمیافتاد.
پاسخ:
سلام. بزرگوار به نظر باید در تحلیلهای تاریخی این جواب رو پیدا کنی. اما با اون مطالعه ای که در احوالات افرادی که هلاک غربیها و خارجی ها و استعمارگران بودند و مردم خود را هلاک میکردند، داشتم، این چیز عجیبی نیست که هر بار باد قدرت به سمت استعمارگری بیشتر میوزیده، این افراد جذب اون طرف میشدند و هیتلر وحشی هم در این مورد نمود پیدا کرده بود...

در مورد سوال دوم کمی باید مطالعه کنید برادرم. حکومت اسلامی پایه گذاری شده تا مردم سوای عوامل مخرب و زیر لوای اسلام فرصت به خدا رسیدن رو بیشتر داشته باشند. در زمان اون خدا نیامرزها، حکومت، فساد رو ترویج و با دینداری مبارزه میکرد و مردم فقط با یک دشمن ظاهر و معلوم که با سنتها و عرفها و اعتقادات اونها متضاد بود، مقابله داشتند، اما حالا با اینکه حکومت زمینه رو برای دینداری ساخته  و پرداخته میکنه، تهاجم دشمنانی سرسخت که از جبهه شیطانی غرب هستند و کمک هوای نفس به این موضوع، بسیاری رو در امتحان سخت دینداری مردود میکنه
این حرف اشتباه و از سر سادگی هست که این دوران رو مقایسه ظاهری کنیم، چیزی فراتر از اینها هست که باید روی اون تفکر بشه. حکومت اسلامی خواست خداست و مسیر اسلام هم همینو تایید میکنه . خیلی ها قدرشو نمیدونند....
با سلام
حالاچهل ساله که حکومت اسلامیه باورکنید اگه قبلایه خونه فسادبوده حالابه تمام خونه هاکشیده شده و آدم جرات نمیکنه یه لحظه ازناموسش غافل باشه اینوگفتم چونکه خیلی هاازمنظربه حجابی و لاابالی گری دراون زمان میگن بعدش رضاشاه بادست خالی وبودجه کم ولی بادرایت ایران را ساخت ولی الان نفت وگازوطلاومس وخلاصه همه چیزفروخته میشه ولی کشور صدهاسال عقب تررفته مورددیگه هم تمامی صفاتی که مسلمان ادعامیکنه خوبه دراین زمان ازدست رفته خلاصه کلام کارهای بزرگی کرده واقعا زحمت کشیده یه ایرانی واقعی بوده
پاسخ:
سلام. همه اشتباهات نظرتون به کنار اما نکته ای که لازم به توضیحه اینه که: در زمان شاه قلدر، همه دنیای استعمار به لطف خریت ایشان، چپاول ثروتها رو در ایران به کورس گذاشته بودند و گاهی هم جلوی این ملت گشنه یه تکه استخون مینداختند که بله، این همه پیشرفت...
اما امروز یه ملت، جلوی این همه دشمن ایستاده و داره پیشرفت میکنه... این همه پیشرفت علمی که دنیا رو به تقابل با ما کشونده به نظرتون عقب گرده؟!؟!؟
اسلام عقب افتاده عربستان و افغانستان و ... هست که هنوز نتونستن روی پای خود بایستند نه ایرانی که از وسط این همه سلطه طلب، سی و پنج ساله ایستاده و تو این مدت با همه دشمنی ها پا برجا و استوار داره ادامه میده...

چشمتون رو باز کنید لطفا
کاش خدمات واقعی رضا شاه رو هم می نوشتین .
پاسخ:
خوب شما بگین دوست بزرگوار !!!
سلام خدمت همه دوستان فقط میخواستم بگم زمانی که ما انقلاب کردیم رشد اقتصادی 8 تا 9 درصدی داشتیم که برابری می کرد با رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته الان سالی چقدر رشد اقتصادی داریم. ( نمونه سال 91 که رشد منفی 5.8درصدی داشتیم)
پاسخ:
سلام دوست اقتصاد دان...
خیلی مدرک معتبر و قدرتمندی برای حرفتون ارائه کردید !!!!!!!!!!!
متشکرم
ما معلم تاریخی داشتیم مدافع رضا پهلوی بود .

این آقا وقتی میخواست تعریف کنه از استقلال رضا شاه و وابسته نبودنش این طور صحبت می کرد ( با آب و تاب!):

قرارداد نفتی انگلیس رو اوردن پیش رضا شاه که تمدید کنه ( آخه تاریخش از زمان قاجار تموم شده بود !) رضا شاه انقدر عصبانی شد که همون قرارداد رو پاره کرد و ریخت توی شومینه کنارش! معلم ما این قضیه رو اول هفت یا هشت جلسه هی می گفت ! ولی بقیه شو نمی گفت!!

من یبار ازش پرسیدم بعدش چی؟؟ اون بنده خدا هم ( نه به اون آب و تاب) توضیح میداد که : بعدش شکایت بردن به دادگاه بین المللی لاهه و دوباره ایران مجبور شد قرارداد نفتی بنویسه ( تا اون جایی که من یادمه سنگین تر از قبل ... )

من کار ندارم که کسی بیاد خدمات اون شاه رو ردیف کنه ؛ ولی اینو میدونم که روند انتخابش به این صورت بود که انگلیس بین دو گزینه ای که داشت تا بعد از قاجار روی کار بیاره و ایران رو در اختیار داشته باشه اون رو انتخاب کرد( به گفته همون معلم مدافع!)

و اگر راه آهن برای ایران زد ؛ مهندسین خارجی اومدن و مسیرش رو هم در راستای منافع نظامی استعماری انگلیس تعریف کردن! و ...

در ضمن وقتی او هم تمایل به هیتلر پیدا کرد انگلیس با یک تهدید نظامی ( صرفا یک تهدید ) با ماشین اومدن درب کاخ و بردنش همون جایی که نباید...!

بالاخره در مقایسه با دوستان قاجار (!!) شیر نری هست این آقا ... ولی خوب .... قضاوت با شما!
پاسخ:
ممنون از نظر کامل و به جاتون ...
با سلام خدمت نوسنده محترم
از مطلبی که گذاشتین بسیار لذت بوردم واز جواب هاتون به نظرها .
ظاهرا این دوستان الان از دیکتاتوری مینالن کمی کور دل هستند و نتوجه نمی شوند که رضا شام خودش نماد دیکتاتوری بوده و فعالیتهای که همه در جهت منافع استعمارگران بوده حالا شده آدم خوب!؟ ولی رهبر عزیر ما باز هم باهمان برچشب دیکتاتوری دست اجانب را از ناموس خاک ایران کوتاه کرده شده آدم بد دوسانی که دنبال بهانه می گردند تا دامن ناموس خودشون کوتاه تر کنند لطفا بیشتر تامل کنند و فکر کنند قدرت بدون استقلال به چه درد بزرکترین ارتش خواور میانه می خورده
پاسخ:
سلام دوست بزرگوار...
ممنون از نظر لطفتون...

ما در شرایط بسیار سختی از لحاظ اقتصادی قرار داریم و خود این مساله به شدت در قضاوت ها تاثیر گذار است. در واقع در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم. از طرف دیگر دشمنان این آب و خاک با در دست داشتن موثرترین ابزار اثر گذاری بر مخاطب که "رسانه" است و تمهید و تهیه برنامه هایی اثر گذار، ذهن و فکر برخی از دوستان و برادران ما را آن چنان تحت تاثیر قرار می دهند که این بزرگواران تصور می کنند که حق همان است که خود می پندارند و طرف مقابل ناحق است. اشخاصی که از اصل و اساس با اسلام و انقلاب مخالف و دشمن هستند، ما صحبتی با این افراد نداریم و در طریق و راه خدا و قرآن و معصومین ثابت قدم و استوار تا آخرین نفس حرکت می کنیم. اما اگر دوستان از وضعیت موجود گله مند هستند و انتظارات بیشتری دارند، توقع به جایی است و ما هم همین احساس را داریم. هر کس نیز به نوبه خود موظف است اصلاح را از خود آغاز کند. مسائلی هم که دوستان فرمودند-مثلا صحبتهای جناب س ع- تماما قابل پاسخ گویی است به شرطی که واقعا به دنبال پاسخ این سوالات باشند نه ابراز دشمنی و غرض ورزی.
پاسخ:
سلام. ممنون مهدی جان. نظر خوبی بود...
یا حق
درود بر رصا شاه کبیر و محمد رضا شاه بزرگ
پاسخ:
ان‌شاءالله باهم محشور بشین برادر !!!!
من قدرتو این میدونم که یه سردار ایرانی یه تنه جلو آمریکا و مزدورانش وایساده و آرزو دارن یه ملاقات با اون داشته باشن

نه اون رضا شاه که نه امریکا نه انگلیس به هیچ جاشون حسابش نمی کردن !!!

حق پوشیده نمی مونه

یا علی
عیب اینه که ما هنوز نمی تونیم راجع به گذشته تحقیق علمی کنیم و ازش درس بگیریم.
حکومت ها از جنس هم اند.(یک نیاز جامعه برای مدیریت شدن)
نمیشه یکی رو از اتفاقات زشت و پلیدش جدا کنی و یکی دیگه رو عین همون اتفاقات و حوادث بدونی.
حکومت هر جامعه ای در حالت کلی بنا به تناسب در سطح شعور و آگاهی افراد همون جامعه شکل میگیره. وقتی تو جامعه هیچ اثری از فکر و نظر دموکراسی نیست و به عقل هیچکس خطور نکرده ، نمیتوان افراد جامعه رو سرزنش کرد که چرا در مقابل دیکتاتوری و استبداد ایستادگی نکردین.
برای نظر دادن راجع به کارهای رضاخان، باید وضع جامعه و عقل اجتماعی جامعه(درک مشکلات و ارائه راه حل آنها توسط نخبگان اون جامعه) رو برسی کنی نه که قیاسش کنی با جامعه امروز.
موفق باشید
پاسخ:
قیاس کردن نوعی نشان دادن سطح جامعه ها با هم هست...
ولی حکومت رضا شاه نیاز به قیاس نداره. اینجا معیار ما حق برخواسته از ثقلین رسول خدا ص هست...
جامعه ما به قول امام روح الله سالهای سال به خاطر سرسپردگی  پهلوی ها از پیشرفت و رسیدن به اهدافش عقب افتاده...
باید حالا حالاها هم به خاطرش تلاش کنیم
خاک بر سرت با این مطلبت
رضا شاه بزرگ پدر ایران نوین است
شما هیچ چیز از این مرد برگ و پسرش نمیدونید
پاسخ:
حدیث داریم، هر کسی محشور میشه با اون چیزی که دوستش داره ...

با رضاشاه محشور بشی ان شاءالله....

توهین اول هم میذارم پای حساب الگو پذیری شما از رضاقلدر...
۱۶ آذر ۹۳ ، ۰۱:۱۳ مثبت اس ام اس
سلام. مطلب خوب و جالبی بود.
خدا صبرت بده! بحث کردن با کسانی که خودشونو به خواب زدند واقعا مشکله
پاسخ:
سلام بزرگوار
ممنون
البته برای بیدار کردن این خوابزده ها  جواب نمیدم، جوابها علتش باز شدن کامل بحث و روشن شدن کسانی هست که طالبند
اونها که مریض هستند، خدا مرضشان را می افزاید، این سخن خود خدا در قرآن هست

موفق باشید و التماس دعا
سلام
بد نیس یه نگاه به موافقان ومخالفان از لحاظ تعدادی هم بندازیم
شاید نظرامون نسبت به این قضیه تغییر کنه
من میگم چرا با توجه به این همه تبلیغات منفی طی این سالها.......
مسلما هرشخصیتی نکات خوب وبدی داره
گفتید یزید ومعاویه وسعد ...چرا الان کسی از آنها طرفداری نمیکنه
ایراد ما اینه که هر کی نظر غیر موافق داشته باشه خوابزدس،مریضه و.......
چرا نمیگیم همه کسانی که اظهار نظر کردند راجع به این مسئله مطالعه داشتند
از هردو طرف...؟
دوست عزیز راجع به آرش هم باید بگم هر ملت قوم فرهنگ ودینی که نگاه کنیم داستانها ،افسانه ها یی در آن هست که وجود آنها بی علت نیست و گاه آنقدر در زندگی ما مستقیم وغیر مستقیم تاثیر میگذارد که باعث حماسه ای مثل همان دفاع مقدس میشود
پاسخ:
دوست عزیز
ملاک سنجش افراد در حقیقت، تعداد نظرات مثبت و منفی یک مطلب نمیتونند باشند.
در رتبه اول؛ ما از نظر میزانی به اسم دین، که اون هم دینی کامل هست که قرآن و عترت رو کنار خود داره، دیگران رو میسنجیم
ممکنه این فرد، همه دنیا طرفش باشند اما با ملاکهای دینی نخونه... و برعکسش هم صادقه...

ما رضا شاه رو به خاطر اینکه نه حتی دین اسلام، بلکه هیچ عقل سلیمی اون رو نپذیرفت، تایید نمیکنیم، و ملاک نظرات و یا میزان مطالعه مخالفین نیست
سلام ببخشید بنده به هیچ عنوان قانع نشدم
اولا : حمایت از یک مطلب نبود ودفاع از دو حکومت بود
دوما چرا ملاک سنجش ارا نیست مگر نه اینکه رای در این حکومت هم تاکید شده
سوما :ملاک نظر ماست اونهم با معیار خودمان؟؟؟؟؟؟؟؟ و تعبیر خودمان از دین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
4 چرا باید دین ما طوری باشه که دنیا مخالفش باشند ؟ فکر نکنم اساس دین با همه دنیا مخالفت داشته باشد انهم دینی مثل اسلام
یعنی تمام کسانی که به نفع رضا شاه نظر دادند از عقل سلیم برخوردار نبودند؟؟؟؟؟؟
بیاییم اینطور فکر کنیم که همه نظرها مثبت ومنفی ایرانیند و هموطن حتی کسانی که ذره ای به کشور خدمت کردند تا آنهایی که وجودشان برای کشور سودمند بود چه مخالف چه موافق !!! ممنون خدانگهدار

پاسخ:
با سلام خدمت شما
در مورد اول باید بگویم که دفاع از یک مطلب در مورد یک حکومت و یا یک جریان ویا هر موضوع دیگری، خود به نوعی دفاع از همون جریان حساب میشه

دوما ملاک وقتی تعداد ارا هست که همه فرصت شرکت توی اون انتخابات رو داشته باشند. جالب این هست که دوستانی با تفکر شما (البته منتسب نمیکنم، به نوعی مثل دیدگاه شما) تو فیس بوک و یا در همین فضای وبلاگی و ... نظر سنجی می کنند و نمیدونند که بسیاری از افرادی که در انتخابات کشوری میتونند رای بدهند در این محیط که دسترسی گروه خاصی رو در پی داره، نظر و رای نمیدهند و یا اصلا در پی اون نیستند...

سوما ملاک تشخیص ما عقل هست که با استناد به قران و عترت و نظر علما و مستندات تاریخی و... راه خود رو پیدا میکنه. اگر برای عقل تنها ملاک قرار بدهیم به خطا رفتیم و اگر مبنا رو قران و عترت بذاریم، بالاخره ملاک تحلیل و تعقل نیازه... نمیتونید زیر آب همه اینها رو زد و احساسی نظر داد

چهارم اینکه مخالفت جریان های سیاسی و ریاکار جهان با اسلام و نظام اسلامی رو به پای مخالفت همه دنیا نذارید... ما با هیچ کس از مردم دنیا، تا ظالم نباشند و جلوی جریان حق نایستند مخالف نیستیم و اتفاقا وظیفه خود میدونیم که بهشون یاری هم برسونیم

مورد بعدی هم تقریبا گفتم...
ما عقل رو باید با تاییدات قرانی و عترتی همراه کنیم... همه مردم دنیا از عقل بهره مند هستند اما این عقل اگر به نفع هوای نفس و تعلقات دنیایی رای بده دیگه عقل سلیم نیست... از طرف هر که میخواد باشه....

موفق و پیروز باشید. در ضمن شرمنده که دیر جواب دادم، فرصتش جور نمیشد
بچه جون این مطالب هنوزبرات زوده برو بینیم
عزیزان ما الآن فوق العاده پیشرفت کرده ایم.مثلا سوار شدن ماشینی مثل پیکان(البته نه به خاطرمسایل مالی بلکه واسه علاقه به اشیا تاریخی).اما نمی دونم چرا هر وقت انگلیسی تو اینترنت در مورد پیشرفت ایران سرچ میکنم همش اسم شاه میاد.البته صد در صد باید کار این تهاجم فرهنگی باشه.
پاسخ:
رضا شاه دلنگیز، لطفا با فارسی پیشرفت های ایران رو سرچ کن، چون اون ابله ها باید هم پیشرفت های فضایی و موشکی و اتمی و نانوتکنولوژی ما رو بازتاب ندهند ...!!!!
سلام آقای محترمی که میگی (اگه رابطه داشتیم الان این همه دانشمند و فرمانده جنگ و بچه های خوبمون که کشته نمی شدند!!! آمریکا اگه بد بود، بدون او این بلاها سرمون نمی اومد، "او با ما" اگه بود اینجوری نمی شد !!!)
می خواستم بگم که اگه با آمریکا رابطه داشتیم فرمانده جنگ و دانشمندی تربیت نمیشد که بخواد کشته بشه.
آقای محترمی که میگی(اگه رابطه داشتیم که هواپیمامون تو خلیج فارس با 290 تا سرنشین نمی سوختند و پخش آب دریا نمی شدند!!! مثلا عربستان رابطه داره، دیدید هیچ کدوم از هواپیماهاش هدف قرار نگرفت؟)
میخواستم بگم که اون کارشون از روی خوی وحشیانه و خونخوارانه ی اونهابوده و به رابطه ی ما با اونا ربطی نداشته چون اون هواپیمایی رو که زدن نظامی نبوده،عربستان هم که رابطه داره هر وقت نفتش تموم بشه و دیگه به دردشون نخوره میندازنش دور...
آقای محترمی که میگی (چقدر زور زد بنده خدا، تا چادر، این نماد عقب افتادگی !!! در ایران رو که باعث می شد، فکر زنان و مردان آزاد نشه!!! برداره و چقدر سرباز و گماشته گذاشت و خرج کرد)اگر زنان و دختران ایران مثل آمریکایی ها و انگلیسی ها و... عریان بودند و حجاب نداشتند و مثل این کشور ها فساد در ایران رواج داشت معلوم نبود خود ما بچه ی کی بودیم.تازه کشور های پیشرفته هم به این فکر افتادن که حجاب رو اجباری کنن(از بس که فساد تو کشورشون زیاد شده)
خواهشا چشماتونو باز کنید...
یاعلی...
پاسخ:
سلام بزرگوار
لطفا یه بار دیگه مطلب رو مطالعه بفرمایید
این مطلب به نوعی معکوس و طنزه...
اخ که جونیمون رفت تو این مملکت
با اسم اسلام هممون رو بدبخت کردن
شاه ایران خدا رحمتت کنه نور به قبر شریفت بباره که نیستی ببینی ما جونهای مملکتت با مدرک فوق لیسانس شدیم منشی اونم با حقوقی که خجالت میکشیم بگیم نور به قبرت بباره که الان قیمتهای اجناس شده نجومی و حقوقها همونطور ..اخ که دلمون پره چی بگیم
پاسخ:
اینم از فایده های مطالعه نکردن تاریخه ...

مطالعه
مطالعه
مشکل شما و اون جوونایی که صداشون بد جور بلنده و نور به قبر شاه میفرستن، پول و کار خوب و .. و... نیست، مطالعه هست

البته مشکلات رو منکر نیستم اما ...
به نظر تو خیلی خنگ هستی که بدی های شاه رو با دروغ داری می پوشونی
پاسخ:
به نظرم بد نیست کمی مطالعه بفرمایید. در ضمن نظر دوستان هم مطالعه و جوابها رو هم نظری بهش داشته باشید
ممنون
۱۴ بهمن ۹۳ ، ۱۴:۲۴ محمد از اصفهان
سلام من با جستجو با این صفحه با وبلاگتون آشنا شدم و استفاده کردم
خدا قوت برادر
البته چند نکته را باید متوجه بسیاری از عزیزان کرد
اول اینکه چرا انقلاب کردیم و انقلاب چیست و چه قصدی داشت.....
دوم اینکه جمهوری اسلامی چیست و چه نسبتی با انقلاب دارد.....
سوم اینکه آیا انقلاب را صرفا حرکت در مقابل حکومت پهلوی بدانیم یا حرکت ناشی از بیداری ایرانیان در دویست سال گذشته...
چهارم اینکه خاندانهای حکومتی در ایران در حداقل پانصد سال گذشته چه بودند و چه کردند و چه وجه تشابه و تمایز داشتند و جایگاه خاص پهلوی در بین آنان چه بوده است. ...
بسیاری از نظرات در مورد متن اصلی بنظرم منحرف شده.. چرا که انقلاب باید صورت می گرفت و نظام شاهنشاهی چاره ای جز رفتن نداشت.... اما اینکه نظام بعد از این انقلاب چه مقدار موفق بوده به آرمانهای انقلاب برسد یا افراد انقلابی و کسانی که در نظام مسئولیت دارند چه میزان به آرمانهای انقلاب پایبند بوده اند حرف دیگری است.
البته به نظر این حقیر نظام نا موفق نبوده و بسیار حرکت خوب و رو به جلویی داشته ... البته در جاهایی باید باز نگری در رفتار ها و فکرها و افراد بشود
فراموش نکنیم نامه ننوشته خطا ندارد و ضمنا خدا فقط 14 معصوم داشته است. معدل گیری خیلی به انصاف نزدیک تر است (خصوصا آقایانی که به خیال خود با دفاع از پهلوی فکر می کنند با انصاف هستند )
مسیر کلی این نظام با تمام کمبودها و اشکالات که دارد با مسیر حکومتهای قبل خصوصا دوران پهلوی بسیار متفاوت است.
بنظرم غیر از مطالعه که نیاز همه ما است مقداری تعقل و تدبر و تفکر هم لازم است
مگر نفرمود که شراب محاسنی هم دارد اما مضراتش بیشتر است پس بخاطر همین حرام شد: یَسْئَلُونَکَ عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَیْسِرِ قُلْ فیهِما إِثْمٌ کَبیرٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ إِثْمُهُما أَکْبَرُ مِنْ نَفْعِهِما .... (219بقره)
خداوندا همه ما را به راه راست هدایت فرما
اهدنا الصراط المستقیم....
پاسخ:
با سلام و عرض ادب

نظر شما بسیار فوق العاده بود. ممنون از نگاه عمیقی که دارید

موفق باشید ان شاءالله
من تمام مطالب و نظظرات این وبلاگ و خوندم .. و چیزی که نظرمرمو به خودش جلب این بود مدیر وبلاگ اصلا در مورد سوالهای منطقی و درست خوانندگان جوابی نداره که بده و فقط وفقط داره مقلطه میکنه
پاسخ:
از نقدتون متشکرم
اما واقعا همه نظرات منطقی و درست بود ؟؟؟؟
یه بار دیگه لطفا مطالعه کنید
ممنونم
شاید همش درست نباشه ولی شما هم نباید سوالهای اونارو بی جواب بزارید .. من منکر خیانت های پهلوی نمیشم و همنیطور خیانتهای که به اسم جمهوری میکنن شاید اون ثروتی که پهلوی از ایران برد و اون پولهای که به اسم دین دارن اینجا به هدر میدن و صرف مملکت بکنن هیچکس دیگه دنبال پهلوی و پهلویها نمییاد. ماها فقط اسم دین واسلامو یدک میکشیم .. خدا وکیلی این ایران همون ایرانی که امام میخواست. این همون اسلامیه که ایت الله خامنه ای میخوان؟ فقط وفقط باید روارست باشیم . چرا کشوری مثل ایران که پر از ذخایر نفت وگاز و معدن های گوناگون وکشور 4فصل چرا باید همش وارد کننده باشه چرا کشوری مثل چین که هیچی نداره دومین صادرکننده دنیاس ولی ما داریم درجا میزنیم .. اگه برای اینها جواب منطقی داشته باشی که فقط یه نفر منو قانع کنی اونوقت حرفات حرفه
پاسخ:
خوب بزرگوار، منکر خیانت افراد که نیستم، این خیانتها همیشه تاریخ بوده حتی در زمان امیرالمومنین(ع) ...
اینکه به اسم دین پول رو هدر میدن، باید حرفتون باز بشه، ممکنه به اسم دین معنیش این باشه که چرا داریم خرج حزب الله و سوریه و عراق میکنیم؟! اونوقت بهتره مستند "آرامش شام" رو از اینترنت دانلود و ببینید، جوابتون اونجاست ...
این اسلام همون اسلامی نیست که همه بزرگان میخوان، صد در صد همینطوره، اونقدر رسیدن به آرمانهای اسلام سخت شده و برخی به اسم دین ضربه میزنند که حد و اندازه نداره...اما همه افتخارمون این هست که نزدیکترین نظام به آرمانهای اسلام هستیم، و داریم تلاش خودمون رو میکنیم که به تمدن اسلامی بزرگ تحت لوای امامت امام زمان(عج) برسیم ...
در ضمن ما در این دنیا مسلماً نمیتونیم یک ژاپن اسلامی باشیم، ما  نمیخواهیم به هر قدرتی برسیم(بدون در نظر گرفتن حدود و مرزها). خود رسیدن به تکنولوژی با نگاهی توحیدی، ما رو در حدودی نگه میداره و نمیذاره هرکاری بکنیم. تحریم ها هم مزید بر علته...
به نظرم پیشرفتها رو ببینیم و به جای نگاه به این و اون، همه تلاش خود رو بکنیم، بهتر باشه. نتیجه بهتری هم میگیریم...

انقلاب اسلامی ایران، تنها انقلابی هست که بدون تمایل به قدرتهای بزرگ، خواست با اعتقاداتی که داره، روی پای خودش بایسته... مسلما دشمن این رو نمیخواد(به هزار و یک علت...) پس کاستی ها بیشتر عادی هست ...
درود بر رضا شاه که همین مقدار جزیی امکانات هم به لطف ایشون بوده.
اگر کشور با اون سیر صعودی به پیشرفت خود ادامه میداد و جلوی ان متاسفانه گرفته نمیشد..الان ترکیه هیچ بود.پیشرفت ما رو از سال 57:به بعد با نگاه کردن به کشور های عربی اطراف از جمله قطر میتوان به روشنی درک کرد.
درود به رضاشاه
پاسخ:
تو نظرات قبلی جواب خودتون رو میتونید پیدا کنید
یه کتاب به اسم "پهلوی اول از کودتا تا سقوط" هست که رضا مختاری نوشته
به نظرم جوابهای کامل شما اونجاست
در ضمن کمی به پیشرفتهای علمی بعد از 57 نگاه کنید و دنبال کنید. به نظرم از اخبار علمی خبری ندارید !!!
زنده باد رضاشاه وپسرش که حاضر شدند از قدرت بدون خونریزی و از هم گسستگی مملکت ایران کناره گیری کنند. روحشان شاد ویادشان گرامی.
پاسخ:
بهزاد جان، به نظرم اگر کتابهای تاریخی معتبر هم نمیخونید، یه نگاه به تصاویر و فیلمهای اون زمان بکنید، نظرتون عوض بشه !!!
سلام اگه رضاشاه راه اهن و هزار چیز دیگه اورد. انقلاب هم اینترنت و موبایل و ... رو آورد. چه حرف به جایی؟! اخه اون مردک مخترع راه اهن بوده که الان من ادعا کنم اینترنت حاصله انقلابه ؟ حرف خنده دار نزنید خواهشا.
اینترنت . حاصل انقلاب نیست ولی شما به این میگین اینترنت تو افغانستان سرعت اینترنت گوشه همراهشون 128 کیلو بایته سرعت اینترنت گوشی شما چنده 10 یا فوقش 20 کیلو بایت بیشتره؟؟؟؟ ...یا توی کره میگن سرعت اینترنت کامپوترشون 500 مگابایته... خودتون توی اینترنت بگردین و بیایید اینجا بگید ..............بهتون قول میدم اگر شاه بود سرعت اینتر نت ما بالای 200مگابایت بود.............این فقط درباره اینترنت بود...انقلاب اینها یعنی پسرفت یعنی عقب ماندگی.
پاسخ:
به نظرتون افغانستان توی تکنولوژی بومی خودش کجاست؟!!!
سرعت اینترنت به نظرتون ملاک سنجش پیشرفت محسوب میشه؟
گفتم این فقط درباره اینترنت بود توی افغانستان چه جشنهایی که به پا نمیشود در تاجیکستان در هند و کشورهای دیگه همسایه ایران که در زمان شاه اینها کشور خیلی رده پایینی بودن کشورهای عربی که نگو .....پ

خواهشن فقط یک بار فیلم جشنهای 2500 ساله شاهنشاهی ایران رو ببینید
ببینید قدرت از دست رفته ایران ما.
پاسخ:
خوب اون که فیلم افتخارات زمان کورشه...
بزرگوار، مثل ما مثل اون زن کچلی بوده که به موی دخترخاله‌اش مینازیده. اگه هزاران اسب و سرباز رو برای یه تئاتر بسیج کنیم و کلاس قدرت بذاریم که نمیشه قدرتمندی ...
امروزه قدرت واقعی دست ماست باید کمی درباره جنگ هشت ساله و بعد از اون نگهداری انقلاب جلوی دنیا کمی مطالعه کنید

یه مطلب نوشتم که حتما با لینک هایی که توی اون هست مطالعه کنید. حتما بخونید...

"لینک"
به نظر شما دوست گرامی ایران قبل انقلاب بهتر بوده یا بعد از انقلاب؟؟؟


یه نکته دیگه اونهمه کشته که دادیم در راه انقلاب+انهمه ادمهای که در اول انقلاب زندانی و اعدام شدن+آنهمه یعنی به گفته بعضی سایتها 10ها هزار اعدامی در دهه 60 +انهمه شهید دوران جنگ و انهمه ازاده+بازداشتیهای کهریزک.اوین.قرچک.+و صدها فجایع انسانی و کارهای زشت و فسادهای ملیاردی حالا کدام یک.
پاسخ:
هر کدام از اینها که نوشتین، جواب داره و نیاز به بحث طولانی. به نظرم عاقلانه هست که مطالعه کنید و محور رو نظراتی ناقص و جواب به اونها قرار ندهید

فقط باید بهتون عرض کنم،‌ اونقدر جریانی که توی اون هستیم عجیب و مهمه که سالهای سال بعد مورد قضاوت بشریت قرار خواهیم گرفت.
من کاستی ها رو متوجه هستم و توجیه بیهوده نمیکنم در حالی که همه اونها مربوط به اشخاص بوده، نه مال سیستم و نظام. در حالی که قبل از انقلاب سیستم و رژیم حاکم فاسد بود و تفاوت این دو زمین تا اسمان است
رضا شاه پدر ایران مدرن است و شاید تنها ایرادی که بتوان از او گرفت و در فیلم مسخره کلاه پهلوی کاملا بدان پرداخته شده بود کشف حجاب بود که این قضیه خود سبب بیرون آمدن زنان از پستوی خانه ها در اجتماع و به دست گرفتن مشاغل بعضا حساس بود اگر رضا شاه نبود الآن زنت رو برای بیماری باید پیش پزشک مرد میبردی رضا شاه افراط احمقانه رو از بین برد رضا شاه در بیست سال کشور را دچار یک انقلاب صنعتی کرد که الآن هم شما میراث خور همین خدمات هستید ولی شما چی؟؟؟؟
جمع کن عمو ملت دیگه با این جفنگیات خر نمیشن
پاسخ:
رضا شاهی که شما میشناسید، فقط یک شانس بزرگ آورد که دقیقا زمانی پادشاهی را برخلاف قوانین اساسی ایران غصب کرد که از عمر مشروطه و مجلس سالها میگذشت و تمام اون چیزی که به اشتباه به اسم رضا شاه تموم میکنید، تلاش های بسیاری برای اون انجام شده بود
مردانی که غرب رو دیده بودند و تمام زمان مشروطه و در عمر چند دوره مجلس شورای ملی، به فکر همه پیشرفتهای ایران و همتراز شدن با اروپاییان بودند، مانند علی اکبر خان داور، و... که فقط از گزینه های ناسیونالیست بودن رضا شاه، و قلدری او بهترین استفاده رو کردند و باعث رشد صنعت و ... در کشور شدند...

در مورد خودمون و زمان ما هم، به نظرم باید کمی مطالعه کنید(کما اینکه از نظرتون مشخصه درمورد زمان رضا شاه نیز مطلبی مطالعه نفرمودید)
موفق باشید
درود بر رضاه شاه بزرگ
روحش شاد و یادش گرامی
بله زمان همه چیز مشخص میکنه
هر خدمتی هر خیانتی هر خودفروشی و......
خوب است انسان در مورد همه چیز تحقیق بکنه و دانسته بگویید
به نظر خودم الان هم ایران ما تیاز به یک رضاه شاه دیگر دارد تا ایران و ایرانی را نجات بدهد
پاسخ:
با قسمتی از حرفتون موافقم ...
 "خوب است انسان در مورد همه چیز تحقیق بکنه و دانسته بگویید"
...
ولی مطمئناً حرف های دیگه شما نشون میده شما دانسته سخن نمیگین...
کتابها و مدارک و اسناد زیادی هست که تاریخ پهلوی اول رو ثبت کرده، مطالعه کنید دوست من، مطالعه ...
سلام دوستان رضاه شاه دست نشانده انگلیس بود درست ووقتی شما دست نشانده یک ابر قدرت باشی به این راحتی نمینونی بهش بگی حالا برو پی کارت چون فورا ورت میداره همونطور که رضاه شاه رو برداشت و همونطور که دیدید رضاه شاه در جنگ جهانی دوم هم میخواست به کمک آلمان نفوذ انگلیس را کم کند اما از شانس بدش آلمان شکست خورد ورضاه شاه عزل شد و از تقلید رضاشاه از ترکیه درکشف حجاب معلوم است که نیت رضا شاه خیر بوده وفکر کرده با اینا ایران مدرنیزه خواهد شد ولی چون او یک فرد بی سواد وفقط نظامی بوده این چیزا حالیش نبوده و من مطمعنم که رضا شاه راضی به باج دهی به انگلیس نبوده ولی پسرش نوکر بی چون وچرا بود درضمن خدمات رضاشاه خیلیاش واسه زمان جنگ جهانیه دوم مثل راه اهن وحتی شاید تلگراف برای این که کشورهای اورپایی تجهیزات برسونن به جبهه شروی خلاصه بگم رضاشاه راضی به باج دهی به انگلیس نبود ولی دیگه بلاخره دست نشانده بود اونام زورشون زیاد بود ولی پسرش راضی بود ناموسای ایرانم به امریکا بده و مطمعنا جمهوریه اسلاامی از هردوشون بهتره والسلام.
سلام
من هم این روز ها فکر درگیره تا بفهمم کی درست میگه کی غلط؟
اما به قول صادق زیباکلام تو کتاب ما چگونه ما شدیم؟علل عقب ماندگی ایران علت عقب ماندگی ایران نه شاهان و حکام در طول تاریخ بوده نه هجوم بیگانگان و اقوام خارجی به کشور و نه استکبار جهانی و دشمنان اسلام اولین عامل پیشرفت نکردن ما ایرانی ها خودمون هستیم.ایرانی همینه نه پشتکار داره نه نظم تنبلی و توقع بیجا هم از صفاتمونه.سوئ استفاده از پست و مقام هم و پول شویی و فساد هم تو ذات هر ایرانی وجود داره.تا اینا درست نشه ایران و ایرانی درست نمیشه.
پاسخ:
سلام بزرگوار

به نظرم بازگشت به اسلام حقیقی، نه اون چیزی که ما خودمون رو و اشتباهاتمون و ضعف هامون رو پشتش قایم می‌کنیم، بلکه بازگشت به اسلام راستین هست...
اخلاق اسلامی، جامعه ناب میسازه

قبول دارید ؟؟؟؟
سلام
آقا بسی خندیدم عز جواب به کامنت اولی! دمت گرم!
وای انصافا وجه تسمیه رضا قلدره با خر چیه!؟:))
پاسخ:
:)
سلام فکر میکنم تازه وارد این سایت شدم حضور ذهن ندارم به هر حال از آرامشی که در پاسخ دادن دارید خوشم اومده خسته نباشید .در مورد نبش قبر تاریخی که دوستان انجام دادند و خدا رو شکر با اطلاعات تزریقی همه یه پا ذبیح ا..منصوری و یا استاد معتضد شدند و جالب اینجاست که با کمی دقت در اطلاعات عزیزان منتقد . وجوه اشتراک فراوان یافت میشود و همشون هم میگن کتاب خوندن و از ماهواره فقط آهنگ گوش دادند .اولا بنده بدون هیچ گونه شکسته نفسی حقیقتا نه سواد دارم نه اطلاعات اما انقدر شعور دارم که که بفهمم احمقانه ترین کار این هست که امکانات و دست اوردهای امروز رو با تقریبا 100 سال پیش مقایسه کنیم (داروین که الاغ مغز ترین بوده میگه یه میمون 100 سال پیش الان در راه تکامل helo رو یاد گرفته دیگه !!!) اداره ی کشور در این زمان با 80 میلیون جمعیت که نصف بیشترمون هم سیاستمدار و اقتصاد دان و ...هستیم با زمان رضا شل فرق زیادی داره اونموقع به زور( به روایتی البته ) 20 میلیون نفر وبودیم که البته دسترسی به اینتر نت و ماهواره و بی بی سی و من و تو هم نبوده (البته شاید بعدا ادعا بشه که اولین بار بنیاد مایکروسافت رو هم رضا شاه گذاشته ),و توقعات هم 1 هزازم الان نبوده .واما شاه این کلاه و تاج خیلی خیلی از سر یه آدم شل بی عرضه ای مثل رضا شل که حتی یک موی شهیدان میرزا خان جنگلی و ریس علی خان دلواری توی تنش نبوده گشاد هستش اون بی وجود اگه با 50 نفر فقط راه آهن و جاده های عبوری نیروهای انگلیسی رو منفجر میکرد حداقل یک ماه تاخیر در رسوندن کمک و مهمات به روسها جلوگیری میکرد آلمانها کار روسها رو میساختن و سرنوشت دینا عوض میشد یعنی با بی غیرتی و بی وجودی اون خیلی از هموطنان عزیز رو از دست دادیم و الان هم رژیم کثافتی مثل اسرائیل شاید در فلسطین نبود (نیازی به توضیح نیست که؟ ...)در ضمن هر چقدر موقع مطالعه ی تاریخ و خوندن سرنوشت دلیر مردانی چون امیر کبیر ها .جنگلیها .دلواریها .پسیانها و ....دندان به هم سائیدیم و گاهی گریه کردیم اما انتقامی که بزرگ مرد ماندگار تاریخ ایران با نامی که برازنده ی ایشان بود روح ا... از این انگلو ساکسونهای کثافت گرفت جیگر آدم حال میاد .حالا اگه یه مشت بدبخت عاشق تو سری خوردن از غربیها و خواهان کاپتولاسیون و داغ هستند باید علت رو در کودکی آنها جستجو کرد .احمق نیستم نقص و ضعف زیاد است اما منشا نواقص هم همون انگلستان و فرزندان نامشروعشند که با تحریم و جنگ بزرگان ما رو شهید یا درگیر خودشون کردند تا یه مشت لاشخور هم در داخل مردم رو آزار بدهند اما با رهبری سید علی و ریاست جمهوری امثال دکتر احمدی نژاد به صاحب واقعیه این انقلاب خواهیم رسید ان شاالله
پاسخ:
سلام بزرگوار...
احسنت، احسنت، فوق العاده زیبا و پرشور...

ان شاءالله زنده و برازنده ظهور خواهیم بود و به زودی در رکاب امام عصر(عج) و در کنار امام خامنه‌ای جهادی کامل را شروع خواهیم کرد...
سلام من نه از خدمات رضاشاه چیز زیادی میدونم نه از خیانتش ... من الان و تاریخ الانم رو خوب میبینم ... اسلامی رو میبینم که فقط داره خلاصه میشه توی گریه ... شهادتهای به روایتی و ایام سوگواریه دهه اول و دوم و ... اینو میبینم که میگن روایت شده عاشورا و تاسوعا برای دنیا و مادیات کار نکنید اما منبریها و روضه خونها همون روزا طلب پول چندین میلیونی دارند ... اینو میبینم که دین شده ملعبه ای دست بعضیا تا به رونق دنیاشون کمک کنند... رضاشاه با امکانات اون موقع و با سواد اون موقع مردم کاری کرد کشور تجزیه نشه ... سربازی و شناسنامه و راه آهن چه با نیت خیر چه سوء باعث خیرو برکت مملکت شد... انقلاب هم کارهای زیادی برای آبادانیه ایران کرده ...اما اینکه فلسطین رو که حتی تو زمینه های ورزشی و اجتماعی و ... ماها رو شیعه و کافر میدونن از ایرانی جماعت مقدم تر بدونیم کارناپسندیه... اینکه اینهمه معتاد داشته باشیم اما مردم رو ترغیب کنیم پول جمع کنند برای حرم امامان توی عراق درهای طلایی بسازیم تا شاید یه روزی یه صدام یا داعش دیگه پیدا شه و همون طلاها رو تبدیل به سلاح کنه و خودمون رو بکشه کار ناپسندیه ... مگه کسی با آبادانیه حرم امامرضا مخالفه... روستاها و شهرهای خودمونو آباد کنیم تا صد سال بعد مردم نرن اصفهان که آبادیهای دوران صفوی رو ببینن از دوران انقلاب اسلامی هم یادگارهایی برای صنعت توریسم در آینده بمونه... اینکه بیاییم و یکطرفه خدمات رضا شاه یا انقلاب رو نادیده بگیریم و مسئولیت اتفاقات ناشایست دوران پهلوی رو مسقیما به شاه مملکت نسبت بدیم درست نیست الان هم توی مملکت داره اختلاسها و خیانتهایی رخ میده که سران درجه ی اول نظام شاید از اون بیخبر باشند... امام خمینی گفته بود روحانی نباید رئیس جمهور باشه ... سپاه نباید وارد عرصه ی اقتصاد بشه ... همه صاحبخانه میشوند...گفته بودند اگر جنایتها به دستور شاه صورت میگیره که خودش مسئوله و خائن و اگر خبر نداره چه شاهیه که از وضع مملکتش بیخبره ...اما الان رو مقایسه کنید ببنید چه قضاوتی میشه کرد... زمان شاه ساعت رسمسه کشور در 6ماه اول تغییر کرد گفته شد اینا با نماز خوندن مردم مشکل دارند و میخوان مردم ساعت عبادتشون رو گم کنند اما الان همون کار دوباره انجام شد ...شعار فرزند کمتر رو گفتند میخوان تعداد شیعه رو کم کنه بعد از فوران جمعیت دهه شصت اونقدر رو این شعار و تبلیغاتش اصرار و پافشاری شد که الان این وضع جمعیتمونه ...آیا همه ی وعده های انقلاب محقق شد؟ حرفهای امام چطور؟ آیا عملا همهی حرفهاعملی شد شد؟ ... گاهی زمانه طوری میچرخه که نمیشه اونایی رو که دلت میخواد پیاده کنی به انجام برسونی ... هم دوره پهلوی هم دوره انقلاب پر هست از نقص و سوء استفاده ها و خیانتها و البته خدمات و اصلاحات ...هر زمان و هر دوره باید با خودش مقایسه بشه ...الان بعد از سه دهه از انقلاب دهه ی فجر که میشه آمار پیشرفت و فرضا برق رسانی به روستاها مقایسه میشه با زمان شاه ... با امکانات و تجهیزات و تکنولوژیه الان اگه شاه بود باید میدیدیم میتونست چی بشه و الان چی هست نه اینکه صرفا یه مقایسه ی ظاهری رخ بده ... مثلا من سی سال پیش از پدرم پول تو جیبی میگرفتم آیا صحیحه که بگم اون موقع من داشته هام اینقدر بوده الان اینقدر پس پدرم در حق من ظلم کرده؟...به امید اینکه به جای نبش قبر کردن مرده و دنبال مقصر گشتن بیاییم انرژیمونو بذاریم رو اینکه حالا چه میشه کرد که ایرانی آبادتر داشته باشیم ... الان صنعا ...دمش ...بغداد و... چرا نا امنه چون ایران اولویت اصلیش رو تو بوق و کرنا کرده که اسرائیله؟... نمیشه مگه با سیاست تر عمل کرد؟ ... مگه نمیشه عملا دنیا رو بر علیه خودمون بسیج نکرد؟... در اینکه اسرائیل دشمن نه تنها ایران بلکه بشریت و انسانیته شکی نیست اما ببینید چقدر خودشو مظلوم نشون میده و به موش مردگی میزنه ... اونوقت ما چی؟ بخاطر مسئله هلوکاست اونم با اون نوع طرز بیان کاری کردیم که تحریم داره هر روز عرصه رو بر ما تنگ میکنه ... به جای اقدام سیاسی میشد فیلم ساخت ... کاریکاتور ... اقدامات فرهنگی و ...انجام داد ... اونا لابلای فیلمها و ابزارهای در دسترس خودشون اونقدر کارشناسانه و با روانشناسیه دقیق مفاهیم مورد نظرشون رو به مخاطب القا می کنند که مثلا توی کارتونهای کودکانه از تک چشم یا نمادهای فراماسون به وفور دیده میشه ... جوری که ما آروم آروم نه تنها از شیعه بودن که از مسلمون بودن دست بکشیم اونوقت ما... بیاییم حال خودمون رو درک کنیم و گذشته رو فقط بعنوان درس عبرت و تجربه ای برای درس گرفتن یا تکرار خوبیها استفاده کنیم. در ضمن سعی کنید در جوابهاتون جوانب ادب و متانت رو بیشتر رعایت کنید تا اگر واقعا هدفتون رفع شبهه و روشنگری هست آدم تصور نکنه که دارید مخاطبانتون رو تحقیر میکنید و ندانسته انگ مخاطب بی بی سی بودن و غیره رو به اونا وارد نسازید... توهین به شخصیت افرادی که باهاشون مخالفیم اول شخصیت خودمون رو زیر سوال میبره مثل اینکه " شما بین رضا شاه و خر یه وجه تسمیه خوبی تو ذهنت هست". عادت بدیم زبونمون حرفهای خوبی بزنه حداقل عملا ثابت کنیم شیعه هستیم نه در ادعا ...من با نظر خیلی از اونایی که در جوابشون گفتید کانال دیگه ای غیر از بی بی سی رو ببینند رو واقعا قبول دارم اما حتی ماهواره هم نداریم چه برسه بخوام مخاطب بی بی سی باشم اما از جوابتون چیزی دستگیرم نشد غیر از اینکه متعصبانه با رضاه شاه مخالف هستید ... چرا همش دنبال این هستید که سوالها رو زیر سوال ببرید و بگید که هیشکی از خودش استقلال فکری و شعور و شخصیت نداره و از جایی بهش القا میشه که چی بگه... قاجار هم کلی به مملکت خیانت کرد و باعث تجزیه ی ایران شد اما کمتر از رضاه شاه ازشون انتقاد میشه ...اما رضاشاه فقط چون جلوی اسلام ایستاد و سعی کرد اقداماتی رو انجام بده که مخالف هدف روحانیها و آخوندهاست اسمش خیلی بد در رفت ... متاسفانه من توی عرم بین اینهمه آخوند و ملا و منبری که باهاشون مستقیما در ارتباط بودم ،فقط و فقط یکی رو میشناسم که با حربه ی دین دنبال دنیاش نبوده و قبل از وعظ و منبر و موعظه حرفی از مبلغ حاصله برای خودش حرف نزده ... چیزی که رضاشاه هم با اون به مخالفت پرداخته ...ایران الان ما ایران اسلامیه واقعا؟؟؟؟ اینهمه جرم و جنایت ... اینهمه خلافکار ایرانی نیستند؟؟؟؟ درد اینه که زمان پهلوی به اسم اسلام خیانتها صورت نمی گرفت اما الان ؟؟؟؟ خیلی ناپسند هستش که به اسم دین تیشه به ریشه ی اعتقادات یه مسلمون زده بشه .طوری که هم دینش ازش گرفته شه هم دنیاش ... قضاوت کار سختیه امیدوارم که من هم نادرست قضاوت نکرده باشم
پاسخ:
سلام بزرگوار
در اینکه واقعاً شبهاتی توی ذهن شماست،‌خودتون هم مسلماً شکی ندارید. اما اینکه آدم دنبال جواب واقعی این سوالات نباشه، خیلی بده. چون به قول شهید مطهری شک و شبهه گذرگاه خوبیه اما توقفگاه خوبی نیست...

شما تمام این شبهه هایی که دارید در اینترنت جستجو کنید، مثلا بنویسید چرا به سوریه کمک می‌کنیم؟ ببینید چه جوابهایی داده شده اگه قانع نشدید و عقلاً تونستین جواب رد بدین حق با شماست و همین طور بقیه سوالهاتون...

در مورد توهین به مخاطبین این رو قبول ندارم. متاسفانه برخی از همین نظراتی که بنده بازتاب ندادم از هیچ فحشی نسبت به دین، بنده و .... خودداری نکردند. پس یه تیکه به بعضی انداختن ممکنه زیاد هم توهین نباشه...

در مورد رضا شاه بنده مطالعه زیاد داشتم، مخصوصاً دوران پهلوی رو خوب مطالعه کردم. متاسفانه نمیشه تو نوشتن چند خط این دوران پر فراز و نشیب رو تحلیل کرد. چون خودش دوباره باعث ایجاد شبهه های زیادی میشه...

فقط چند نکته و والسلام:

شبهه های شما دونه به دونه جواب قانع کننده داره، و این حقیقت محضه ...

مطالعه کنید، باور کنید من و شما و همه آدمها در قبال موضع گیری ها و اعمال و افکارمون روزی باید جواب خدا رو بدیم،‌پس ارزش داره مطالعه کردن و فهمیدن. اگه خدای نکرده یه روزی (من میگم 1 درصد) هم جلوی حق ایستاده باشیم، ما مسئولیم و نمیشه گفت نمیدونستم...

پیشنهاد من به شما (که در متن نظرتون شبهه هایی با صداقت دیدم) مطالعه در مورد انقلاب و حکومت اسلامی و مطالعه تاریخ معاصر ایران هست
کتابهایی درباره شروع و عوامل انقلاب مشروطه بخونید و بعد بیاین سراغ دوران پهلوی. سپس انقلاب و دشمنانش رو بشناسید.
اونوقت باور کنید به شبهاتی که داشتین می خندین (بی احترامی که نکردم !؟)

من هر جا و در هر شرایطی حاضر به مناظره هستم و خیالم راحته که جریانی که مدافع اون هستم، حق و درسته ...
با افتخار دفاع و با قدرت دشمنش رو میکوبم. رضا شاه از اون نقطه های کور تاریخ ایران هست که حقیقتش پشت خدمات اجتماعی (که زمینه اش رو دیگران براش مهیا کرده بودند و با واگذاری بسیاری از امتیازات به ارباب انگلیسیش) قایم شده...

مطالعه کنید ...ممنون
سلام استفاده کردازهردوطرف ازپاسخ گوسوال میکنم اگرحق سوال داشته باشم دردنیاچه کسی به عمال ما رسیدگی میکنه مگرغیرازذات مقدس خالق است انشاالله همگی مادرپیشگاه اوشرمنده حرفهاوعمالمان نباشیم من خودم افتخارمیکنم که این حکومت زندگی میکنم چراکهلاعقل همگی حرفمونومیزنیم والسلام
بزرگترین خیانت رضا شاه تعویض اسم پارس به ایر ان و کوچک کرده ایران به مرزهای فعلی.....
شماهایی که از این حرف ها می زنید بهتره اول تاریخ درست رو بخونید سپس بیندیشید وبعد از این حرف ها بزنید
پاسخ:
ببخشید منظورتون کدوما هستند ؟
بنده تاریخ رو مطالعه کردم و میکنم....
سلام من به هیچی کار ندارم! فقط اینو میدونم که الان بیکاری، فقر، فساد و … بیداد میکنه! پس ما برای چی انقلاب کردیم؟ ما که هنوز محتاج نون شبیم. ای تف تو این روزگار. داداش شکم کشنه دین و ایمون نداره، شما هم که این صحبت ها رو میکنی معلومه وضعت خوبه!!! لاأقل یه حقوقی از دولت میگیری!!!!!!!!!
پاسخ:
سلام
دوست عزیز انقلاب اسمش روی خودشه. اگه یک دولت و چند نفر کودتا کرده بودند سوال شما به جا بود چون انتظار داشتیم که کودتا کردید بیایید وضعمون رو درست کنید. انقلاب یعنی خیزش مردمی برای خواستن یک وضعیت بهتر از نظر شرایط اعتقادی و اجتماعی. این اشتباه بزرگیه که ما هر جور بخواهیم زندگی کنیم و روزگار سپری کنیم و وضعیت فوق عالی هم بخواهیم. جامعه با کمک همه آحاد مردم درست میشه با گرایش به دین. همه به نوعی مسئول درست کردن جامعه هستند.
نهج البلاغه جواب بزرگی به شماست. امیرالمومنین(ع) هم از مردمی عذاب میکشیده که مثل قوم موسی انتظار داشتند بدون ورود اونها به قضایا، همه چیزو خودش درست کنه...
در ضمن به نظرم کمی سفسطه هست که همه چیز رو نابود شده ببینیم. وضعیت مردم ایران نسبت به بسیاری از جاها بهتره، منوط به اینکه خوب همه جا رو ببینیم و تحلیل مناسبی بکنیم...
در ضمن شما کمی در مورد عوامل فقر و فساد مطالعه کنید! به خوبی خواهید فهمید که مردم علت اصلی این مسائل هستند، دولت هم برخواسته از متن مردمه و از اسمون نیومده...

می بینید که ما فرصت تصحیح همه چیز رو داریم، اما چسبیدیم به نفع شخصی و جامعه رو ول کردیم ...

در ضمن بنده "کارگر" یک کارخانه تولید کاشی هستم...
تاریخ ایران در زمان شهرسوخته تاریخ ایران از دوران هخامنشیان تاساسانیان وتاریخ جنگ مداوم ما با شرق و غرب وتاریخ درست رابطه ی ایران باانگلیس اززمان زندیه تاحالا .وببینید که آیا شرق و غرب رابطه ای باایران داشته اند که بخاطر سواستفاده ازایران نباشد؟
به نظرم تو فقط یه آدمه متعصب و نفهمی خودمو خسته نمیکنم
پاسخ:
نظرتون محترمه ...
خسته نباشید
با سلام حضور نگارنده محترم این مقاله و آرزوی توفیق روزافزون برای ایشان .
مقام معظم رهبری در جایی قریب به این مضمون فرمودند : اگر کسی سیستم پردازش و تحلیل آن دچار مشکل شده باشد امیدی به هدایت او نیست زیرا هر چقدر که داده های درست به او بدهی ، نتیجه نادرستی بیرون خواهد داد .
مثال از خودم : مانند ماشین حسابی که آب در آن نفوذ کرده باشد که در این حالت با وجود اینکه ما دکمه های اعداد و علامتها را درست وارد میکنیم اما نتیجه نادرست روی صفحه نمایش داده میشود . زیرا سیستم پردازشگر آن دچار مشکل شده و امیدی به بهبود آن نیست .
انسان نیز اگر خدای ناکرده مرکز پردازش و تحلیل او دچار آسیب گردد دیگر هر چقدر هم مطالب صد در صد صحیح به او ارائه دهی بازهم از درک آن عاجز بوده و به همان کجراهه خود ادامه میدهد .
پاسخ:
سلام و عرض ادب
ممنون از نظر خوبتون
یا حق
دوستان عالی بود نظرات خیلی چیزا یاد گرفتم
تفاوت دیدگاهها در این هست که عده ای براساس اسلام نظر میدن و عده ای مخالف این.و حقانیت اسلام بسیار واضح هست
شکی در خیانت رضا شاه پهلوی نیست
و نظرم اینه که دوستان از دو طرف نظر بدن تا جواب بگیرن
بازم تشکر از مطالب همه دوستان
پاسخ:
ممنون و متشکر
زمان رضا شاه ما پا به پای ترکیه حرکت میکردیم و زمان محمد رضا داشتیم جلو هم میزدیم ولی حالا کارمون به جایی رسیده که با عربستان سعودی مقایسه میشیم. واقعا جای تاسف داره
پاسخ:
رضا خان عزیز!
برای اینکه بفهمید اصل قضیه "مقایسه" در این موضوع کار درستی نیست، و مبنای مقایسه یک مبنای بی جا و غلط هست، به نظرم کتاب "مبانی غرب" شهید آوینی رو مطالعه بفرمایید
در اون کتاب می خوانید که اصل مقایسه کشورها و ممالک بنا بر اقتصاد و تکنولوژی اصلی اشتباه است، و قران دقیقا در آیه "و ان اکرمکم عند الله اتقاکم" این موضوع رو با "تقوا" به مقایسه میذاره...یعنی بهترین شما نزد خدا با تقواترین شماست
ما فکر می کنیم جهان اول بودن یا سوم بودن، یعنی علم ابزار داشتن و یا نداشتن در حالی که این مقایسه اشتباهه، و دین و انسانیت هست که باید مبنا باشه...

حالا سوال من از شما:
ما در دین و انسانیت از ترکیه عقب تر هستیم؟ نگین بله که بنده به مطالعه و شناخت شما از جریانات و اخبار شک می کنم...
با حرفتون موافقم دین وانسانیت یک ملت خیلی مهمه و کمک های انسان دوستانه ی کشورمون رو به یمن و فلسطین و ... رو تحسین میکنم. اما یه سوال از شما که اهل مطالعه هستید دارم چطور ممکنه رضا شاه که با اراده ای اهنینی که داشت و از سرباز صفری به پادشاهی رسید فردی امی و بی سواد باشه شما خودتون اینو می پذیرید که کسی که وظیفه پادشاهی یک کشور رو بر عهده داره یا اصلا به قول شما نوکر انگلیس و استعماره بی سواد باشه رضا شاه تونست ایرانی که 130 سال توسط شاهان سست عنصر و بی خاصیت و هوس پرست قاجار ویران شده بود نجات بده و با قدرت از فرش به عرش برسونه ایران نوین مدیون رضا شاهه.
پاسخ:
دوست عزیز، اگه به کتاب آقای مختاری به نام "دوران پهلوی اول" سری بزنید، و این کتابی که بی طرفانه نوشته شده مطالعه کنید، نکات خوبی برداشت میکنید. یکی این هست که دوران صدراعظمی رضا شاه و استفاده او از این دوران برای گسترش توان نظامی خودش در کشور، و سپس استفاده از فضای آشوبی که قاجارها بر کشور سایه انداخته بودند، منتج به نتیجه شد که توانست کم کم مسلط بر کارها بشه
جالبه که بدونید کسانی چون مدرس هم در این زمینه با رضاخان موافق و همراه بودند که مسلماً کار درستی بود (البته به خاطر وضع خراب ان روز)
اما اینکه رضاخان به واسطه همراهی انگلیس، کشور چند شعبه را متحد و زیر لوای انگلیس قرار داد (خودش هم مترسک قدرتمندی بود) از چشم تاریخ پنهان نمونده. این چیزی بود که مخالفت بسیاری را در پی داشت
این موضوع در حرفهای وزیر خارجه بریتانیا کاملا منعکس شده، در جایی که طرف قرارداد انگلیس که حاکم خوزستان بود در خواست کمک کرد که جلوی رضاشاه به او کمکی بشه، ولی انگلیس به خاطر اینکه کشور متحد ایران میتونه بعدا خیلی به نفعش باشه، پشتیبان او نشد و فتوحات رضاشاه کار رو تموم کرد.
به نظرم خیلی جای بحث داره، و نمیشه اینجوری توجیه کرد. کتابهای زیادی برای تحلیل این شخصیت وجود داره...
بنده ازتون سوال کردم بر چه اساسی میگید رضا شاه بی سواد بوده جواب منو ندادید در ضمن اون ضربه ای که روسیه در دوره قاجار به ایران زد خیلی بیشتر از استعمار انگلیس در طول تاریخ ایران بوده رضا شاه ملی گرا بود و نه توسط انگلیس به قدرت نشست و نه به انگلیس وابسته بود همه ی اینها دروغه و از هیچ کاری برای کشورش دریغ نکرد رضا شاه حجاب و چادر رو برای ضربه به دین منع نکرد بلکه برای حضور واقعی زنان در جامعه و استفاده از استعداد و توانایی اونا برای پیشرفت کشور بود از خدمات شایان ایشون در زمینه سازندگی و راه اهن و... که بگذریم این رضا شاه بود که با سرکوب اشرار و شورشیان و اخراج روس ها از شمال استقلال واقعی رو به ایران اورد رضا شاه هیچ وابستگی به انگلیس و بیگانه نداشت و همه ی اینها دروغ محض است وگرنه دلیلی نداشت انگلیس بر علیه شان دست به کودتا بزنه و برکنارش کنه ایشون حتی در اواخرش خطر سلطه قدرت نوظهور آمریکا را گوشزد کرد وگفت: از انگلیس و روس نترسید بلکه از آمریکا بترسید. متاسفانه شما فقط به کتاب هایی که خوندید اکتفا میکنید و اونارو بی برو برگرد حقیقت میدونید و به جای ستایش و افتخار به ایشان از چنین ادبیات زننده ای بر علیه اش استفاد میکنید و در نقد یک طرفتون فقط به خصایل منفی که نود درصدشون غلطه اشاره میکنید نه شما رضاشاه واقعی رو میشناسیدو نه من میتونم شخصیت ایشون رو در چند سطر توصیف کنم.روحش قرین رحمت. دیگه حرفی ندارم و تشکر از پاسخ هاتون.
پاسخ:

سلام مجدد
1) درمورد سواد منظورم مدرک تحصیلی نیست، اون هم احتمالا رضا شاه نداشته اما سواد داشتن یا نداشتن، ملاک خیانت افراد حساب نمیشه، مثلا: در اوایل انقلاب بی سوادهای ما دست به اسلحه جونشون رو دادند، اما امثال بنی صدر و ... خیانت کردند

2)در مورد انگلیس یا شوروی مگه بنده دفاعی از شوروی کردم که شما مقایسه کردید؟ شوروی و انگلیس دو روی سکه ی بدبختی نسل های گذشته ما هستند، نمونه کوچکش تقسیم ایران بود به دو قسمت که اتفاقا درگیری شوروی و انگلیس برای رسیدن به خلیج فارس و پل ارتباطی هند و عراق بود، که انگلیس با ایجاد پلیس جنوب حتی به رضاشاه جواب رد داد که نیروهاشو جمع کنه، تاریخ رو مطالعه بفرمایید تا عرق شرم از این همه ذلت به پیشونی شما بشینه ...نمونه دیگه حمله این دو کشور به ایران بی طرف در جنگ جهانی بود که رضاشاه با فرار به اصفهان و به خیال اینکه قراره تهران رو تصرف کنند، ترحم انگلیسی ها رو برانگیخت و بهش اطمینان داده شد که حالاحالاها هستی!!! رضاشاه هم التماس امریکا می کرد که بیا یه جوری اینا رو راضی کن از کشورم برن بیرون !!!؟

3)کشف حجاب البته یکی از ظواهر عقب افتادگی فکری رضاشاه در به روز رسانی زنان بود
برای این مسئله بهتره کمی مطالعه درباره نقش زن در جامعه و تاثیر حجاب داشته باشید، من نمیتونم تمام کتاب "مسئله حجاب" شهید مطهری رو برای اثبات اشتباهتون اینجا بنویسم ولی میشه گفت: حجاب اصلا اومده که زن بدون مزاحمت هوس رانان جامعه بتونه بیاد تو اجتماع و کار و فعالیت کنه. کنار رفتن حجاب برای زن، یعنی برداشتن حریمی که او رو اسیب پذیر میکنه. مگه زن قراره توی جامعه دوی صد متر بره که چادر و حجاب مزاحمش باشه؟؟؟ توانایی زنان چی هست که حجاب جلوی اون رو گرفته؟ منظورتون توانایی جنسی هست؟ اون که به جامعه ربط نداره؟!!!
به سایت بنده هم سری بزن لطفاً:
jelbab.net

4)برکناری رضاشاه با کودتا نبود، خاطرات فروغی رو بخونید متوجه میشید که چه ذلتی بر سر این بیچاره رفت و کنار گذاشته شد. فقط التماسش برای نگهداری پسرش بر قدرت جواب مثبت داشت. به نظرت چطور میشه که پدری به آفریقا تبعید بشه و اونجا بمیره و پسرش شاه مملکت باشه ؟؟؟؟؟؟؟ یعنی این معنیش چیه؟ فکر کن کمی برادر!!!

5) درباره امریکا و خطرش هم اشتباه میکنید. نوشتم که در جنگ جهانی رضاشاه نامه نگاری به امریکا کرد و کمک خواست. لطفا پیگیری کنید و این سند رو مطالعه کنید.
در ضمن سوالی دارم: دو نفر راه شما رو بستند و دارن شما رو میزنند، شما خطر لات کوچه ی بعدی رو گوشزد میکنید؟ حالا باید این لاتها رو یه جوری بزنید نه اینکه ذلیلانه کتک بخورید و دم از دشمنی دیگه بزنید.
اگه گوشزد کرد، چرا پسرش هر روز توی بغل همسر کارتر بود و همین طور فرح در آغوش کارتر ؟!!!!؟؟؟ چرا ایران جزیره ثبات آمریکا شد ؟؟؟؟
اخه رضا شاه کجا و تو کجا... با دم شیر بازی نکن برادر. رضا شاه یه نعمت بود. (پناه میبرم به شیطان از شر انسان های نادان)
پاسخ:
با دم شیر مرده چطور برادر ...؟؟؟
پناه می برم به خدا از شر یاران شیطان !!!
البته شوخی کردم، امید که ناراحت نشده باشین
۰۵ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۴۲ ضد روحانیت
اخه این چه زمونه ایه اون موقع به زور چادر میکشیدن از روی سر مردم الان باید به زور بکنی سرشون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
کسی به زور چادر سر کسی نکرده ضد روحانیت !!!
اون روز چادر کشیدند و حتک حرمت کردند، امروز میگن قانون مملکت بر اساس حکومت اسلامی این هست که حجاب داشته باشین...
بعضی وقتا تندی واجبه، اما در برخی مواقع هم گشت ارشاد ناشیانه عمل کرده ...
۰۶ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۹ ضد روحانیت
من اومدم بگم که هر کشوری که دارای روحانیت باشه پیشرفت نمی کنه . امام خمینی وقتی اومد ایران رو در دست گرفت گفت نه رو حانیت رهبر میشه نه ریس جمهور حالا می بینید که هر دو تاش روحانیه.تازه یکی از بزرگان ایران که اسمش رو نمی گم وقتی شاه کبیر از ایران رفت همه خدمت کار ها و سربازانشان را دار زدند بعد همون روحانی اومد گفت که انها شانس اوردند که ما فقط انها را دار زدیم شانس اوردند که ما دختر و زنشان را با خود نبردیم. این حرف رو پیامبر ما هم زد وقتی پیامبر شهری رو تسخیر می کرد تمام مرد های ان شهر را می کشت و زن هایشان را بین سربازان خود تقسیم می کرد اخه به نظر شما این دینه که ناموس مردم رو به زور مال خود کنید. حالا من نمی خواهم بی احترامی کنم ولی من اون تحقیقاتی که کردم این نوشته بود. تازه پیامبر ما ایرانی ها کورش کبیر . تازه خدا امام ها رو برای عرب ها فرستاد نه برای ما .ما ایرانی ها قبل از اینکه پیامبر بیاد خدا را می پرستیدیم.تازه اون خدمتی که شاه کبیر برای ما کرد رو نباید فراموش کرد کشور را به وسیله امریکا از دست روسیه و انگلیس نجاد داد داشت کشور رو یکی از کشور های جهان می کرد که توانست ولی اگر امام خمینی نیومده بود ما الان داشتیم عشق جهان رو می کردیم. شاه کبیر قول داده بود که در 5 سال به انگلیس و در 15 سال به امریکا خواهیم رسید و تبق شواهدی که بود می تونست. راستی که وقتی که شاه داشت از ایران می رفت انگلیس یک تماس به شاه گرفت و گفت ناراحتی شاه گفت نه یک دانشگاه ساختم که مردم من برن اونجا درس بخونن و گول حرف های شما را نخورند انگلیس گفت خیلی هم خوش حال نباش ما هم حوضه رو ساختیم شاه هم در اون موقع گفت بهش فکر میکنم. یعنی شما هنوز نمی دونید که شاه می تونست با زور و خونریزی کشورش را نگهدارد شاه کبیر گفت که کشوری که با خون و خونریزی اداره شود به هیچ دردی نمی خورد.اگر شاه نبود الان ما داشتیم به زبان عراقی حرف میزدیم چون اون شاه بود که اون همه سلاح ریخت تو مملکت فکر همین روز ها رو می کرد. شاه فقط یک اشتباه کرد که می خواست حجاب رو برداره. من که حرف هامو زدم. خدا نگهدار
پاسخ:
والا دوست عزیز، جوابی به شما نمی دم، البته نظرتون رو بازتاب میدم...
همه اونچه نوشتید برای من طنزی خنده دار بیشتر نیست. حقیقتش... البته بی احترامی نمی کنم.

به نظرم کمی مطالعه کنید. بنده در مورد همه موضوعاتی که نوشتید مطالعه داشتم و دارم.
۰۶ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۵۰ ضد روحانیت
به طنز می گیرید چون چشما تونو به واقعیت بستید . خ.به شما هم می دونید که تمام پول های مملکت رو همون اقاتون به جیب میزنه پس نگید به طنز می گیرم حرفاتونو چون این دیگه واقعیت داره
پاسخ:
من فقط می تونم براتون دعا کنم ...
زنده باد شاهنشاه اریا مهر که ایران ما هرچه دارد از پادشاهی پهلوی و شاه عباس وکوروش است. زنده باد ایران جاودان کشور دلیر و قهرمان با اقوام کرد.لر.ترک.بلوچ.مازنی.گیلک.وغیره...
پاسخ:
زنده باد ایران جاودان کشور دلیر و قهرمان با اقوام کرد.لر.ترک.بلوچ.مازنی.گیلک.وغیره...
اگه انقلاب نمیکردیم این همه جوون تو جنگ هشت ساله پرپر نمیشدند چون صدام جرعت فکر کردن به حمله به ایران روهم نمیکرد و در مقابل قدرت ایران نه تنها عراق بلکه کل ایلات و دولت های عربی ناتوان بودند. شاهان و شاهزادگان عرب دست شاه مارو میبوسیدند و با عزت و مقتدر و مدرن بودیم. ولی حالا چی؟ امروز داریم با سیاست بی منطقی خلاف جهت آب شنا میکنیم و با شعار های پوچ ضد امریکا و اسرائیل به خیال خودمون از ملل مظلوم دفاع میکنیم.عرب های پست با وقاحت تمام به نوجوانانمون تعرض میکنن (کاری که عمر بن خطاب لعنت الله علیه با نوامیس ایرانی میکرد) پس کو اقتدار ملت بزرگ ایران که ازش دم میزنید ما الان در قعر جهان سوم هستیم ساختن ماهواره و ناوشکن و انرژی هسته ای و نطنز و فردو و ... شکم مردم رو سیر نمیکن. اگه ما هرسال دولت اسرائیل رو تهدید به نابودی و محو شدن از زمین نکنیم چرا جهان با پیشرفت و حق مسلم هسته ای ما مقابله کنه؟؟؟ما خودمون سیاست تهدید رو پیش گرفتیم و انتظار داریم خیال امریکا از مقاصد صلح امیزهسته ای مون راحت باشه. چرا جشن های با شکوه 2500 شاهنشاه رو محکوم میکنید؟ این جشن ها برای قدرت نمایی خاندان پهلوی نبود برای نشان دادن اصالت و هویت اصلی ما ایرانیا بود.الان دنیا تا چه حد کوروش کبیر رو میشناسه؟ ایا کم کاری نکردیم؟ایا ارزش کوروش از سزار حریص و اسکندر جاه طلب کمتره؟ ایا ارزش کوروش نزد ما ایرانیا از مختار ثقفی کمتره؟ که اقای میرباقری در اوج تحریف تاریخ در سریال مختار نامه شخصیتی عادل در حد عدل علی رو به تصویر میکشه. این برای هر کسی که تاریخ رو میدونه آشکاره که مختارفقط به دنبال حکومت بود و با تظاهر به انتقام خون امام حسین به قدرت رسید و بابه رسمیت شناختن محمد حنفیه به عنوان امام شیعیان به جای امام سجاد بزرگترین خیانت رو کرد بگذریم.... انقلاب اسلامی فرهنگ و تمدن رو فقط فرهنگ تمدن اسلامی میدونه و به ریشه های ما بی توجهه به طوری که ایت الله خلخالی در اوایل انقلاب در اقدام وقیحانه ای سعی در تخریب تخت جمشید داشت و به فردوسی بزرگ ما توهین کرد!!!!. اسلامی که در اوج ظلم و به دور از روش پیامبر و امام علی توسط عمر فاسق به ایران تحمیل شد. اسلامی که روز به روز کمرنگ تر میشه و بی فرهنگی و فساد و اختلاص و .... در جامعه بیداد میکنه.
چرا وقتی یکی از این حکومت انتقاد میکنه به جای پاسخ به اون و اصلاح اشکال خودتون. شک و شبهه اش رو نسبت به مردم سالاری دروغین بیشتر میکنید؟
مردم انقدر کوته فکر شدن که کل فساد موجود در جمهوری اسلامی رو از جانب ایت الله خامنه ای میدونند و به جای یافتن مجرمان و خیانت کاران واقعی فقط ایشان رو محکوم میکنند.
و شخصی مثل شاهین نجفی که فقط از اوضاع نابسامان فرهنگی انتقاد میکنه رو مفسد فی العرض میدونید ودر برابر استدلال ها ی قوی و اشعار ظریف و پربارش ناتوان میمونید و به جای نقد مناسب و پاسخ درست به او او را متهم به توهین به مقدسات و خیانت به مردم میکنید و تهدید به مرگ و سربریدنش به سان خون خواران داعشی میکنید. و حالا از همه ی این موارد و موضوعات که بگذریم شما چطور سعی در تخریب شخصیت بزرگ رضا خان رو دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما حتی به یکی از انتقاداتی که بهتون شده پاسخ درست ندادید و در اوج تعصب و زیاد روی حق رو به جانب خودتون میدونید.
ازتون استدعا دارم اطلاعات غلط به مردم ندید و کمی فکر کنید فارغ از هر کتاب و منبعی با خودتون بیندیشید ودر برابر حقیقت مقاومت نکنید و به تک تک سوال های من پاسخ بدید.
پاسخ:
من واقعا نمی دونم چطور باید به تک تک شبهه های شما پاسخ بدم!!! شما حتی الفبای منطق را در کلامتان به کار نبردید، و توچشم تریم انحرافات رو به انقلاب، دین و ... بستید...
درباره رضا شاه اتفاقا طرفهای مخالف فقط توهین کردند ولی جوابها همه منطقی بود، یک مراجعه به مطلب و نظرات داشته باشید لطفاً...
درباره انقلاب و شاه و عرب ها و ... به نظرم شما فقط حس ناسیونالیستی بسیار قوی دارید، و همه به جز خودتون رو پست و وقیح می دونید. بخشی از مردم ایران، عرب هستند و همین عربها اولین سینه سپر کنندگان دفاع مقدس بودند...
ما در دین اسلام همه رو برابر و برادر می دونیم، اگر دو عرب وحشی دست به گناه زدند، دلیلی نیست که همه اعراب رو پست بدونیم. شاهی که شما ازش دم می زنید، خواهر و همسرش، هم آغوش بسیاری از افراد شدند. به نظرم خاطرات فریده دیبا، اشرف، حسین فردوست، اسدالله علم و ... رو مطالعه نفرمودید، بهتره یک نگاه بیندازید...
انحرافات پهلوی ها، بسیاری رو از جمله مارکسیستهای بی دین، رو در انقلاب بر علیه آنها به اتحاد رساند...

فقط می تونم یک پیشنهاد بهتون بکنم: مطالعه کنید، بی سوادی و کج فهمی نسبت به زمان خودتون و گذشتتون، باعث انحراف و سقوط در اینده میشه ...

عزیزم من کی کل عرب هارو پست دونستم من واژه پست رو برای عرب هایی که طی این چند سال به ایرانیا تجاوز کردن و صداش در نیومد به کار بردم.
من پرسیدم چرا امروز به تمدن های عظیم و افتخار امیز دوران طلایی قبل از اسلام تاریخ ایران پرداخته نمیشه؟چرا هیچ بزرگداشتی برای کوروش بزرگ نداریم؟
چرا به قول آقای زیباکلام تو سریالهای تاریخی پیرامون دوران پهلوی همه ی کراوات پوش ها و دولتی ها خیانت کار و ضد دین و منفعت طلب هستند و جبهه مبارزین و دین گرایان آگاه و آزاده و سربلندو...هستند؟؟ نمونه بارزش سریال کلاه پهلوی!!
در مورد رضا شاه و محمد رضاشاه هم دیگر چیزی ندارم که شما در فهمیدنشان مقاومت نکنید.!
به این شبهات توجه نکنید و به مطالعه هایتان برسید.

ممنون که به نظرم توجه کردید.خدا نگهدار
پاسخ:
در نظر شما این جور برداشت میشد که "نژاد عرب" رو منظورتونه
درباره افتخار به تمدن گذشته باید نکاتی رو توجه کنید:
ما به چیزهایی که داشتیم افتخار کنیم؟؟؟؟ چه چیز در ما وجود داره که بگیم از کورش هست و باید به اون افتخار کنیم؟ اشتباه نکنید، من تمدن بزرگ ایرانی رو زیر سوال نمی برم، نوع برداشت برخی مانند شما رو زیر سوال می برم...
اگر امروز از ائمه اطهار با افتخار دم می زنیم و بزرگداشت و جشن و عزاداری می گیریم، به واسطه اون چیزهایی هست که - حالا شکسته بسته- از اونها داریم. اخلاق، انسانیت و ... و ...- و کمبودهایی که داریم به واسطه کوتاهی ما در نزدیک شدن به سیره اونها هست
شما از کورش در این مردم چه چیزی می بینید؟؟؟؟ اتفاقا اخلاقیات بسیاری از مدعیان تمدن ایران باستان خلاف سبک و روش اونها بوده، همه کشورهای عربی و ... منطقه جزئی از ایران بودند، یعنی اگر دم از کورش و داریوش می زنید باید به وسعت نصف اسیا رو با خودتون برابر و برادر بدونید، آیا این کار رو کردید؟؟؟؟
...
من منکر خدمات دوران طاغوت نیستم، بارها نوشتم، اما خدمات در چه حوزه ای و خیانت در چه حوزه ای ؟؟؟ این بسیار مهمه... ممکنه شما یک پرنده رو در قفس کنیدو ادعا کنید که بهش اب و دون می دهید، این چه خدمتی به پرنده ای هست که ازادی حقشه؟؟؟؟
سلام.به نظر شما در وضع کنونی ایران اسلامی ما بهتر نیست به جای کل کل کردن مردم با هم که این نظام بهتر هست یا اون یکی که الان تو گوره،بهتر نیست در حال زندکی کنیم و مشکلات عصر حاضر و راه های مقابله با هاشونو یاد بدیم.مثلا بگیم قضیه این راند خواری ها ،اختلاص های کلان ،وضعیت نابسامان اقتصاد مردم ،وضعیت اشتغال جوان ایرانی،ازدواج جوان ایرانی،صنعت کشور ،عدم وابستگی به نفت /با پول مفت بدون برنامه ریزی و خرج منابع ملی کاری حل نمیشه/خیانت های مسولان امروز /اونی که رفت گور پدرش دیگه رفته/ قضیه دادگاه م.ح و و و........چی شد به کجا رسید؟ چرا وقت و انرژی مردم باید به خاطر طرف داری یا خراب کردن یه شخص یا یه ارگان یا یه نظام هدر داده بشه در حالی که همه طالب پیشرفتن؟کشور ما با این منابع عظیم نفت گاز معادن که فروش یک سالشون به اندازه ی درآمد ده برابر کار کرد بیست ساله ی کل جمعیتشه /البته شاید کمتر ولی در کل بیشتر/باید بخاطر چی الان در رکود باشه؟چرا مردم ما باید الان به خاطر مایحتاج زندگی صبح تا شب سگ دو بزنن و هیچ پیشرفتی نداشته باشن.عزیزان من اولا سی سال پیش باالان فرق داشته کلاه سر همدیگه گذاشتن یعنی اینکه به جای پر کردن خلا های موجود به جون هم بیوفتین تا یه عده سودشو ببرن.موفق باشین.والله العالم
پاسخ:
سلام سجاد جان
یه قسمت حرفهات خوبه و من قبول دارم. توی سر و کله هم زدن خوب نیست...
اما یه بحث مهمی هست، بحث"مطالعه و بازگویی تاریخ" که این مبحث بهترین راهکار حفظ شدن از خطاهای حال و اینده هست. اگر به قران کریم نگاهی بیندازید می بینید "تاریخ" و داستان های گذشتگان که به نام "احسن القصص" هم گاهی نامیده شده است، نقطه عطف تذکرات قران برای عبرت گرفتن ما برای بهتر بودنه. پس وقتی ما درباره تاریخ پهلوی واکاوی می کنیم، منظورمون اینه که چی بودیم و چی شدیم.
اون روز نیاز به انقلاب بود، و امروز نیاز به اصلاح و پیشرفت در سایه حکومت اسلامی...
سلام درمورد دکتر حسابی که گفتین الان و فایل تصویریش هست خاطرات دکتر حسابی از زبان فرزند ایشون.
پاسخ:
سلام. بله. این کتاب بسیار جذاب و خواندنی هم هست. تشکر 
آقادرودبرشماخدماتی که رضاشاه به ایران کردکمترکسی به این خاک این خدمات روکردقطعارضاشاه یکی ازبهترین شاهان ایران بوده وهست وخواهدبود.خدارحمتش کنه
پاسخ:
ممنون دوست عزیز...
ولی کاش مطلب هم خونده بودید !!!
درود.
حرفی واسه گفتن ندارم.
نصف حرفایه اینجا قبول دارم
نصفشم رد
اما یه جا نوشته بودید بیشتر اکتشافات مربوط به زمانی بوده ک اسلام بوده.خواستم یه چی بگم.
شهر سوخته هم واسه زمان اسلام بوده؟!
جراحی مغز،چشم واسه زمان اسلام بوده؟
اممم یا ک ن هواپیمایه ویمان چطور اونم واسه زمان اسلام؟
جاده ابریشم اسلام؟
اممم دیگه جونم واستون بگه ک اولین سد دنیا چطور؟
یا ک ن آتیش چی؟
عطر چی؟
فلز چی؟
خط چطور؟؟؟؟؟
عزیز من ن سر جنگ دارم ن چیزی،فقط خواستم بگم ک همه اکتشافات مربوط به زمان اسلام نیستش.خیلی چیزهای دیگه هست ک نگفتم از اکتشافات.همون هواپیمای ویمانا ارزشش از همه ی اکتشافات زمان اسلام بیشتره.قبول دارم ک بعد از انقلاب دست آورد های فوق العاده ای داشتیم.اما اینو به من بگید ک ده هزار ریال زمان شاه ارزشش بیشتر بود یا الان؟
حکومت چند هزار ساله شاهنشاهی به نظر من همون میموند بهتره.میدونید چرا؟؟
چون الان این میشه...
همینی ک میبینید.
فرار از دین بعضی جوونها
رو آوردن به شبکه های ماهواره ای ک ثانیه به ثانیه داره شیطان پرستی رو رواج میدن.خدا شاهده یه فیلم خارجی من ندیدم یه علامت شیطون پرستی توش نباشههه.آزادی نمیخوام.نمیگم ک حجاب برداشته بشه.خودم مخالف سر سختشم.یه تبلیغات دیدم خیلی جالب بودش.یه مواد غذایی یا ک ن یا شکولات اگه پوست نداشته باشه دورش مگس جمع میشه.انسان هم همینه.زن حجاب نداشته باشه دورش چندتا مگس جمع میشه دوست داره بیوفته تو جونش.
ن میگم اون موقع خوب بود.
ن الان.
فقط کاش زمان هخامنشیان به دنیا میومدم.
یا ک ن انسان نخستین بودم.خیلی بهتر بود بخدا قسم .به هر حال مطالبتون خوب بود.و ممنونم ک زحمت کشیدید دوست عزیز.بدرود
پاسخ:
سلام عزیز بزرگوار
خوب اول بذار بگم که مجبورم کلی جواب بدم آخه فرصت تایپ جواب جمله به جمله رو ندارم... خودت یجوری بگیر مطلبو ... ممنون
اول در مورد اکتشافات: ما در دو مورد باید بحث کنیم، برخی چیزها ثابتند و غیر متغیر مثل اخلاق و پایه های دین که چه الان چه هزار سال پیش، یکی هستند و دوره به دوره تا اسلام که تکمیل تکمیل شد، در جریان بودند. اینها رو هیچ گروه، جریان یا مکتبی نمی تونه ادعا کنه بالاتر از اسلامه ... قبول داری؟

یکی مورد دیگه متغیرات هست، مثلا ماشین و هواپیما که برای دوران تکنولوژی بشره و مثلا هیچ وقت نباید به این فکر کنیم که اگه اسلام اینقدر قدرت داره پس چرا قبل از غربی ها به هواپیما نرسیده؟! این سوال باطله چون بر محور مقتضیات و متغیرات زمانه و نمیشه در موردش مثال زد...
بله، اسلام همیشه بر اصول و چیزهای ثابت مقدم بوده، مثل بحث"علم و دانش اندوزی" که خودش میشه پایه ی همه علمها مخصوصاً علم فضا و پرواز و ...
پس اسلام مقدم بوده و اونی که کوتاهی کرده، مسلمون بوده نه اسلام...
شهید مطهری جمله جالبی داره: میگه: غربی ها وقتی پیشرفت کردند که دست از دین خود کشیدند(دوره رنسانس و دین منحرف کلیسا)و مسلمین وقتی به فلاکت افتادند که دست از دین خود کشیدند...
باور کن ریشه بسیاری از علوم، مخصوصاً نجوم و ریاضیات از اسلام شروع شده، دین مقصر نبود، مسلمین رها کردند و به این روز افتادند(اوج دوره عملی اسلام زمان امام صادق "ع" هستش)
ولی ایران اسلامی وقتی خودکفا شد و از غرب و شرق با انقلابش جدا شد، امروز رسیده به اون چیزی که داره ازش انتظار میره. کشوری که خودش داره پایه علم میشه...

درباره اینکه گفتی دوران پادشاهی میموند:
دوستم، بشر رو خدا به حال خودش رها نکرده، هر دوره ازش اتظار بیشتری داشته چون براش رسول و نبی و امام فرستاده... وقتی دین رو با اسلام کامل کرد، آزمایشات نیز سخت تر شد، خوب نمیشه گفت که همه دارن خراب میشن پس کاشکی دوران تیرکمون سنگی بودیم...
خوشحال باشید که دوران ما دوران تکامل انسانه، هر چی ظالمین زور رو بیشتر می کنند، تلاش ما هم بیشتر میشه و نگاه پر از لطف خدا هم به همراهمونه...
...
دیدی چطور شهدای غواص اومدند و دلگرمی ما در این راه شدند ؟!؟!؟
((سر ریدر بولارد ))وزیر مختار وقت انگلستان درباره علت برکناری رضا شاه نوشته است :
شاه تقریبا مورد نفرت همگان و از جمله ما که حامیان او به شمار میرفتیم،بود.اقدام برای تغییرشاه و حتی سلسله ی او ، مردم پسند بود .

(( چرچیل )) نخست وزیر انگلستان در کنفرانس تهران،درباره ی رضا شاه اعلام کرد که : ما خود اورا ((رضا خان)) را آوردیم ؛ خودمان هم او را بردیم.
اصل عبارت چرچیل :
We brought him.we took him.

یکی از نمایندگان مجلس انگلستان که بعد از خروج رضا شاه از کشور در شهریور 1320به ایران امد و پس از بازگشت،نتیجه مشاهدات خود را چنین بیان کرد :
(( رضا شاه دزدان و راهزنان را از سر راه های ایران برداشت و به افراد ملت خود فهماند که از این پس در سراسر ایران فقط یک راهزن بزرگ باید وجود داشته باشد.او بی رحم،ستمگر،خیال پرور، حریص، طماع، و در عین حال با انرژی بود .. ... ))


هاروارد – یکی از ماموران انگلیسی- در نامه ای به لورین - وزیر مختار انگلیس- می نویسد:شاه از نظر پول دوستی و تصرف اموال به مراتب بدتر از احمد شاه است. به طوری که بعد از دو سال پادشاهی، ثروت بسیار زیادی برای خود فراهم کرده است.
پاسخ:
ممنون از نظر خوب و روشنگرانه شما ...
من کاری به دین وایمون کسی ندارم باکمی مطالعه درتاریخ هرکسی میتونه بفهمه که رضاشاه ایران راساخت بعد از پهلوی دوم تاامروز هم که باچشم خود میبینیم یه روز جنگه یه روز تحریم یه روزفقر ونداری خلاصه هرروز استرس وگرفتاری واختلاس
پاسخ:
دوست من، به نظرم اگر کمی مطالعه کردید کافی نبوده یا منابع خوبی رو مطالعه نفرمودید. یه مطالعه دقیقتر بکنید، به نظرم اشتباه می کنید و برعکس بوده !!!
حقو باطل باهم مخلوط شده از طرفی هم ادم نمیتونه چشمو دهنشو ببنده و چیزی نگه.همیشه همینطوری بوده اگه رضا شاه ترسو بود همین ادمایی که دارن قربون صدقش میرن بهش فحش میدادن(چرا بهش گفتم ترسو به خاطر اینکه فقط رو مردم خودش سیاست داشت ولی اگه انگلیس بهش میگف پخ خودشو خیس میکرد) خدمات میخواین معاویه هم خدمات انجام داده!! منم از رضا شا متنفرم به خاطر اینکه ادم دورو و حقه بازی بود کم و کاستی هم الان تو جامعه خیلی زیاده و همین باعث میشه بعضی از ادما از همچین ادمی بت بسازن!نمیدونم این مسولا خودشونو به خواب زدن یا اینکه واقعا دلشون میخواد که عقیده ی مردم نسبت به نظام بد بشه. ولی سوالم اینه که چرا مثلا مقبرشو خراب کردن؟یا این اقای خلخالی چرا اینقد کوته فکر بود که میخواست تمام اثار باستانی قبل از اسلامو نابود کنه؟چرا اینقدر تاریخ قبل از اسلامو بعضیا بد جلوه میدن قبل از اسلام هم شاههای خوب ونسبتا خوبی مثله کوروش و داریوش و غیره داشتیم ولی الان بعضی از ناجوانمردای فتنه گر پیدا شدن دارن به کوروش و همه ی شاهان قبل از اسلام توهین میکنن فکر کنم قصدشون اینه که میخوان اونا هم به اسلام و مقدسات توهین کنن و یه فتنه به پا بشه.
پاسخ:
دوست من به نظرم این حرف که اقای خلخالی می خواست همه اثار قبل از اسلام رو نابود کنه حرف درستی نیست. مقبره رضا شاه به خاطر سابقه کثیف این مرد باید خراب می شد و قبول کنید رضا شاهی که نزدیک به سه دهه قبل از اون زمون زندگی کرده و حتی کسانی مثل خلخالی زمان او زندگی کردند، چیزی به اسم تاریخ و مقبره او به نام "اثار تاریخی" نمی تونه دانسته بشه ...
پس مقبره رضا شاه به عنوان خائنی که زندگیش مثل روز روشن بود با معبد اناهیتا و پرسپولیس که از تمدن بزرگ ایرانی هست تفاوتی از زمین تا اسمان داره...
بله... ما شاهان بزرگی داشتیم و به بعضی از اونها مثل کورش و داریوش توهین نمی کنیم.
مطلبی نوشتم در مورد کورش - قبلاً- لطفا بخونید !!!

http://hekmatema.blog.ir/post/82
حالا که آمدین این داستان هارو برامون نوشتین بگین که در زمان رضا شاه فساد بیشتر بود یا الان، فساد مالی اون زمان بیشتر بود یا الان، مکل تشکیل زندگی اون زمان بیشتر بود یا الان، تورم آن زمان بیشتر بود یا الان، آزادی آن زمان بیشتر بود یا الان،.... با منطقتون جواب بدین.... خدایشرضاشاه هر شخصیتی داشت ولی مملکتش خیلی بهتر از زمان حال بود... ایم دولت دنیا رو برامون تاریک کردن... بیاین از شخصیت افراد الان بگین ببینم چی برا گفتن دارین...
پاسخ:
عزیز دل، مقایسه اون تاریخ با امروز که عوامل انحراف و فساد سر به فلک کشیده کار درستی نیست. رضا شاه به عنوان نوکر انگلیس باید هم مشکلاتی مثل ما که دشمن انگلیس هستیم رو نداشته باشه...
شما چند محور رو مطالعه کنید:
-حکومت اسلامی و لزوم تشکیل ان...
- قوانین حکومت اسلامی در قبال دولت های غیر مسلمان و مخالف
- تاریخ پهلوی و حواشی ان
- انقلاب و حواشی ان
- حکومت اسلامی و زمینه سازی ظهور و تمدن اسلامی بر محور رهبری امام عصر "عج"
 و ...
و...
برخی کامنت ها نیز جواب صریح به حرف شماست. حداقل اینها رو مطالعه کنید
۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۲:۳۱ دوستار ولایت
سلام اهای طرفدارای رضا شاه چرا اینارو نمیگید که رضاشاه رفت دست بوسی محمد علی فروغی تا حفظش کنن اینا اقتداره شاهتون خدا ازش نگزره
سلام دوستای گلم
من یه شغل دارم البته وضعه مالیم خوب نیست و به واسطه شغلم اخباری دارم که خیلی ها ازش بی خبرند.لذا والله اگر شاه بود نهایتا مانند پاکستان هسته ای شده بودیم و امنیتمان هم همینگونه بود.

این مضحک هست که اگر شاه بود چنین و چنان میشد. شاه به آمریکا نفت میداد و پولش را اسلحه از آمریکا می خرید به چندین برابر قیمت جهانیش. از ائنطرف اسلحه ها هم کامل نمیدادن به ما یعنی نفتمون رو برای رونق به سلحه سازی امریکا میدادیم و ...
۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۶:۰۰ خودمم نمیدونم
سلام سلام سلام من ی سوال داشتم این آمریکا چه بدی کرده در حق ما ها؟من اطلاعات زیادی ندارم ازشون ولی لطفا توضیح بدین یچیز دیگه من در مورد رضا شاه خوندم توی اینترنت خیلی کار های بزرگی انجام داده و البته مستندش هم رو از یوتیب دانلود کردم واقعا نمیدونم الان اطرافیان من همشون دارن خوب شاه و بد جمهوری اسلامی میگن در صورتی که من قبول ندارم به نظر من ما مردم بی چشم و رویی هستیم نه زمان شاه راضی بودیم از مملکت با این همه فراوانی و چیز های دیگه نه الان راضی هستیم مطءن هستم مطمءنم اگر یک نفر دیگه مثل رضا شاه پیدا بشه و وضعیت کشور رو عوض کنه باز ما راضی نخواهیم بود مرسی از جواب هایی که به تک تک سوال ها دادین ادمین جان خدا به همرات
:-)
پاسخ:
سلام عزیز ...
در دو نظری که فرستادید، که به دلایلی اون یکی رو نمی ذارم، یه چیز خیلی توجه من رو جلب کرد.
مثال می زنم:
یک نفر ساعتها در مورد بدی یک چیز توضیح میده. و چند نفر گوش می کنند. ناگهان و بعد از چند ساعت، یک نفر از در تو میاد و می پرسه اون چیز چه بدی داره؟ به نظرتون اون توضیح دهنده حق نداره جواب نده؟!
به نظرم چیزی که از بنده می پرسید، جوابش پیش خودتونه، باید مطالعه کنید و کشفش کنید. مطمئنم غرور و اخلاق ایرانیت - سوای اسلامیت- در وجود شما هست. پس اگر مطالعه کنید مطمئناً شما هم از آمریکا و همین طور رضاشاه متنفر می شوید..
تشکر
سلام
اهای آقای نویسنده به من بگو اون زمان اولا کجا بودی؟همه میدونن تاریخ نویس ها آخر خیلی به نفع دولت های حاظر مینویسن.
شما این اطلاعاتو جایی یادگرفتی که خود رضا شاه تاسیسش کرده.
هر دولتی نقاط قوتی داشته ضعفی هم داشته.
حالا یک سوال بنده از شما دارم!
دریک جامعه به اصطلاح اسلامی شما میخواهید ازدواج کنید اول چه چیزی را مد نظر قرار میدید؟
زمان رضا شاه زن های فاسد درجامعه کامل معلوم بوده اما الان چه؟
کشف حجاب اول از خانواده خود شاه شروع شد.
ای کاش از این کوته فکریا دست بردارید.
دکتر شیرانی دانشگاه صنعتی اصفهان
پاسخ:
سلام. جناب آقای دکتر شیروانی از دانشگاه صنعتی اصفهان، به نظرم در نظر دادن به مطلبی که استنادهای تاریخی معتبر دارد، وجهه یک استاد دانشگاه را رعایت نفرمودید. یک استاد دانشگاه، نیک می داند که ما برای اثبات تاریخی قضایا به مطالبی که آمده است مجبوریم استناد کنیم و مطالب زیادی نیز از بی طرفها همین طور خانواده رضاشاه به جامانده و حتی به اون انحرافات افتخار هم می کردند...
کتاب های تاریخ معاصر رو تقریبا مطالعه و حتی خاطرات درباریان پهلوی رو خوندم...
در ضمن، درباره زنان فاسد باید سوالی بپرسم:
آقای "دکتر"، معلوم بودن زنان فاسد، یا معتبر بودن زنان فاسد؟؟؟
در جامعه ای که فساد ارزش می شود، و خودتون هم با مثال کشف حجاب تاییدش می کنید، معلوم بودن زنان فاسد، مطرح نیست بلکه معتبر بودن و ارزش بودن زنان فاسد مطرح هست...
خوب، ممکنه برای شما زنان فاسد و جامعه فاسد، ارزش باشه، ما در قانون جامعه اسلامی ارزش رو مبارزه با اون می دونیم...
در ضمن برای ازدواج به نظرم تحقیق مشکل رو حل می کنه، همه زنانی که شما نامشون رو فاسد میذارید فقط مشکلشون اینه که نتونستند حجاب و عفاف رو خوب بفهمند، و فاسد به منظور شما نیستند، مگر اینکه بخواهید با صراحت تمام، هر بی حجاب، یا شل حجابی را فاسد به معنای فاسد زمان پهلوی ها بدانید...
آقای دکتر، مدرک دانشگاهی و جایگاه علمی دلیلی بر معرفت و بصیرت نیست، خواهش می کنم از مدرک و جایگاهتون - اگر حقیقت داشته باشه- سوء استفاده نکنید
متشکر
درود بر شاهنشاه
شیخی به زن فاحشه گفتا مستی.
هرشب تو به دام دگری پا بستی.
گفت شیخ هرآنچه گویی هستم.
آیا تو چنان که می نمایی هستی؟

رضا شاه بدترین آدم تو عالم امکان.قبول.
شما که دم از اسلام میزنین چه گلی به سرمملکت زدین؟چه کاری واسه جوونا کردین؟یه دونه دانشگاه مثل دانشگاه تهران ساختین؟یه دونه بانک مثل بانک ملی ساختین؟تاریخ عادل ترین قاضی هست

خدا هرکه را عزیز کند هیچکس را توان ذلیل کردنش نیست
پاسخ:
اولا: رضا شاه دم از اسلام نزد؟ بعد از کوبیدن شیخ خزعل چه کسی به نجف رفت و با مراجع دیدار کرد و زیارت کرد؟
دوماً: واقعاً شما جز دانشگاه تهران دانشگاه دیگه ای سراغ ندارید؟ عجب مثالی زدیناااا!!!
سوماً: احتمالا شما از اونها نیستین که از نظام بانکی که از همون ریشه خراب بوده و کسی نتونسته تا حالا اصلاحش کنه و اثراتش بر اقتصاد ما مشهوده، انتقادی داشته باشید؟
چهارماً: واقعاً رضا شاه عزیز هست که خدا نگذاشته ذلیل بشه؟ چه کسی با خفت و خواری و با اینکه پسرش شاه مملکت شده، باز هم تبعید میشه به آفریقاً؟ یعنی اینقدر ذلیل و بدبخت نشد که بفرستنش شمال کشور یا یه جا توی اروپا تا اینکه به فلاکت نمیره؟؟؟؟

"هیچ" جان، هیچی هم مطالعه نمی کنی، کمی تفکر کن روی موضوع عزیز !!!
اولا او اسم تمام بچه هایش با رضا قاطی میگرد(محمد رضا، غلامرضا، علیرضا) یعنی به حضرت امام رضا علاقه داشت ثانیاً برای حکومتش از آستان حضرت علی و امام حسین اجازه گرفت یعنی یک علایقی به اسلام داشت. ثانیا به برکت انقلاب اسلامی و آشنائی نزدیک با قرآن مجید ما متوجه شدیدم حجاب در اسلام برای زن و مرد یکیست و خداوند در آیات 31 سوره نور و 59 احزاب اگر اشتباه نکنم بیشتر به خجاب اخلاقی شاره فرموده. رابعاً رضا شاه کلا 16 سال در ایران حکومت کرد و کارهایی که کرد محیر العقول است با توجه به اینکه او بی سواد بود: 1- سیستم اداری و ساختمانهای اداری او وساختن و تاسیس دانشگاه تهران که یکی از دانشگاههای معتبر جهان هست و ساختن قطار سراسری و جاده هراز و چالوس با اون تونلهایش شگفت انگیز هست. تونل کندوان را چند سال پیش خواستن مرمت بکنند هفت و یا هشت سال در قرن بیستم و بیست و یکم طول کشید. تنها یک کار او در تبریز یعنی عریض کردن رودخانه مهرانرود و سنگین کردن این رودخانه دربطول اقلا 7 کیلومتر با دوطرف به ارتفاع 4 متر شاهکار هست. حالا سرکوبی اسماعیل سیمیتگو تاراجگر زنان مسلمان آذربایجان و شیخ خزعل خائن به این سرجای خود. زمان او اختلاس های هزار میلیاردی بدون گوشمالی نبود و زنان ایران در خارج از کشور ... استغفرالله دیگه نگم بهتره. شما و من در مورد قضاوت در مورد هر زمامدار رقمی نیستیم و تاریخ خود بیرحمانه قضاوت خواهد کرد. انگلیس روسیه فرانسه حکومت عثمانی و خیلی کمتر از اینها آمریکا در این کشور کارهائی بد زیاد کرده اند که روسیه قهرمان این خرابکاریها و توهین به مذهب و نوامیس ما ایرانیها به شهادت تاریخ معاصر و قرون گذشته می باشد و قطعنامه های مصیبت بار تحمیلی روسیه به ایران هنوز هم ضرب المثل هست و بله انگلیس نیز به آمدن زضاخان کمک کرده و آخر هم به دلیل ایرانی بودن او با پس گردنی او را برد.
پاسخ:
سلام
اولاً: شاید علاقه به امام رضا داشته، منکر نمیشم، ولی غصب کردن مقام حاکمیت و بعد از اون دیگه به این علاقه ربطی نداره
دوماً: او به عنوان صدراعظمی و بعد از سرکوب شیخ خزعل به نجف و کربلا رفت که این حرکتش مورد تایید روحانیون نیز بود، در برگشت و بعد از آن بر خلاف قانون اساسی کشور در اون زمان، حکومت رو غصب کرد، این موضوعات با هم متفاوتند
سوماً: لطفاً در مورد حجاب همون قران رو هم سوای اینکه مطالعه ای نکردید، باز کنید و آیه 31  سوره نور رو بخونید، اون وقت برای من تشریح کنید کجای این حجاب فقط درباره حجاب اخلاقیه...
چهارماً: کارهای رضا شاه محیرالعقول نیست، بلکه اگه شما هم کمی مطالعه تاریخی کنید می فهمید که دادن امتیازهای بیشمار به غربی ها و ورود اونها به ساخت و ساز در ایران جیب اونها رو بد جور پر کرد، بله، کشور از لحاظ ظاهری نسبت به زمان قاجار خیلی تفاوت کرد، منکرش نیستیم اما افراط کردن در این تغییر و عجله در اون، دست خودی ها رو در شکوفا کردن واقعی صنعت و تکنولوژی در ایران بست و به معنای تمام وابستگی رو در پی اورد...
پنجماً: از وسط کشورهایی که به ایران گند زدند، فقط روسیه نسبت به اون زمون تغییر رویه پیدا کرده و حکومت و سیستمش کامل عوض شده. نه انگلیس و نه امریکا و نه ... هیچ کدوم تغییری نکردند و همون کشورها با همون دولت و حکومت ها هستند.
به نظرم کمی در مورد نقش رضا شاه در ورود این نوع دیکتاتوری ها به کشور مطالعه کنید و فکر کنید. امروز بعد از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب، دست و پای هر حکومتی که قبلا در ایران نفوذ کرده بود، شکسته و این از صدقه سری بزرگانی چون امام خمینی و بعد از اون امام خامنه ای هست، پس خود رضا شاه محور اصلی بی کفایتی و ضعف هست که کشورش زیر دست و پای روس و انگلیس و پلیس جنوب و ... و ... بود
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
عزیز جان تا قبل تاسیس بانک ملی حق چاپ اسکناس تو ایران با انگلیسا بود.رضاخان این امتیاز و امتیاز دارسی و خیلی امتیازای دیگرو لغو کرد.امتیازایی که حکومت محبوب شما قاجار داده بود به انگلیسا.حکومت قاجاری که همین علما ازش حمایت میکردندو شاه رو ظل الله می نامیدند.تو 16 سال حکومتش ایرانو 500 سال جلو برد.شما ایران سال 1299 رو با ایران 1320 مقایسه کن.اگه یه ذره انصاف داشته باشی اینطوری نمیگی

به عقیده من خدمتی که رضاشاه به ایران کرد هیچ احدی به کشور نکرد.


*** ***** * **** ** ** **** ***** ***** ****


پاسخ:
دوست عزیز اولا که حکومت قاجار هم چیزی بدتر از پهلوی، و اتفاقا به خاطر داغون بودن بیش از اندازه این حکومت بود که پهلوی فرصت عرض اندام پیدا کرد. در کشوری که قاچار حکومت کرده بود، اگر سنگی هم از وسط جاده بر میداشتید، بزرگترین کار عالم بود، همون اتفاقی که شما الان دارید ازش دفاع می کنید.
البته خدمات اجتماعی رضا شاه رو انکار نمی کنم، البته با فاکتورهایی مانند "خیانت های اخلاقی و باز هم اجتماعی" همراه بود و در کنار اون کمک انگلیسی ها به او در اداره کشور بود (که می تویند مطالعه کنید و صدق سخنم رو بفهمید)
برای پیشرفت باید زور باشه.همه جا همین بوده.رضا شاهنبود الان باید خر سوار میشدیم هنوز..خیلی خدمت کرد با امکانات کم....اینایی که نوشته مزخرفه.چرا..چون رضا شاه به آخون جماعت رو نداد...تو سایتای دیگه ببینید خدماتش رو... ساخت ارتش.. راه سازی.جاده سازی..واکسیناسیون..آموزش و پرورش...پل سازی...الان یه پل میزنن با این امکانات 10 سال طول میکشه....ایرانیا همیشه نمک نشناس بودن..چی گیرتون میاد که پیشینه ی خودتون رو خراب میکنید
پاسخ:
واقعاً به نظرم باید کمی درباره پیشرفت ایران بعد از انقلاب مطالعه رو بیشتر کنید.یه قسمت کوتاهش رو توی وبلاگم کار کردم که ادرس میدم اما بقیش کمی حق شناسی می خواد...
http://hekmatema.blog.ir/post/83
ما امروز پیشرفت همراه با امنیت و همراه با بومی سازی تکنولوژی داریم، چیزی که زمان رضاشاه هیچ کدوم رو نداشتیم. کمی مطالعه... کمی مطالعه ...
واقعا شما الان رو داری با اون موقع مقایشه میکنی..جالبه..... اون موقع نه دانشگاهی مثل الان بود نه خیلی چیزای دیگه...رضاه شاه با هیچی تونست خیلی چیزارو بسازه..
❌جنبش خزینه❌
(جالبه بخونید)

"خزینه" حوضچه ای در حمام بود که مردم خودشان را
در آن می شستندو آب می کشیدند و غسل می کردند.

البته آب خزینه ها معمولا کثیف بود و به راحتی میتوان
تصور کرد چنین حوضچه ای منبع پخش انواع و
اقسام میکرب ها و شیوع بیماری ها به همه شهر
بود. بخصوص انواع بیماری های پوستی مانند
تراخم و کچلی و بیماری های قارچی و آبله که در
شهر ها بیداد میکرد.
معمولا حمامی ها بین دو نوبت مردانه و زنانه هم
چوب درخت زالزالک را در خزینه میگرداندند و مو و
چرک و کف صابون را جمع میکردندو مقداری آهک
هم درون آن می ریختند بلکه از آلودگی آن کمی
کاسته شود.
از طرفی رضا شاه میدید نیروی کار درمملکت بعلت
بیماری و مرگ عملا در حال کاسته شدن است.

پس از پیگیری متوجه شد که یکی از علل اصلی
مرگ ومیر مردم استفاده از خزینه هاست.تا اینکه به
فرمان رضا شاه رسما استفاده از خزینه در حمامها
ممنوع اعلام شد.
اماداستان به اینجا پایان نیافت. بعد از بسته شدن
خزینه ها اعتراض برخی علما و روحانیون بخصوص ر
روحانیت خراسان بلند شد.

آنها حزبی به نام حزب خزینه تاسیس کردند و فریاد
وا اسلاما سر دادند و استفاده از دوش به جای خزینه
را از مظاهر غربگرایی اعلام کردند. این علمای معظم
تنها آب خزینه را پاک و به اصطلاح "کرّ" میدانستند
و هر چه غیر از آنرا را ناپاک و نجس اعلام کردند.
آیات عظام فتوا دادند که منع خزینه "غیرشرعی" است
و با آبی که از شیر آب میریزد نمیتوان غسل کرد.
بنابراین ممنوع کردن خزینه "عمل خلاف شرع رضا
شاه" اعلام شد.
انها آب «کرّ» را آبی میدانستند که در سه و نیم
وجب در سه و نیم وجب در سه و نیم وجب باشد.
هر چند که درباره اندازه وجب توضیح ندادند. در
چنین آبی میتوان وضو گرفت و غسل کرد ولو در آن
حیوانی یا انسانی ادرار کرده باشد. به شرط آنکه
عین نجاست در آن دیده نشود و پس از ادرار، آب از
خزینه سرریز شود.
بنابراین موضوع خزینه تبدیل شد به یکی از کشاکش
های تاریخی بین برخی روحانیون و افرادی که میل به
مدرن شدن جامعه داشتند و جنگی بر علیه "دوش
حمام" آغاز شد. جنبش خزینه و مخالفت هایی
پیرامون آن شکل گرفت و برخی مومنین و متدینین
هم تا سالها پنهانی از خزینه استفاده میکردند و
نقشه میریختند که چگونه نیمه شبها و به دور از
چشم پاسبانها و با چرب کردن سبیل حمامی خود را
به خزینه برسانند.
تا کم کم به زور باطوم و دگنگ رضا شاه و به مرور
زمان مردم به محاسن دوش پی بردند.
بعضی علما هم بالاخره فتوا دادند که دوش در حمام
عیبی ندارد به شرط آنکه بعد از آن در خزینه غسل
کنند! بعدها فعالان جنبش خزینه فتوا دادند که
میشود زیر دوش بجای غسل ارتماسی، غسل ترتیبی
انجام داد و احکام و مسائل آن را مطرح نمودند.
اما روایت و جنگ علیه دوش و جنبش خزینه نه اول
ماجرا بود و نه آخر ماجرا.

❌علما از مدرسه رفتن دختران و تاسیس مدرسه
مدرن گرفته تا تاسیس رادیو و تلویزیون و تریبون به
جای منبر و اصولا هر ابزاری که نیاز بشر امروز و
نشانه پیشرفت بود دخالت میکردند و از قرآن و دین
مایه می گذاشتند و آنرا خلاف شرع و خلاف
احکام الهی اعلام میکردند و بقیه را غربزده و
طاغوتی اعلام میفرمودند.

❌جنگی که تا امروز به دیش ماهواره و اینترنت
ادامه یافته و هنوز آتش بس اعلام نشده است.!!
جنبش خزینه نه اول ماجرا بود و نه آخر ماجرا.

❌علما اولین بار که دوچرخه به ایران آمد آنرا ارابه
جن معرفی کردند. اما داستان شناسنامه از همه
جالب تر بود.

❌اولین بار که اعلام کردند مردم برای گرفتن
شناسنامه به شهربانی مراجعه کنند، علمای عظام
فتوا دادند که این دسیسه انگلیس است تا نام
دختران و همسران شما بدانند!!!!!


منبع:عصر ایران
واین داستان همچنان ادامه دارد!
پاسخ:
در اینکه بدجور ذهن شما با شایعات پیچ در پیچ الوده شده شکی ندارم چون از نوشته شما و اعتقادی که بر یک حرف بی سند دارید مشخصه...
شما می دانستید اولین نوع حمام دوش دار و به نوعی لوله کشی شده توسط ایرانیان در کوفه و به فرمان امیرالمومین ع ساخته شده است؟ لینک

شما حرفهای چرت خانم داوودی مهاجر رو بر زبان میارید در حالی که سندی برای اون ندارید. نه میدانید آب کر چگونه و چیست نه میدانید طهارت و نجاست بر چه مبنایی پاک می شود و چگونه ابی نجس می شود و ...

بماند ...

کمی مطالعه لطفاً....
امام خامنه ای در باره امثال شماست که میگه: میزان معرفت و شناختتان از مسائل را اینترنت و رسانه ها قرار ندهید (مطالعه و تحقیق اصولی انجام بدهید)
من به عنوان یه نوجوان واقعا دچار سردرگمی شدم.تشخیص خائن و خدمتگذار خیلی سخته.مطالب بالا میگه ادم خائنی بوده ولی اکثر کسایی که نظر گذاشتن میگن ادم خوبی بوده.میخام واقعیتو بدونم
پاسخ:
عباس جان، در تاریخ همین سوال رو از امیرالمومنین(ع) در جنگ جمل کردند و من اینجا جواب ایشون رو به شما هم می دم:
پرسیدند: شما داماد پیامبر(ص) و خلیفه و همراه شما نیز اصحاب پیامبر هستند. طرف مقابل شما نیز عایشه همسر پیامبر و اصحاب پیامبر هستند؛ کدام حق و بر راه خدا هستید؟
فرمود: به علی و عایشه نگاه نکن، اول حق را بشناس و بعد از آن علی و عایشه را طبق ان بسنج ...


دوست من، امام خمینی که یک مرجع جامع الشرایط بود، بر مبنای حق در مقابل پهلوی ها ایستاد. فهمش هم زیاد سخت نیست، اگه نگاهی به قران بیندازی و سیره ائمه رو مطالعه کنی می بینی تشکیل حکومت بر مبنای اسلام، باید ایده ال هر کسی باشه که در این جبهه قرار داره. پهلوی ها سوای از فساد اخلاقی و اقتصادی، در ظاهر کارهای مثبتی کردند، که خوب، معاویه هم در کشور خود انجام داد. این دلیلی بر حق بودن نیست...
در یک نظر ساده نمیشه همه چیز رو تحلیل کرد؛ نیاز دارید به مطالعه ...
دوست من اگه میشه بیشتر توضیح بدین و دلیل حرفاتون دینی نباشه چون من تا این سن که رسیدم و چیزایی که از دین اسلام دیدم و شنیدم و درک کردم این دینو دین خوبی ندیدم.برای مثال از داعش متنفرم و نمیخام مثل اونا باشم.نمیخام سر هیچ ادمی بریده شه.به نظرم مهم ترین عامل عقب موندگی کشور ما هم همین دینه و برای پیشرفت اولین کار باید دین از سیاست حذف شه.هرکسی دینشو میتونه داشته باشه ولی برای انجام امور کشور عقلی که خدا داده کفایت میکنه و لازم نیست کشوربا دین هدایت شه. حالا شما برای اینکه ثابت کنین رضاخان خائن بوده فقط دارین از اهرم دین استفاده میکنین.چکیده صحبت های شما اینه که چون با دین بد بوده پس ادم بدی بوده.حالا من نمیدونم واقعا بادین بد بوده یا نه.ولی نمیخام قضاوتم بخاطر این خصوصیتش باشه.مطالعه کارایی که کرده واسه ایران نشون میده ادم بزرگی بوده.شایدم من اشتباه میکنم ولی در این که اخوندا به فکر مردم نیستن و بفکر منافع خودشونن یقین داررم.

پاسخ:
 محور اصلی بحث ما بر سر اعتقادات دینی هست. شما تا این موضوع رو اصل قرار ندهید، نمی تونید در بحث وجه مشترکی پیدا کنید. متاسفانه در همان دامی افتادید که برخی از مردم غرب به اون دچار شدند ...
اگر محور رو دین واقعی ندونید، بحث کردن ما هیچ نتیجه ای نداره. و جالبتر اینکه حتی حاکمیت معصوم رو هم میتونید به راحتی زیر سوال ببرید، چیزی که دیگه فازش از موضوع رضاشاه و حکومت انقلابی اسلام، بسیار بالاتره...
به عنوان مثال، در زمان عمر و ابوبکر هم همان ظواهراسلام رعایت میشد، مثل زمان رسول خدا(ص)؛ چیزی که مسلمه این هست که فقط رابطه آسمان و زمین در این چند سال قطع میشه چون حکومت دست اهل اون نیست...
شما تا وقتی ساختن دنیای صرف منظورتون باشه و انسان رو از بعد معنوی خودش جدا کنید، مسلماً رضاشاه رو باید هم بهترین ادم بدونید چون دین هم قبول داره که ظواهر دنیایی در زمان دشمنان دین بهتره و این رو در قران هم فرموده است مثل ایاتی چون : 55 و 85 سوره توبه و 196 و 197 ال عمران...
البته از لحاظ غیر دینی هم مثل اینکه نیاز به مطالعه دارید. کشوری وابسته که اگر صد سال دست رضا شاه بود، فقط مستعمره انگلیس بود و بس... خودش نمیتونست تولید کننده علم باشه و همیشه تو سری خور بود. زمان رضاشاه همون زمانی هست که انگلیس و روس با اینکه ایران بی طرفی خودش در جنگ جهانی رو اعلام کرده بود، فقط به بهانه اینکه کارگران آلمانی در ایران هستند، کشور رو ظرف چند ساعت اشغال کردند و شاه بیچاره هم با نوشتن نامه به امریکایی ها و درخواست دخالتشان برای راضی کردن روس و انگلیس برای خروج از ایران، به خاطر ترس از اینکه تهران اشغال بشه، به اصفهان فرار کرد که دولت های فخیمه استعماری بهش گفتند برگرد که کاری با تو نداریم، فقط به سربازان مدافع کشور در جنوب بگو اسلحشون رو غلاف کنند و جلوی ما نیاستند ....
اما الان می بینی که با استقامتی که از سال 57 داشتیم، آمریکا و همه ابرقدرتهای دنیا، ذوق زده شدند که تونستند توی مذاکرات ایران رو متوقف کنند و به مخالفانشون مدام تاکید می کنند که هیچ زبانی (مثل زبان زور) نمیتونه مانع پیشرفت ایران بشه ...
این که دیگه جلوی چشمته عزیزم و کاری به دین نداره!؟ اون ابهت آریایی و ایرانی ما زمان رضاشاه وابسته بیشتر رعایت شده بود یا زمان الان !؟!؟!؟!؟!
سلام دوباره به شما دوست عزیز.

به نظر من فرقی نکرده اون زمان به بلوک غرب و امریکا و اروپا وابسته بودیم.الان به بلوک شرق روسیه و چین.در صورتی که یکی از شعارهای اصلی انقلاب نه شرقی نه غربی بود.ولی امروز میبینیم که همون کارهایی که امریکا در زمان پهلوی میکرد الان روسیه و چین به مراتب بیشتر از اون با کشور میکنن.نیروگاه بوشهر چندین سال پیش باید افتتاح میشد ولی روسا به تعهدشون عمل نمیکنن.سامانه دفاع ضد موشکی اس 300 رو بااینکه پولشو گرفتن نمیدن و خیلی کارای دیگه.چین هم تمام اجناس اشغالشو راهی ایران میکنه و در ظاهر دوست ولی از همه دشمن ترهست.
تا الان چند دهه هس که میگن دین مارو خوش بخت میکنه.به سعادت میرسونه.هم دنیاتون رو اباد میکنه هم اخرت.بهترین بانکداری در اسلام.خانواده فقط در چهارچوب دین پایدار میمونه.

ولی نتایجی که به دست اومده تاالان دقیقا عکس این حرفاس.بالاترین درصد طلاق.بالاترین درصد ربا در بانکهامون.تعداد فقرا به مراتب بیشتر شده.فاصله طبقاتی به شدت افزایش پیدا کردهو.دروغ و نزاع و درگیری و زورگیری به شدت افزایش داشته.ولی وقتی کشور های اروپایی رو میبینم که بالاترین درصد رفاه اجتماعی رو برای مردمشون فراهم کردن بدون اینکه به دین مردمشون کاری داشته باشن.حس میکنم خدا از اونا راضی تره تا ما.به نظر من خدا راحتی بنده هاشو میخاد و هرکسی که در جهت رفاه حال بندگان خدا حرکت کنه مقصود خدارو عمل کرده
پاسخ:
سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
دوست من، همیشه در دنیا نیاز به روابط داریم، توی این که بحثی نیست؟
قبل از انقلاب و در دوره های قاجار و پهلوی به خصوص، این رابطه به نوعی رابطه ارباب رعیتی بود. یعنی شما باید قانون کاپیتولاسیون رو به خاطر بر هم نخوردن روابط و ترس از تندی طرف های غربی تحمل می کردید، ایضا بسیاری از معاهده های ننگین و ... را
اما بعد از انقلاب، این روابط روابطی هم سطح و گاهی دست بالا می شود. شما موضوع برخورد با سفیر شوروی در ایران توسط نماینده امام خمینی رو مطالعه بفرمایید و یا ... و ....
بحث دشمنی دنیا با ما و حتی دشمنی پنهان روسیه و ... با ما که مورد مشترک توافق ماست. اونها اگر رابطه دوستی هم با ما دارند به خاطر منافع خودشونه. مثلا روسیه به خاطر امنیت خودش و مرزهای اطرافش مجبوره ایران رو حمایت کنه و چین هم چون بازار مصرفش براش مهمه و همین طور نفت و گاز ما ...
ما به اینها دلبسته نیستیم ولی برای نابود نشدن کامل مجبوریم گاهی "دشمنان دشمن" خود رو با لبخنی راضی کنیم .

در مورد دین باید یه بحث مفصل کرد که در حوصله هیچ کدام ما نیست. ولی ترجیحاً باید براتون روشن بشه که "دین" سوای اینکه ما رو به سعادت می رسونه، یه حاشیه و تبصره قدرتمند دیگه داره، یعنی نگهداری دین واقعی. مثال آب هست. شما تا یک لیوان آب رو پاک نگه ندارید، اون لیوان آب شما رو نگه نمی داره، لیوان آب وقتی زنده کننده هست که شما سالم نگهش دارید.
دین واقعی سعات انسان را تضمین می کند، فقط بحث این هست که آیا این دین رو که جامع ترین هست، ما رعایت می کنیم؟ که انتظار سعادتمندی ازش داشته باشیم ؟؟!
دین میگه روابط زناشویی رو تعریف کرده ام و شما رو مایه آرامش خودتون قرار دادم. سوره نور رو می فرسته که کاملا حدود عفاف و حیا و غیرت و اخلاق رو رعایت کنید، خوب دوست عزیز، کسی که بگه دین دارم ولی به این قواعد و دستورات عمل نکنه، چه انتظاری باید داشته باشه؟ مثل کسی که فقط نسخه پزشک دستشه، ولی عمل نمیکنه، بعد هم دکتر رو مقصر میدونه ...!!!
مطلب جدیدم رو هم بخونید، شاید کمی لبخند زدید:

فرانسه، عربستان،اسراییل، امریکا، چین، انگلیس، روسیه و ما- طنز


۱۰ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۳۱ علی از گیلان
میخوام بگم بیچاره اینهاکه صد یاهزاربرابر بدتر وبیسواد تر از رضا شاه هستند ودشمن قسم خورده مردم ایرانند کجایی تو باغ نیستی ؟
چقد بهت میدن؟
پاسخ:
باور کن خیلی ...
اون قدر که حتی نمیتونی حساب کنی ...
فقط مادیات نیست، همین ...
این حرف ها حرف های یه ابله بی سوادمیتونه باشه هیچ درکی از تاریخ نداره نیازی هم نیست این قد خودتو پاره کنی ملت خودشون عقل دارند
پاسخ:
بله درسته عزیز دل
حرفهای اطرافیان رضا پهلوی هست. همون آدم هایی که حیف اسم آدم که بذارن روی اونها...
مرگ برشاه خائن
دوستان، هرچه بوده تموم شده شاه رفت رضا شاه رفت الان خدا شکر سگ کسی نیستیم به جای این که دعوا کنیم که چه دورانی بهتره، تلاش کنید که ایران پیشرفت کنه، همش نگویید مسولین بی لیاقت هستند و... چون شما خودت یک مسولیت هستی خودت داری یک جا کار میکنی از امروز به خودت بگو من به عنوان یک ایرانی باید درست کار کنم هرچند کوچک باشد (این فکری بود که مردم کشور های پیشرفته کردند اونا گیر ندیدند که چی بهتره چی بدتره اونا گیر دادند که امروز شان بهتر بشه)
پاسخ:
احسنت ...

۲۴ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۵۷ جاسم صیخ کباب
سلام
پاسخ:
سلام علیکم
به قول دوستمون اگه شاه نبود الان سوار قاطرو خر بودین چنان چه الانم سوارشون هستین به نظر من اگه سوار الاغ بشی امنیتش بیشتر از پرایده .
محمد رضا شاه امد یه اشتباهی که داشت فقط میدونو دست آخوند جماعت داد آخوند و چه به سیاست آخوند باید بره به عبادتش برسه .
شما هم که مخالف شاه هستین برین یارانتونو بگیرن حالتونو بکنین احمدی نژاد از سرتونم زیادی بود .
پاسخ:
چند تا سوال؛ و به نظرم نیازی به جواب دادن به شبهات زیاد شما نیست، بلکه بیشتر نیاز به مطالعه جامعه شناسی دارید !

به جز پراید، از فضا پیما، موشک های متنوع، پیشرفت در زمینه نانوتکنولوژی و اتمی و ... و ... اطلاعاتی بهتون نرسیده؟!
محمد رضا شاه، میدن رو به دست آخوند جماعت داد؟ یا کسی مثل امام خمینی، شاه ملعون رو از کشور بیرون انداخت؟!
درباره اسلام مطالعه داشتید؟ "به عبادتش برسه" مال مسیحیت هست عزیزم !!!
مگه فقط مخالفان شاه یارانه میگیرند؟ شما مثل اینکه از پولدارهای جامعه هستید که یارانه نمی گیرید، و مسلماً باید هم اینقدر از احمدی نژاد متنفر باشید !!!؟
چرا دزدیها خیانتهای نظام اسلامی هیچی نمیگید اگه رضاشاه پسرش نبودند مگه اخوندهایی که حتی استحمام بادوش روهم حرام میدونستن میزاشتن کشور مدرن بشه
پاسخ:
علی جان، مشخصاً نظر شما دارای "تشخیص مناسب و به جا نیست"
نظام اسلامی خیانت نمی کنه. اون چیزی که خیانت کرده و شما اون رو به جای نظام اشتباه گرفتی، افرادی هستند که به دلایلی وصل شدند به این نظام...
همین مشکل هم زمان امام علی (ع) وجود داشته. یعنی مثلاً استاندار فارس یا اهواز خیانت کردند، آیا نظام اسلامی امام علی ع خیانت کرد ؟!!؟
اشتباهاً اینها رو جای هم نذارید، این باعث میشه خودتون هم به اشتباه بیفتین...
قضیه حمام و اخوندها نیز باید مطالعه کنید، در حالی که این گفته خالی از خطا نیست، اما حتی اگر واقعیت هم داشت، به پای نظام اسلامی نمیشه اشتباه فردی کسی رو نوشت !!!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
****** ****** ** *** *** ** ** *** ** **** **** ** ****** **** که راجع به رضاخان اینجوریحرف میزنی **** ... اگه رضا خان نبود که الان باید کنار خیابون کارتون خواب میشدی ** **** *** شماها لیاقت کسی مثل اونو نداشتین حقتونه یه مشت غارتگر همه زندگیتونو بچاپن .... *** ***** ** ** *** *** ****** ***** *** *
پاسخ:
فحش های شما جوابی نداره. فقط این نظر رو به خاطر عفت عمومی سانسور کردم و بازتاب دادم که بگم: طرفدار رضا شاه یعنی همین !!!
اولا که باید بپرسم به چه قیمتى قدرت دارید ها؟به قیمت کشتن کسانى که میان حقشونو بگیرن بردن در زندانهاى اوین و کهریزک وزیرشکنجه کشتن وتجاوز بهشون مردم ایران بیدارشدن دیگه به این چرندیات گوش نمى دیم ما حقمون وکشورمون رو ازبیگانه ونوکر استعمار پس مى گیریم. در سرزمین شاهان شاه هرگز نمى میرد
پاسخ:
به نظرم تازگی ها دست به نوشتن کردید و اطلاعیاز هیچ کجا ندارید...
مطالعه کنید ببینید که چه کسانی روی مردم اسلحه کشیدند و ارتش به خیابان اوردند. تانک و نفربر در چه دوره ای روی مردم آتش گشود؟
در زمان شاهان یا حکومت اسلامی ؟!؟!!؟!؟
17 شهزیور و 15 خرداد ساخته چه کسانی بود ؟!؟!؟!؟!؟!
ببین رضا شاه بهترین شاه ایران بوده هست و خواهد بود چون میدونم این مملکت چطوریه نمیخواهم بگم چ کاری های باهاش کردن
پاسخ:
این مملکت دقیقاً چطوریه ؟!؟
خدا بیامرز یکی بهش خبر میده یک مرد کور مادرزاد شفا پیدا کرده میگه بیار ببینمش میارنش و میگه دعا کردم خدا شفام داد رضا شاه میگه اگه راست چشمات میبینه کمربنده من چه رنگه میگه سبزه
رضا شاه میگه برین این پدر سوخته رو صد تا شلاق بزنین
میخواست ب ما بفهمون نذارید اسم اسلام اینا سوارمون شه ولی نفهمیدیم اینجا ایران است تا کربلا پیاده میروید اما حاضر نیستید از یک پل رد شید تو هم هنوز خوب این مملکتو نشناختی
پاسخ:
به نظرت کی بود که تو مسجد گوهرشاد، به خاطر برداشتن حجاب از سر زنان، مردم رو به گلوله بست ؟!؟!؟!؟!؟!
اون فحش های هم ک بهت داده حقت ک به رضا شاه میگی بی سواد بدبخت کله پوک اخه ببین ما الان زبونمون باز بشه به ی .... توهین کنیم اینا میگرن زبونمون از جا میکنن اینا با داعش یکین بعد بگو رضا شاه بعد بود الان این اسلام
هفت میلیارد انسان داریم یک میلیارد مسلمونن
از این یک میلیارد سی صد میلیونشون شعیه اند
از این سی صد میلیون نگاه کنی خیلی خوش بخت تانه نگاه کنی سی میلیون ولایت فقیه رو قبول دارن حالا بگذریم مسلمون های عربن
یعنی میشه ۴،.٪جهان
این حکومت اسلامی از رضا شاه صد درصد بد تره


پاسخ:
آمار دقیقی ارائه کردید که به نظرم فقط خودتون قبول دارید. به نظرم نه حرفاتون با هم ربطی پیدا می کنند، و نه درست هستند...
کمی تاریخ مطالعه کنید نظرتون صد در صد عوض میشه برادر ...
فقط می تونم بگم - خفه شو که وجود کثیفت مایه ی شرمساری هر ایرانی است
سخت است فهانیدن چیزی به کسی ، که برای نفهمیدن آن چیز پول می گیرد . به جنابعالی مطالعه کتاب "رضا شاه و قشون متحدالشکل " دکتر باقر عاقلی را پیشنهاد می کنم . البته کمی نایابه و لی می تونی پیداش کنی ... چاپ ششمش سال 90 بود . مال همین دوره است .
شاید آگاه شوی شاید ......
پاسخ:
مطالعه داشته ام. نه تنها در مورد رضا شاه، بلکه تقریبا در مورد مهره های اصلی خاندان پهلوی....
آگاهی تمام ابعادش با خواندن به دست نمی اید، باید معرفتی هم باشد که خوانده ها را با واقعیت ها و فاکتورهای دیگر ترکیب کند تا نتیجه و تفسیر مناسبی که دور از جهت گیری ها ی احساسی باشد،‌ به دست بیاید ...
سلام اگه قرار هست فحش وناسزا گفته نشود چه بهتر که هیچکدام بد نگوییم اطلاعاتمان را بیان کنیم شاید به نتیجه ای برسیم ..اینکه شما می گویید رضاشاه بد بوده ، چون در آن زمان نبوده ام نمی توانم درست یا نادرست بودن آن را تایید کنم ولی آیا اختلاسهای ودزدیهای میلیاردی از بیت المال ، فساد وفحشاء ، فاصله های شدید طبقاتی ، تورم سیصد درصدی ، فقر مردم در اوج دارایی وثروت مملکت ، در نظام مقدس جمهوری اسلامی که با خون شهدا بنا شده ، جائز است ؟
پاسخ:
درست یا نادرستی این موضوع رو باید در نتیجه برخورد مردم با حکومت پهلوی دید، و انقلابی که از همه گرایش ها اون رو به راه انداختند

در مورد اختلاص و دزدی و ... کسی غریبه نیست. از بین خود ما هستند و مسئولش هم خود ما هستیم. با انتخابمان، با پیگیری و مطالبه و ... باید استیفای حقوق کرد

بی خیالی جامعه را نابود میکند
اگر می خواهی به حقیقت دست پیدا کنی و منظور خاصی نداری باید به کتابهایی مراجعه کنی که بدون قصد وغرض نوشته شده باشد .
پاسخ:
اتفاقا مبنای مطالعات بنده هم همین روند بوده و هست

به ازاد اندیشی اعتقاد دارم و مسیری که به اون اعتقاد دارم، با سالها مطالعه به دست اوردم
چرا حکومت اسلامی از همه پرسی در زمان حال واهمه دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
دوست عزیز باید مطالعه کنید و مبنای حکومت اسلامی رو بشناسید اما:
این لینک رو بخونید:
http://www.canunqom.ir/news/271
قطعا نظر من به اون آقایی که خودش رو بی سواد معرفی کرده نزدیک تره... به عبارتی به رعایت عدالت یعنی گفتن بدی ها و خوبی ها.... نگارنده این مطلب در شروع این مقاله این موضوع رو مطرح کرده: "تاریخ رضا شاه را مطالعه کرده ام، و جالبتر اینکه کتابی درباره او خوانده ام که فقط خوبی های او را برجسته و به بدی های او اشاره ای نکرده بود." قطعا من با شما موافقم که اگر خوبی ها را می گوییم به بدی ها هم اشاره کنیم که قطعا این کار به عدالت نزدیک است. ولی خود شما هم در مقاله تان این کار را نکردید و فقط از بدی ها گفتید... آیا پهلوی به خصوص اول خدمت و خوبی نداشت... ایشان قطعا بدی ها و مفاسدی هم داشته ولی پر رنگ کردن بدی ها و اشاره نکردن به بدی ها قطعا عادلانه نیست و با جمله اول شما منافات دارد... حال در جواب نگارنده این مطالبم می گویم: تاریخ رضا شاه را مطالعه کرده ام، و جالبتر اینکه مقاله ای در همین سایت درباره او خوانده ام که فقط بدی های او را برجسته و به خدمات او اشاره ای نکرده بود.
پاسخ:
به نظرم برای دیدن دو طرف موضوع باید خودتون مطالعه گسترده ای کنید و مطمئن باشید برای تحلیل تاریخ، فقط صرف تاریخ خوانی موثر نیست. کسی ممکن است اطلاعات بیشماری در تاریخ یافته باشد اما نتواند بین اجزای اون رابطه برقرار و تحلیل و تفسیر مناسبی داشته باشد
تاریخ خوانی با تاریخ فهمی فرق دارد بزرگوار ...

رضاشاه وصله تن این مملکت نبود و هرچه بود فقط یک ابزار دست بود. ظاهر تاریخ را خواندن و فقط همان جا را دیدن و تحلیل و تفسیر نکردن، کار اشتباهی هست . و البته متن بنده یک خلاصه از کتای مستند بود ...
با همه اینا
دمش گرممممم. با اون بیسوادی از خیلی دکتر او ودولتمردای ما بهتر حالیش بود
پاسخ:
باید زندگی نامه او رو بخونید. رضا یک مترسک بیشتر نبود و انگلیس جزئی ترین کارش در ایران، به حرکت در اوردن این مترسک بود. تاریخ حکومت پهلوی اول تاریخ عجیبی هست همون طور که بسیار برای مملکت ما سیاه و تاریک هم هست ...
به نظرم جواب تو رو نباید داد چون میبینمت متوجه میشم جیره خوری و کارتون اینه اگر من بخوام جواب تو رو بدم میتونم ولی سطح خودمو تا تو میارم پایین تو ادم بی ارزش و خود فروخته ای هستی.تو احمق نیستی برعکس زرنگی ولی خود باخته و پوچی
پاسخ:
جیره خور؟ خوباخته؟ پوچ؟

چطور به این نتیجه رسیدید؟ چون من همفکر شما نیستم؟!؟
تک تک حرفات جواب داره دلیل کشف حجاب دلیل اینکه تو و امثال تو چرا از رضاشاه خوشتون نمیاد ولی همونطور که گفتم بی ارزش و انتری
پاسخ:
بی ادبی شما هم دلیل داره عزیز
چون اولا دلیلی قانع کننده بر چیزهایی که گفتید ندارید
دوماً الگو و اقای شما ادم بی اخلاقی چون رضا قلدر بوده !
اخه ادم نادان, خودت و امثال تو هم خودشون میدونند زمان پهلوی ایران اینقدر قدرت داشته و مردم خوش بودن که اصا غیر قابل توصیفه,فقط ناغافل یه نفر اومد ومردم را تحت تاثیر گذاش و مردم هم از سر نادانی و خریت خودشون را بدبخت کردن, بعدشم اخه تو که میگی وابسته, یعنی الان وابسته نیسیم؟!!!.درضمن تو که دم از فساد پهلوی میزنی,اگه جرئت داری از فساد جمهوری اسلامی حرف بزن تا ببینیم کله پوک کیه!!!!.به اندازه صد تا وبلاگ جنابعالی هم از فساد جمهوری اسلامی بگم بازم جا داره.د اخه یه مشت ادم عین شما توی این مملکت نبودن,,الان یه مشت عرب چن هزار نفر از مردم ما را قتل عام نمیکردن.خیلی بدبختین.دلم براتون میسوزه!.خدا میدونه کارمون به کجاها کشیده میشه!..دنیا داره روز به روز پیشرفت میکنه, اون وقت شماها هنوز مشغول مرگ بر امریکا گفتنید,خدا لعنت کنه همتونا که مملکتو طلسم کردین!
پاسخ:
در جواب شما زبان قاصر است از بیان فساد و انحراف در اخلاق و اقتصاد و اجتماع زمان پهلوی ها. من نمی تونم توی چند خط بنویسم و فقط سر بسته شبهه وارد کنم
یه کتاب چند صد صفحه ای مستند داریم از خاطرات نزدیکترین دوست شاه از بچگی تا لحظه انقلاب. خاطرات حسین فردوست که اگر بخونی از حرف های خودت خجالت می کشی:
اگر می خوای فساد اقتصادی ببینی چیه این کتاب رو بخون. اگر می خوای فساد جنسی بفهمی چیه این کتاب رو بخون و ...


این هم لینک معرفی و خریدش. بنده یکی از کتابهای تاریخ معاصری که خوندم همین بوده:


لینک

زبان بنده هم قاصر است از فساد زمان جمهوری اسلامی!.همون کتاب را اگه بخوایم برا جمهوری اسلامی بتویسیم میشه چندهزار صفحه!.فقط اختلاس هایش به تنهایی ,خودش چند صد صفحه کتاب میخواد!.دوست عزیز مردمی که اون زمان بودن,الان حسرت اون روزهارا میخورن,وقتی یه نفر 10 بچه را بزرگ میکرده,وقتی مسابقه المپیک زنان با چادر میرفتن,وقتی این همه دانشگاه و سازندگی داشته و الان هم ایران داره از همون خدمات پهلوی نون میخوره ولی خودش یه ورزشگاه را بعد 10 سال هنوز تموم نکرده,پس صحبت از فساد اقتصادی و اجتماعی ان زمان خودمون را فریب دادنه!ایران 40 سال پیش با امریکای الان تقریبا تفاوتی نداش,پیکان, اتوبوس دو طبقه توی خیابون هاش بودن که البته همون پیکان هنوز هست .!.فساد پهلوی سرجای خودش که البته هر حکومتی فساد داسته و داره ولی فساد پهلوی کجا و جمهوری اسلامی کجا؟!!!.چه قدر دلت میخواد از مشروب خوری,حروم زادگی,دزدی و... از مسئولان دولت الان برات بگم ؟!!!.دوست عزیر ختم کلام اینکه هیچ حرفی برای گفتن نیست و هیچ بهانه ای برای صحبت علیه پهلوی نیس ,و لطفا مدام نگید مترسگ امریکا بودیم و از این حرفا,نه قربانت برم,اون زمان همه ی دنیا مترسک ایران بودن ولی الان جمهوری اسلامی ایران کارا برعکس کرد و ایران شده مترسگ دنیا!.اون زمان یه نفر رفته بود عربستان و توی فرودگاه زده بودن توی گوش یه نفر, همون فردا عربستان توی تلویزیون رسما عذرخواهی کرد.درضمن امریکا در هر حال ابرقدرته و کشورها مجبورن ازش حرف بشنوم.ای کاش پهلوی بود و الان مملکت ما ابادترین مملکت جهان میشد.یا علی
پاسخ:
همه حرفهات رو که قبول ندارم یه طرف - چون مطالعات گسترده ای داشتم و الان هم به عنوان خبرنگار و ادم رسانه اشراف زیادی روی اخبار دارم- یه کلمه ات دلم رو سوزوند. اینکه اخرش با یا علی تموم کردی...

نهج البلاغه رو خوندی؟
من خوندم...

کسی که علی رو قبول داره حاکمیت غیر معصوم و غیر فقیه جامع الشرایط رو قبول نداره. حاکمیت اسلامی با کمک مردم و حقوق متقابل مردم و حاکم شرع؛ مردم و حکومت، جامعه رو می سازه... در این محور هر خطایی هم اتفاق بیفته قابل ترمیم هست و ماسمالیزه نمی شود
البته کسی هم نمی گوید ما بی خطا هستیم، نمی گوید حکومت ما عین حکومت علی ع هست...
واقعا این انصاف نیست که خوبی های یه نفرو نبینین و فقط سعی کنید یه چهره ی زشت و پلید از اون شخص به نمایش بزارید من توی دوره ی رضا شاه نبودم اما هرچی ازشون خوندم و شنیدم جز خدمت به مملکت چیزی نبوده البته اینم شنیدم که شخص خیلی جدی و سختگیری بودن و با حجاب مخالف بودن اما چیز بد دیگه ای درموردشون نخوندم الانم انقلاب شد و اونایی که اینو میخواستن به خواستشون رسیدن اما واقعا نفعیم داشته واقعا اونایی که انقلاب کردن همشون از کارشون راضین؟!
پاسخ:
کمی از بدی های ایشون رو توی همین متنی که نوشتم می تونید بخونید که نمونه کوچکی از خروار هست...
در ضمن کتابهای زیادی هست که از ایشون نخوندین، حتی کتابهای خودِ پهلوی ها که پر از شاهکارهای کاری و اخلاقیشه...

در ضمن مشروعیت یک انقلاب به راضی بودن انقلابیون از انقلاب کردن نیست. متاسفانه فکر می کنم مطالعه کم شما فقط در مورد تاریخ نیست بلکه انقلاب و ماهیت اون رو هم خوب نشناختین
کاش اونقدر مطالعتون زیاد بشه که فرق واقعیت و نان به نرخ روز خوردن و متوجه بشید.پورمعتضد ها در تاریخ زیادند ...
حرف نزنیم عمل کنیم ! اگر کارمونو درست انجام بدیم مطمئنا همراه پیدا میکنیم نه فقط با حرف زدن و شعار دادن!تاریخ فقط برای عبرت گرفتنه تا درست عمل کنیم
حوصله دارینا طرف مرده رفته حالا بحث سر اینه که خوبی کرده یا بدی خب خوبی کرده ؟وظیفش بوده در جایگاهی که قرار داشته بدی کرده ؟خب حالا که مرده این همه بحث که چی , الانو ول کردین چسبیدن به فسیلای زیر خاک
پاسخ:
تاریخ رو باید تحلیل کرد تا راه برای اینده خوب باز بشه...
باید درس گرفت
متاسفانه برخی هنوز عاشق رضا قلدر هستند و اون فسیل رو می پرستند
اقا قبول دارید اگه رضا شاه نبود الان ایران هیچ بود بگید کی اومد ریل قطارو تاسیس کرد و کی بود که اومد دانشگاه تو تهران رو تاسیس کرد و کی بود که اومد جاده شمالو تاسیس کرد بگیر دیگه رضا شاه بود درسته پسرش یکم کم عقل بود
ولی قدرتی که دضا شاه بدست اورد، هیچ کشوری فکرشو نمی کرد فقط تنها کار بدی که کرد کشف حجاب کرد چرا اینارو نام نمی برید چرا فقط درباره ی بدیهاش صحبت میکنید
پاسخ:
دوست عزیز به نظرم نیاز به مطالعه بیشتر دارید:
ریل قطار سالهای سال از طرف دول ایران پیگیری شده بود که البته با دادن امتیازات یک طرفه به خارجی ها و پول های کلان تاسیسش افتاد دست رضاشاه
دانشگاه هم که باید توی خاطرات استاد حسابی بخونید که رضاشاه حتی سر در نمیاورد که دانشگاه چیه و حسابی بود که با پیگیری استارت دانشگاه رو زد
جاده شمال هم در اصل برای راحتی خودشان و گشت و گذارشان زدند که حالا همه گیر شده...

در ضمن باید مطالعه کنید. رضاشاه رو نمیشه به همین راحتی تحلیل کرد... خیلی وضعیت بدتر از یه کشف حجاب ساده هست
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
*** ** ** ***
****** ***** ** *** **** ** **** *** ***** ** ***** *****
**** **** **** *** ****** ** ******* *** *******

پاسخ:
اخلاق شما دقیقا اخلاق رضاشاهی هست
فحاش؛ دریده، پر رو، بی انصاف و در مجموع بشری مثل حیوان...

خدا رو شکر که نظام اسلامی پوزه شما رو جوری به خاک مالیده که همه فعالیتتون همین فحاشی ها در زیر این مطلب هاست
شما واقعا در مورد تاریخ ایران مطالعه کردید که این حرف هارو میزنید ؟؟؟
خواهشا برو کمی مطالعه کن وبیین رضا خان چه کسی بوده و ما کی هستیم و اینا کی هستن!!
پاسخ:
مطالعه تا دلتون بخواد... اصولِ کتابهای خاطرات مردان و زنان پهلوی و همین طور کتب تحلیلی و تاریخی رو مطالعه کردم...


کسی که خدمت میکنه همیشه آدم های بی لیاغت ازش بد میگن .یه عده یادشون رفته که تا ۱۰۰ سال پیش تو کثافت زندگی میکردن.یه عده یادشون رفته که چه کسی کشور با سواد کرد
پاسخ:
مغالطه اشتباهی کردید. ما 100 سال پیش نبودیم که یادمون رفته باشه، اما تاریخ رو خوندیم که مردم ما تو چه فلاکتی زندگی می کردند. کشوری با حکومتی پادشاهی ممکنه از لحاظ ظاهری پیشرفتی هم داشته باشه، اما مردمش در فقر و فاقه هستند...
در ضمن حتما مطالعه از زندگی مردم داشته باشید. و فقط ریل قطار و چند جاده ساخته شده رو خوشبختی مردم فرض نکنید
درود بر شاه ایران.
به امید اینکه دوباره نظام عوض بشه
قابل توجه کسانی که میگن رضاشاه اسلام رو به گند کشون‼
رضاشاه طی یک سفر که به ترکیه رفت زنانی رو دید که هرکدوم شغلی داشتن اون به خاطر خانه دار بودن زنان کشورش ناراحت شد و فکر کرد که شاید به خاطر حجابشونه که نمیتونن هر کاری رو انجام بدن پس حجاب رو ممنوع کرد
در اصل ایشون قصدی جز پیشرفت زنان کشورش نداشت
پاسخ:
عجب اشتباه سفیهانه ای !!!
گیرم که با فریبت دیگران را فریفتی ... با دست انتقام طبیعت چه خواهی کرد
دوست عزیز من از جزییات این ماجرا خبر ندارم و طرفدار هیچ گروه سیاسی خاصیم نیستم ولی جوری که پیداس انگار شما مطالبو با قصدو و قرض به این شیوه نوشتین
چون همونطور که تو نظراتتون پیداس که دنبال ادبین ولی به صراحت هزار جور ناسزا به شاه گفتین حالا چه نیت خوب داشت شاه یا چه نیت بد
خلاصه فعلا شما از همین راه اهن استفاده میکنید دور از ادب و اخلاقه یه مسلمان واقعیه که همچین برخوردی داشته باشه یعنی هم استفاده میکنید از راه اهن هم به رضا شاه فحش میدین من راجب این موضوع میخواستم اطلاعاتی داشته باشم و از وبلاگ شما انتظار داشتم که مطالب عین حقیقت و بدون قصد خاصی باشه ولی اگنار جایه اشتباهیو انتخاب کردم به نظر من اگه این مطالب عینا" حقیقت بود این همه از هموطنان از شما درخاست مطالعه بیشتر در این زمینه نمیکردن (: اخه تعدادشونم کم نیست این افراد مثله این میمونه که شما بگین همه دروغگو هستن من راست میگم و این شکلی کسی که در داستان ماجرا نیست مطمعنا" حرف شما رو باور نمیکنه خواهش مندم مطالبه وبلاگتونو به این صورت ننویسید
سعی کنید مطالبتون رو علمی تر و بدون مختصر کردن یا پرو بال دادن الکی و بدون قضاوت باشه تا این اتفاقا پیش نیاد شما حقه قضاوت ندارید در دین ما هم ذکر شده شما میتونید مطالبو به شیوه ای واقعا هست بنویسید و هرکی دوست داست در ذهن خودش هر قضاوتی خاست بکنه و اون خداست که بر همه چی شاهده
یا حق
پاسخ:
دوست بزرگوار
این متن از کتابهای خاطرات خودِ پهلوی ها انتخاب شده و به نظرم دستی توی اون هم نبردم. اتفاقا ادرس هم دادم و میشه مراجعه کرد
در مورد مطالعه هم پر مطالعه هستم و اصولا کتابهای زیادی از تاریخ معاصر خوندم. من در زمینه تاریخ روی شبکه های اجتماعی و برخی سایتها حساب باز نمی کنم و روی کتابهای مستدل و منطقی مطالعه می کنم

در مورد راه اهن هم باید بگم:
این مبنای نظر دادن اشتباهه. ما انقلاب کردیم و با همه تجهیزاتی که از زمان شاه مونده بود از کشور در مقابل عوامل شاه و بعد هم دشمنان نظام استفاده کردیم. این که مشکلی نداره. این ما رو مدیون کسی نکرده...

راه اهن هم با امتیازات فراوانی که به غربی ها داده شد ساخته شد از مال همین مردم بود برای مردم که عدالت هم در اون رعایت نشد
کما اینکه پیشرفت ظاهری دلیل بر پیشرفت فکری و روحی و عقلی مملکت ما نشد و ما همیشه در اون دوران یک مستعمره و بنده برای غربی ها بودیم. همون طور که رضاشاه و پسرش بودند
بله دوستان منتقد به متن اعتراض کردند. تا الان که دارم جواب می دم حدود 31 هزار نفر این مطلب رو کلیک کرده اند. مطمئنا بین 31 هزار کلیک 100 نظر مخالف هم می تونه وجود داشته باشه

ممنون که نظر خودتون رو می نویسید
یا علی ع
ببین همه ی این کتاب هایی که تو میگی رو من خودم آخرشم. ولی من نیمه ی خالی لیوان رو نگاه نمیکنم نیمه ی پر لیوان رو نگاه میکنم. به چیزایی که الان داخل ایران هستو پی سازندشو بگیری به دو شاه لایق پهلوی ختم میشه نگاه میکنم که تعدادشون خیلی بالاس. پس لطفا الکی از رضا شاه کبیر بد نگو!!!!
پاسخ:
امیدوارم خونده باشین !!!
چون چیزهای باب طبع شما توی این کتاب ها نوشته نشده متاسفانه
اونها که خوندن منظورم رو می فهمند
کسی که به 5 زبان زنده دنیا صحبت میکنه بی سواده؟؟؟؟؟
پاسخ:
1- 5 زبان زنده دنیا؟ ایشان تا انجا که من مطالعه کردم تحصیلاتی هم نداشته

2- سواد و تفکر و تعقل فرق دارن
ممکنه کسی خیلی سواد داشته باشه اما شعور و تعقل نداشته باشه
سلام، نظرات را خواندم، ماشالله ما که این همه کارشناس در حوزه سیاست و اقتصاد داریم چرا پیشرفت نمی کنیم.
جالبه 39 ساله هر جنایتو کثافت کاریه کردین حالا از رضا شاه ایراد می گیرن

اگه بنا بر مقایسه باشه که جنایات دزدی هاتون سر به فلک می کشه. پهلوی ها پیش شما عددی نیستن

حکومت کثیفتون که همیشه نیست یک روزی رسوا می شید.


پاسخ:
معلومه چیزی از خاطرات نزدیکترین دوست شاه نخوندی...

یک قسمت از اون کتاب درباره دزدی ها و فسادهای مالی زمان پهلوی هست
حتما بخون و بعد بیا نظر بده دوست من

من از هیچ گسی طرفداری نمی کنم فقط چرا در حال حاضر ملت ایران حق آزادی بیان ندارند ؟
پاسخ:
تا ازادی بیان رو چطور تعبیر کنید
ازادی بیانی که موجب تضعیف ارزشهای انقلاب و اسلام بشود و موجب نا امیدی مردم و شادی دشمن بشود، با هر ملاک عقیلی باید هم اجازه ارائه نداشته باشه

همه چیز رو همه دارند بیان می کنند و این حرف شما به نظرم قابل قبول نیست.
شما خیلی سطحی دارین به موضوع نگاه میکنید.البته در رابطه با برد اشتن حجاب هم باید بگم همین رضا شاه این زنان ایران رو از تو پستوی خانه بیرون اورد.و اینکه هنوز هم دارین از همون راه اهن و دانشگاهی استفاده میکنید که اون براتون ساخت.جنگ مذهبی که بین اینا و اونا وجود داره هیچ موضوع جالب و منطقی برای بالا بردن یا پایین اوردن کسی نیست.کاش از جنبه های بهتری بررسی میکردین ما هم بدونیم و بشه صحبت کرد راجبش. وگرنه این چیزی که شما بهش میگی فرهنگ بد، از نظر خیلیها بی اشکال و خوب هست. مگه کشور اروپایی که توش اسلامی نیست پیشرفت نکرد؟؟دین دلیل خوبی برای بحث و مقابسه نیست
پاسخ:
به نظرم سطحی نگاه کردن رو شما پی گرفتید !
داریم از دانشگاهش استفاده می کنیم یعنی چه؟ مگه یه نفر خیر و یا یک ادم ساده از خودش میراث جا گذاشته؟
وقتی کسی محور حکومت شد و جایگاهش اونجا نیست، فقط نمیشه نگاه به چند ساختمان و کار عمرانی او کرد. بلکه باید زندگی مردم و سطح جامعه رو هم سنجید
در ضمن نیازه که به همین دیدگاه سطحی خودتون یک کم عمق بدهید. کتاب های خوبی در رابطه با رضا شاه نوشته شده که بهترینش - با اینکه به نفع رضاشاه نوشته شده و شما در اون هم می تونید ذلت و بدبختی خودش و مردم اون زمونه رو مشاهده بفرمایید- کتاب پهلوی اول اثر رضا مختاری هست
ممنون
رضا شاه هم اشتباهاتی داشته و هم خدمات زیادی به کشورمون کرده ولی به نظرم درست نیست که قبرشو خراب کنن و به هش بی احترامی کنن چون با این چیزا چیزی درست نمی شه ما بجای این که خودمونو درست کنیم داریم گذشترو خراب میکنیم.
درود بر رضا شاه
پاسخ:
هر کسی با اون چیزی که دوستش داره محشور میشه ...!!!
سلام . خدمات رضا شاه برام سوال برانگیز بود رفتم راه آهنشو مطالعه کردم چیزای جالبی دستگیرم شد در ضمن مطالب این سایت هم جالب بود . تحلیل اینجور مسایل مطالعه بیشتری لازم داره و تحلیل بدون مطالعه صرفا وقت گذرانیه
حقیقت اینکه اگر خدمان سلسله پهلوی رو بدون تعصب بررسی کنیم خیانتهایشان به کشور و مردم بیش از خدماتشان بوده.
سلام
من اطلاعات زیادی ندارم و هیچ وقتم ادعا نکردم که چیزی میدونم
ولی پستها رو که میخوندم برام چندتا مساله جالب بود
من خودم ادم مذهبی ای هستم وبا بعضی نظرات موافقم و با بعضی مخالف ولی
ادمین و یا نویسنده متن که زحمت میکشه و جواب سوالات رو میده در چندجا به صراحت اعلام میکنه که بعضی پستها رو به عللی اجازه نمایش نمیده و جالبتر اینکه عنوان میکنه که ما از طریق ای پی و رصد میدونیم کجا هستید و...
فکر میکنم این دیگه یک مناظره ویا گفتمان نیست وبا این حرف یعنی یا نظر ما رو قبول کنید ویا ممکنه از یه جاهایی سر دربیارید
پیغمبر و دیگر انبیا با بحث منظره و مباحث فلسفی و ...مردم رو به دین دعوت نمیکردن بلکه با رفتار و اخلاقشون بود که مردم جذب میشدن و زمانیکه بر دلها حاکم میشدند مسایل و اعتقادات و احکام رو میگفتند
بازم هرکسی رو تو قبر خودش میزارن
درضمن حیات و اینکه در کجا متولد شدیم در ید خداست و شما نمیتونید بگید اگه دوست نداری از این کشور برو
پاسخ:
سلام

نمی دونم همچین چیزی واقعا توی جواب های بنده بوده یا خیر؟
ولی مبنا رو حرف صحیح می ذارم...
اینکه می شه پیگیری کرد که طرفم کجایی هست بله، با استفاده از پلیس فتا میشه
اما علت هم بدونید بد نیست
متاسفانه رکیک ترین فحش ها رو توی نظراتشون نوشتند و بی احترامی های بدی نسبت به امام و شهدا و ... هم می کنند
به این دوستان - دشمنان - شاید هم گفته بشم که مواظب باشید پشت سیستم هم جاتون رو امن ندونید

البته مبنا بر صبر هست و هنوز به اونجا نرسیده کار
این هم به خاطر خالی بودن دست این افراد هست که دلیل و استدلالی ندارند و فقط می تونند فحش بدهند
ممنون از تذکرتون
۰۲ تیر ۹۶ ، ۲۳:۳۸ کریم سلطانی
عزیز دل ، من فکرمیکنم شما مرید رضا شاه هستی! شما که هرچه فرمودی ازایشان تعریف کردی؟! از کارگری، مسگری ،اسطبل بان و یا قاطعیت درملاقات وزرا و.... داداش خواستی ما را شیفته اش کنی؟ جان من راستشو بگو!!! « یاعلی»
ای کثیف بی صفت ادمین با این دروغ هات ما ک میدونیم امثال تو چکاره ان اونایی ک مث ماها عادین میدونن وگرنه چرا هی میگی اسلام اسلام اینجا ایرانه مث هر کشور دیگر هزارن ادیان داره چ ربطی داره ک هی میگی اسلام وقتی ی حکومت ۴۰ساله الانش اسلامی شده و شمام همه رو اسلامی میپندارید؟؟ لعنت به شماها ک فقط نقاب زدید و دروغ میگید الکیم ج سعی نکن بعدی بنده تحقیقاتم زیاده و میدونم اینا دروغه شمام زور نزن کسایی مث من باور نمیکنن و یجا گفتید تو نظر اول الان همه دنیا سوار خر میشن نه نمیشن اونجا ایرانم نی ک تخت تاثیر دشمن قرار بگیرن و بخوان تجزیه کنن و رو به نابودی ببرن لعنت به شما دروغ گو هایی پست ک تاریخ واقعی رو جعل میکنید امثال شما موجودات پستی هستند ک میخورند و اروق میزنن و بچه میاورند و میمرندو فراموش میشوند
ما باید خیلی احمق باشیم که خدمات رضاخان را نبینیم
مگه میشه شرایط اون زمان را با شرایط الان مقایسه کرد؟
پاسخ:
ما شرایط اون روز رو با شرایط همون روز مقایسه می کنیم
اعلیحضرت میخواستن که مردم ایران مثل مردم کشورهای پیشرفته زندگی کنن.هیچ فرمانروایی توی ایران تاحالا به اندازه محمدرضا شاه اینقدر به فکررفاه مردمش نبوده
پاسخ:
بعد از 37 سال پادشاهی محمد رضا به نظرتون همه مردم مثل ایشون در چهارگوشه جهان کاخ و ویلا داشتند؟
رفاه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما بیشتر مطالعه کن داداش, و سعی کن مطالعه ت بر اساس جبر جغرافیایی و سلیقه و افکار نباشه وگرنه میشه همین مقاله ای ک نوشتی.
من واقعا نمیتونم باهات بحث کنم. هر کی هم بحث میکنه احمقه . احمق!
یه ضرب المثل هست میگن : نرود میخ آهنین در سنگ
دقیقا موضوع همینه

موفق باشید

فقط افسوس میخورم
واسه خودم . واسه مردمم. واسه شما که قراره تا کی گمراه بمونین و فکر کنین راهی که میرین شاهراهه؟
بعنوان کسی ک تخصص تاریخی و سیاسی دارم هرچند ناچیرنظرم اینه:
پهلوی هم خوبی داشته هم بدی، اگه بدی نداشت انقلاب نمیشد. ولی پهلوی بمراتب بهتر از جمهوری اسلامی بود، پهلوی پدر و پسر هردو برای غرب خطرناکتر از جمهوری اسلامی بودن. خیلی کم استاد تاریخ با شرفی رو
میشناسم ک بگه پهلویا خاین بودن. امکانات ایران در دوران قبل از رضاه شاه رو مطالعه کنین از هر منبعی ک دوست دارین. میبینین ک ایران نه بیمارستان و نه دانشگاه و نه ماشین و نه قطار و نه ارتش سه گانه و ... نداشت، و زن ایرانی آدم حساب نمیشد. ولی قبول دارم ک رضا شاه بشدت مستبد بود. خودش هم استبداد خودش رو تایید میکنه. پسرش هم ایران را رکورد دار رشد اقتصادی کرد و در سازندگی مانند پدر بود ولی استبداد رو هم از پدر ب ارث برد. خیانت در هیچ نوعی در رگ این پدر و پسر نبود. ک اگر بود استعمارگران غربی زمینه برکناریشون رو فراهم نمیکردن،
یادمون نره د زمان محمد رضا شاه خاورمیانه آشوب طولانی نداشت جنگ نمیشد مگر کوتاه و اکثرا هم با اقتدار ایران روبرو میشد. همین عراق در زمان پهلوی بارها اقرار ب عجز کرد. با ظهور جمهوری اسلامی غرب آنقدر پول از قبال فروش صلاح ب کشورهای خاورمیانه در اورد ک برین ببین رشد اقتصادی انگلیس و امریکا با انقلاب ایران چقدر بیشتر شد. فکر کنین ک چرا غرب امام رو وقتی توو مشتشون بود ترور ک نکرد هیچ ، بشدت ازش در یک منطقه توریستیه زیبا حفاظت میکردن.
در اخر ایران ما در دوران پهلوی مستبدانه و مترقی بود ودر جمهوری اسلامی استبداد قرن بیست و یکمی و عقبماندگی اقتصادی و فساد و.. رو باهم تجربه میکنه. امروز ب هرجای مملکت ک نگاه کنی میفهمی ک فساد و عدم مدیریت و نابرابری اجتماعی بیداد میکنه.طبیعت نابود شده دین و اخلاق کمرنگ شده، در مقایسه با کشورهای همسایه فقیر ب شمار میایم.نصف سرمایه مملکت دست دویست نفر میرسه.نخبه هامون میرن،پولامون برای سوریه و لبنان و فلسطین ب بهانه امنیت و دفاع از حرم خرج میشه و در عوض ایرانی توو سیستان و کرمان و ایلام خراسان جنوبی ،
و چردستان و کرمانشاه و... بشدت فقیره. اسم ایران و ایرانی با اکراه بر سر زبان مردم ملل مختلف جاری میشه.افسوس، به قول شهید بهشتی ک گفت همیشه رسمه ک انقلابی ها انقلاب میکنن و ضد انقلاب حکومت میکنه. ب امید ایرانی آزاد مقتدر ،مترقی و آرام.
پاسخ:
دوست بزرگوار شاید تاریخ پهلوی رو تخصص داشته باشید، اما به عنوان کسی که نه تنها تاریخ پهلوی بلکه قبل و بعد از اون رو مطالعه کردم و امروز هم تحقیق خوبی روی جامعه جهانی و ایران دارم، برام مثل روز روشنه که دیدگاهتون نارسا و ناقصه...
امیدوارم عفو کنید، ولی ما در "روش تحلیل سیاسی" فقط نمی تونیم راوی جزیی کوچیک از یک کل بزرگ باشیم. بلکه باید اجزا رو بشکافیم و رابطه اونها رو با کل نیز محاسبه کنیم...
وقتی همه مسایل رو کنار هم می گذاریم می تونیم به این نتیجه برسیم که فاجعه حکومت پهلوی با یکی از بزرگترین انقلاب های بشر نابود شد و امروز مردم ما رضایت نسبی بسیار بیشتری نسبت به حکومت پهلوی از جمهوری اسلامی دارند...

ممنون
درود بر شاه
سلام خیلی ممنون از اطلاعاتی که گزاشتید لطفا درباره محمد رضا شاه پهلوی هم مطلب بزارید واز منابع معتبر تری استفاده کنید
پاسخ:
سلام
روی چشم

این لینک هم بخونید که مدرک بسیار معتبری هست:

http://hekmatema.blog.ir/post/148

ممنون
من کاملا با حرفای کاربر <ایران> موفقم شما فکر کنم از این رژیم پول میگیری که بدون درنظر گرفتن پنطق میگی این توضیحات ناقصه کسی که تخصص تاریخی و سیاسی داره فک نکم شما چیزی فهمیده باشید چون تعصبات شدید مذهبی مانع از رسیدن به جواب حق باشد لطفا یه کم منطقی باشید این اطلاعاتی که شما میگید تماما از منابع این نظام هست و بتبع ان هر نظام نظام قبل از خودشو انکار و تحریف میکنه التماس تفکر
پاسخ:
شما می تونید این طور تصور کنید و ازاد هستید
ولی واقعا بعد از مطالعه هزاران صفحه تاریخ معاصر و خواندن کتب مختلف از پهلوی ها به این نتیجه رسیدم هر کسی از این قوم طرفداری کنه، باید مطالعه و معرفتش رو کمی بالاتر ببره

ممنون
پس از شکست خلیفه اسلام بدست مغول

هلاکو سردار مغول بر سر خلیفه عباسی فریاد زد:

در هر اتاق از این قصر، ده کنیزک نازک بدن خزیده‌اند. مگر تو چند زن می‌توانی اختیار کنی؟ در مطبخت چند خوالیگر، طعام می‌پزند؟ از این سقف‌های بلند و دیوارهای محکم و سراپرده‌های مخملین چه حاصل؟ من، هلاکو، سردار مغول از همان غذایی می‌خورم که سپاهیانم می‌خورند و بر همان اسب می‌نشینم که سربازانم می‌نشینند و بر همان زمین می‌خوابم که سربازانم می‌خوابند. شما که بسیاری‌تان عالمان دین هستید و مردان خدا، به این سردار بگویید که حکمران ظالم مسلمان را دوست‌تر می‌داریم یا حاکم کافری که به عدل حکومت کند؟
مجلس ساکت شد در سرتاسر صحن مستنصریه کسی سخن نمی‌گفت. هلاکو پرسشی مهم پرسیده بود.
به راستی کدام یک از این دو، مردمان را نفع بیشتری می‌رساند؟ حکمرانی که دم از دین می‌زند اما بساط ظلم می‌گسترد و اسباب جور فراهم می‌کند یا حاکمی که کافر است اما بر مردمان به عدالت و برابری حکم می‌کند.


مجلس همچنان ساکت بود.
پیری از میانه صحن به پا خواست.
- های سردار فاتح مغول! پاسخ پرسش خود را از من بشنو.
ما مسلمانان بغداد، حکمرانی حکمران عادل کافر را بر حکمرانی مسلمان ظالم ترجیح می‌دهیم و اگر این نبود، تو امروز به سادگی بر دارالخلافه مسلمین دست نمی‌یافتی. بر ما حکمران کافری بگمار که به عدالت حکم براند.
ما از حکومتی که به نام اسلام بر مسلمین ظلم کند، خسته‌ایم. که  *مُلک با کفر باقی می‌ماند و با ظلم نه*

حالا دیگه خود دانی
پاسخ:
حکومت عباسیان بود
همون حکومتی که ائمه ما نیز بر سر اونها فریادها زدند ...

دقیقا همون مقیاسی که علمای اسلام بر سرش فریاد زدند و جلوش ایستادن، مثل شهید مدرس
ما کاری به این حرفها نداریم.هر زمانی با توجه به اقتضای زمان خودش حکومت زمان خودش را می خواهد.آن زمان برای ایران در آن شرایط جنگ جهانی دیکتاتوری رضاخانی لازم بوده است ومفید اکنون با توجه به اوضاع کنونی دیکتاتوری جوابگو نیست حکومت جمهوری اسلامی در شرایط فعلی تا هروقت خدا بخواهد به نفع ماست.ما نمی توانیم بگوییم فلان دوره فلان حکومت خوب بوده یا نه،حکومتها به دست خداست .تا هر وقت خدابخواهد حکومتی هست وخدا نخواهد دیگر بساط باید چیده شود.عمر حکومتها مانند عمر انسانها تمام شدنی است.فقط باید با مردم خوب باشند دلسوز ملت باشند نه اینکه در ماشینهای ضدگلوله از پشت شیشه ماشین هم قابل رویت نیستندکمی بیشتر کنار ملت باشند
پاسخ:
در باب حکومت ها برادرم باید یه دقت و مطالعه انجام بدهید
توی قران حکومت رو مخصوص خدا و رسول و اولامر دونسته. و در مورد زمان نبود ولی خدا نیز اعتقاد ما به بودن حاکمیت فقیه هست
حالا حکومت رو از دو وجهه باید دید
یکی مشروعیت حکومت هست که طبق قران و احادث مشخصه مشروعیت برای چه حکومتی هست
یکی مقبولیت حکومت هست که اون رو مردم انتخاب می کنند

حکومت هایی مانند رضا شاه مشروعیت ندارند و نداشتند. مردم هم زیر زور سرنیزه اونها رو قبول کرده بودند و البته بر علیه اش کار می کردند. اما حکومت ولایت فقیه مشروعیت داره و از سال 57 مقبولیت حداکثری 98 درصد هم دارا شده.
نمیشه گفت عمر حکومت ها همه باید سر بیاد یا نیاد
حکومت مشروع باید بمونه و باید براش جون داد تا نگه داشته بشه. مردم ما هم نشون داند این حکومت که با فطرتشون سازگاره و مشروعیت داره رو نگه داشته و می دارند
به قول رهبری، این حکومت تا ظهور امام زمان عج خواهد موند و نابود شدنی نیست به فضل خدا
اینو بدون که اگه رضا شاه نبود الان ایرانی هم وجود نداشت و به چند منطقه تقسیم شده . بی اساس ترین مقاله ای که تا حال خونده بودم. شما بهتره یکم تاریخ رو بی طرفانه مطالعه کنید . رضا شاه ایران را از طرز فکر قرون وسطی نجات داد
پاسخ:
اخرین جدا سازی تکه ایران، بحرین در زمان همین خاندان بوده برادر...

تاریخو بخون، انگلیس و روس به ایران ریختند و رضا شاه از تهران به اصفهان فرار کرد و اگر اومدن دو سفیر اونها و اطمینان دادن به رضا شاه نبود، او برای همیشه فرار کرده بود
گند زدی اقا این تحقیقات و مطالعاتت و برای خودت نگهدار
رضاشاه خیانت کرد چون کشور از هم پاشیده مون رو یکپارچه کرد و کادو پیچ تقدیم یه مشت ادم ابله و بی سواد داد.
پاسخ:
جواب شما:

https://www.mashreghnews.ir/news/264101/%DB%8C%DA%A9%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%86%DA%AF%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%AA-%DB%8C%D8%A7-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D8%B1%D8%B6%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%87
حشر غلامان علی با علی
حشر غلامان عمر با عمر
خداوند دوستان ولایت را با ولی اللهمحشور ودوستان رضا خان را بارضاخان محشور کنه
این توصیف شما چقد شبیه این روزهای مملکتمونه
روحش شاد
وسلام
چرا این سید های تازی از ایران نمی روند خمینی تازی خامنه‌ای تازی دست از سر ایران بردارید بروید ب همون عربستان خاک اجدادیتون یک روز می رسه بیرونتون میکنم بیگانگان تازی
پاسخ:
قاعدتا بی احترامی شما رو باید حذف کنم، ولی یه جواب به شما می دم که بقیه انگشت شماری که این دیدگاه رو دارن حساب دستشون بیاد:

همین که توی کشور، خودت و نوامیستون راحتید، و دارید زندگی می کنید، به واسطه وجود کسی مثل امام خمینی بوده و به خاطر امام خامنه ای هست...

هر وقت که خواستید رهبری رو از کشور بیرون کنید :)  اول باید امام رضا رو بیرون کنید ؛)

در ضمن، میگن به خاطر یه پشه پشت بوم رو ترک نمی کنن، اگه بنا به رفتن باشه، باید پشه بره :) توجه کنید، پشه ...

البته نوع جواب من، به خاطر سطح رفتار و تعقل شما اینطوری بود، و الا بنده اصلا بی عقل و بی ادب نیستیم
همه ی دغدغه ی شما کشف حجاب زمان رضا شاهه،نه اینکه الان در زمان عمامه به سر ها خیلی حجاب هست نه اینکه الان دزدی و جنایتو اختلاسو هزار خلاف نمیشه ،فقط زمان رضا شاه بیچاره بود ؟!چشماتونا بستین زحماتی که برا مملکتمون کشیدا نمیبینید فقط عذاماتمه کشف حجابو گرفتید ،برید بخونید ببینید چه خدمتهایی به کشورمون کرد
پاسخ:
مطالعه گسترده ای در این محور داشتم، خیانت رضاشاه در حق مردم و کشور جای هیچ توجیهی نداره و البته یه ادم ترسو که فقط زورش به مردمش رسید
خدماتش هم خدمات دولت روس و انگلیس بود برای باز شدن دستشون در امور مملکت که البته موفق هم بودند
نمونه اش کشیدن ریل قطار برای حمل و نقل وسایل و تجهیزات و نیروی نظامی که البته رضاشاه دوستان اونو خدمت او معرفی می کنند!!!!!
بنده با نظر این دوستان کاملا موافقم ...با اجازتون آقا رضا مطالعه کردیم:
خیانت ها به فرهنگ اسلامی اجتماع ، در مقابل خدمات اجتماعی و سوری اصلا قابل قیاس نیست. باید شما مطالعه کنید که رضا شاه کجا خیانت کرد کجا خدمت، این خدمت هایی که شما می گویید در مقابل خیانت ها مثل قطره ای است ناچیز در اقیانوسی بیکران...
متاسفانه شاید مطالعه کردید ولی تحلیلی و تفسیری نخوانده اید...
البته بی احترامی نباشه ان شاءالله

خیانتهایی که تو این دوره داره میسه واختلاصهایی که الان دربین تمام مدیران بلند پایه داره اتفاق میفته ..فسادهای اخلاقی دراین دوره و تجاوزهایی که از طرف کشورهای عربی به این مرزو بوم و هموطنان ما میشه به اندازه دریایی دربرابر قطره است
۳۱ تیر ۹۷ ، ۰۳:۳۶ ایرانی بدون حق آب وگل در خاکش
شرم برشما اشغالگران تحریف کننده ودستاوردهایی که نمیدانم به کدامش مینازید که مدعی خیانت دیگران شدین بع خودتان بپردازید مقایسه کنید میزان جرائم میزان فقر فحشا اختلاس فساد دزدی بیماری های جنسی جوانان بیکار قیمت دلار سکه اجاره بهای خانه های مسکونی ومدیریت کارآمدتان بمیرید این زبان درازی ها از کجا نشات گرفته مسلمان متعهد به مسائل معنوی بهتر نیست به آینده فکر کنی وحال وروز اسفناک مردمی که آب وهوا ونان ندارند
همین شما.هستید که اسلام رو درست نمی شناسید و از بخت بد ما میخوابد همین عقاید غلط رو به زور به مردم تزریق کنید.خیلی عجیبه اونا که به گفته شما کافر و دشمن هستن.دارن تو رفا و شادی زندگی میکنند ولی ما که همش اسم از خدا میبریم نه برق درست داریم نه آب.ما استاندارد های یک زندگی نرمال رو نداریم.برای خودم متاسفم که دلم به این مملکت خوشه.دنیا کار میکنن پولدار شن ولی ما کار میکنیم از گشنگی نمیریم
مطالب بالا جهت گیری سیاسی دارد یعنی چون نظام رو قبول دارین همه حرکات انرا مقدس میدانین
سلام و عرض ادب. ممنون از مطلب زیباتون.
رضاخان و رژیم پهلوی پدیده ای منحوس در تاریخ ایران است مثل غده ای سرطانی بود که درست در کنار شاهرگ قلب فرهنگ و اخلاق و تمدن ایران رشد کرد و انقلاب اسلامی هم نتوانست این غده سرطانی را به طور کامل جراحی و خارج کند و این یکی از شیطنتهای انگلیس علیه ملت ایران بود. با مقایسه عملکرد و ایدئولوژی رژیم منحط پهلوی با رژیم های سلطنتی گذشته به تفاوت های فاحشی در رفتار و عملکرد خواهیم دید که چرخشی 180 درجه ای را نشان میدهد که هیچ یکی از سلاطین گذشته چنین رفتاری را از خود بروز نداده بودند که نمونه بارز آن رفتار ضد دینی و دین ستیزانه این رژیم بود( به جز نادرشاه که البته رفتاری شیع ستیزانه داشت تا دین ستیزانه)

1. ترویج ملی گرایی و باستان گرایی و ایجاد فرهنگستان زبان که اولین ماموریت آن حذف لغات و اصطلاحات عربی از زبان فارسی بود دستور العملی که همزمان با آن ترکیه نیز با تغییر زبان رسمی خود آغاز کرد

2. تغییر تقویم هجری

3. تغییر پوشش

4. رسمیت بخشیدن به فاحشه گری در ایران با تاسیس کاباره، کاخ جوانان،

5. رسمیت بخشیدن به مراکز قمار با تاسیس کازینو ها

6. رواج گسترده قاچاق و مصرف مواد مخدر در دربار پهلوی و دولت مردان وقت که به امری عادی و پر سود تبدیل شده و اصولا مسئولین پهلوی به سران مافیای قاچاق مواد مخدر منطقه تبدیل شده بودند و آن را به انحصار خود در آورده بودند(خاطرات ارتشبد فردوست خواندنی است)

7. مقابله جدی و علنی با مظاهر دینی از جمله حوزه علمیه و مراجع عظام وقت مثل تبعید حضرت امام و یا دستگیری و شکنجه و یا اعدام روحانیونی همچون شهید سعید آیت الله سعیدی،

8. کمک به تاسیس رژیم نژاد پرست اسرائیل و تامین مالی و لجستیکی اقدامات ضد اسلامی این رژیم( حتی تامین سوخت جنگنده های رژیم اسرائیل در جنگ با اعراب که وجود تحریم این رژیم از طرف اعراب، رژِم پهلوی نقش کلیدی در پیروزی و نجات این رژیم نژاد پرست اسرائیل داشت)

9. قبضه تمام و کمال نهادهای حاکمیتی رژیم پهلوی بوسیله یهودیان و بهائیان ایران. اعم از نهادهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ....مهاجرت گسترده یهودیان و وبهائیان ایران به اسرائیل و آمریکا پس از پیروزی انقلاب نشان از احساس خطری بود که این جریان از آن می ترسید از جمله نگرانی از انتقام ملت ایران به دلیل مشارکت در جنایان رژیم

10. همکاری نزدیک با رژیم نژاد پرست و ضد اسلام اسرائیل در تاسیس نهادهای امنیتی پهلوی از جمله ساواک( آموزش و تجهیز شکنجه گران رژِیم) و همکاری در قتل عام ملت انقلاب و مسلمان ایران از جمله در جریان قیام 17 شهریور ( با حضور کماندوهای اسرائیلی در ایران در پوشش و لباس ارتش ایران و جنایت علیه بشریت)

11. جشن هنر شیراز: سفیر انگلیس در خاطراتش می گوید: اگر این نمایش در انگلیس مثلا منجستر برگذار میشد مردم هیچ یک از عوامل آن را زنده نمی گذاشتند. وی می گوید وقتی این انتقاد را به شاه گفتم تنها خندید و سکوت کرد!

12. دست بردن در زمینها و املاک وقفی و غارت هزاران هکتار از مرغوب ترین زمینهای ایران و واگذاری آن به وابستگان رژِم و یهودیان و بهائیان ایران( در حال حاضر برخی از همین یهودیان و بهائیان با استفاده از فرصت دولت اعتدال و حقوق به اصطلاح شهروندی! بازگشته اند برای باز پس گرفتن همین زمینها!)

13. ترویج شاه پرستی و شاه دوستی از جمله تقدیس کوروش و هخامنشیان با کمک یهودیان( یهودیان کوروش را منجی خود می دانند) و قرار دادن تاریخ پهلوی بر مبنای تاریخ کوروش یعنی 2500 سال

14. تغییرات بنیادین در نظام تعلیم و تربیت ایران بر مبنای دین ستیزی و سکولار کردن با تاسیس کانون پرورش افکار

15. تقابل با حوزه علمیه با تقویت و گسترش مراکز دانشگاهی و ایجاد موسسه خطابه برای کنترل و محدود کردن حوزویان

16. تاسیس رادیو و تلویزیون و سینما در راستای ترویج فرهنگ منحط پهلوی و ترویج فسق و فجور و فحشاء

17. ...
این رشته سر دراز دارد

سلام یادته یه نفر توی نظرات گفت آینده قضاوت خواهد کرد و شما هم تایید کردی؟

خواستم بهت بگم الان سال 99 شده و سال 96 و 98 جوان های مردم اومدند و فریاد زدند:

رضاشاه،روحت شاد

دیدی چطور رسوا شدی؟
پاسخ:
سلام. یعنی چون گفتن رضا شاه رویت شاد رسوا شدم ؟!؟!؟!

نکته مهم این هست که روح او خدابیازار شاد نخواهد بود و حساب کارش با خداست
اون جوان خام و بی سوادی هم که این جمله رو داد میزنه، مورد ترحم هست و ان شاءالله خدا عقلش میده

و در نهایت باید گفت نه این شعار رضا شاه رو از جهنم برمیگردونه به جهان، و نه حکومت رضاشاهی برخواهد گشت
خدا رحمت کند رضا شاه رو، مرد بزرگی بود ، جلوی خیلی از جهالت هارو میخواست بگیره ولی کلی درموردش تحریف کردم، یک مرد دیگر اگر مثل رضا شاه کبیر بیاید ایران واقعا گلستان میشود، رضا شاه و محمدرضا شاه ایران وبا زده و انگل رده رو نجات دادند ، یک سری دانشجو با بورسیه اون و پسرش رفتن خارج تا بعدا علیهش قیام ننن،اما تنها بدی که داشت نمیگذاشت تا مردم از وضع بد کشور های دیگه با خبر بشن، اگر ذره ای انسانیت در وجودت هست این پیام منو نشون بده
پاسخ:
حتما نشون میدم. طبیعتا مطالعه کردن در مورد تاریخ معاصر مخصوصا پهلوی اول و دوم میتونه به شما کمک زیادی بکنه که نظرتون برگرده. پیشنهاد بنده این هست البته. به قول یکی از اساتید تاریخ می فرمودن این فاجعه هست که جوانی در کشور بگه دوره پهلوی خوب بود!!! می گفت از بس واقعیت اون دوره رو نشون ندادیم و فقط به مسائل سطحی اکتفا کردیم باعث شدیم برخی حس کنند که اون دوره خوب بوده
فقط کتاب خاطرات حسین فردوست رو هم بخونید اکتفا می کنه؛ که به قول معروف دوست بچگی تا فرار محمدرضا شاه بوده. دوستی که رضاشاه برای پسرش انتخاب کرد!
۰۵ آذر ۹۹ ، ۱۱:۴۹ یه ایرانی
نظرات من رو که منتشر نمیکنی، خب حرف حق تلخه و جوابی هم نداری که به حرف حق بدی، وبلاگ خودت هم هست و اختیارش رو داری.
اما یک نکتته: اگر کارهای اصلاحی رضاشاه اینقدر بد بود که شما می فرمایید و صد در صد اون ها رو با قاطعیت رد می کنید چرا جمهوری اسلامی یکی از تغییرات بزرگی که رضا شاه داد یعنی قانون اجباری سربازی (کاری به خوبی و بدی اون ندارم، بحث جدایی میطلبه) را اینقدر محکم و قاطع داره اجرا می کنه ؟
در ضمن اینکه روحانیت رو هم معاف کرد (قانون سربازی در ایران میگه تمامی انسانهای مرد به سن 18 سال که رسیدن مشمول خدمت هستند، اینکه روحانیون کدام یک از این دو شرط انسان بودن و مرد بودن رو ندارن هم جای بحث داره)
پاسخ:
چرا منتشر نمی کنم؟ حتما می کنم
دو نکته اولا در مورد قانون سربازی که فرمودید بهتون بگم حتی اسلام برخی از قوانین و اعمال زمان جاهلیت و کفار رو هم نگه داشت و کمی فقط ساماندهی کرد که مثلا توی طواف خانه خدا از این موارد دیده میشه/ پس اگه قانونی طبق قوانین دنیا داره اجرا میشه و مشکلی هم نداره، این عین بی فکری هست که لغو بشه

دوما در مورد طلبه ها و سربازی باید بهتون بگم اطلاعاتتون کاملا ناقصه چون طلبه ها هم سربازی دارند / البته سرباز معلم و از این قبیل فعالیت ها رو دارن و طبیعتا با عمامه و عبا توی صف رژه دیده نمیشن
چرا از یک مرده اینقدر واهمه داریم و سعی می کنیم تخریبش کنیم...به نطر شما این کار سرپوش گذاشتن به بی کفایتی در اداره این مملکت نیست...گذشته ها تموم شد...رفت...رصا شاه مرد...شما از تخریب ادم های گذشته که دیگه نیستن چه نفعی می برید...جز پنهان شدن پشت کارهای شاه...که مردم رو سرگرم کنید...و بگید اگه ما بدیم شاه بدتر بود...اگه رفاه و اقتصاد این مردم درست باشه...صدتا مثل شاه رو هم آدم حساب نمی کنن...
پاسخ:
سلام. طبیعتا این متن از بنده نیست و ادرسی از کتابهای مختلف هست که نویسنده هاشون معلومن! در مورد مقایسه باید گفت ما که اصلا شاه و رضا شاه رو انسان نمی دونیم که بخواهیم مقایسه کنیم! این فقط جوابی به کسانی هست که هنوز میگن اون وقت خوب بوده!!!
مردم دروغ بزرگ را زودتر از دروغ کوچک باور می‌کنند و اگر دروغی را مکرراً تکرار کنید، دیر یا زود آن را باور خواهند کرد.
البته با وجود فضای مجازی این شیوه پروپاگاندا کمی تاثیرشو از دست داده.
پاسخ:
بازگویی صحبت های خود پهلوی ها درباره خودشون باعث فراموش نشدن واقعیت های تاریخی و همچنین جلوگیری از سوء استفاده فرصت طلبان برای تغییر جلاد و فرشته میشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی