یادداشت‌های احمد کریمی

یادداشت‌های احمد کریمی

در آن سوی خیال، باغیست زیبا و رویایی، که با همه وجودم، اشتیاق رسیدن به آن را، در خود فریاد می‌زنم...!!!

"اللهم ارزقنی توفیق الشهاده فی سبیلک"

بایگانی

"بیست‌و سی" یا "بی‌بی‌سی" ؟!

جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰ ب.ظ

هرچه در دنیای مدرن امروز، روزگار سپری می‌کنیم، سرعت چرخش اطلاعات و اخبار در بین مردم، مخصوصاً نسل جوان – که با تکنولوژی روز بیشتر سروکار دارند- بیشتر می‌شود.

فراخور این جریان و دوران مدرن - از لحاظ به روز شدن وسایل ارتباطی جدید- به خاطر تضادی که کشورهای غربی و در اصل، غرب اومانیست، با جریان دین و مذهب، و به خصوص دین مبین اسلام، به عنوان یک مخالف قدرتمند در برابر خویش دارد، دین ستیزی و شبهه‌پراکنی در این وسائل ارتباطی مدرن حرف اول را می‌زند.

متاسفانه، به علت اینکه ورود هر تکنولوژی(به اصطلاح) همراه با ورود فرهنگ وارداتی آن نیز هست، یک اتفاق بسیار ناخوشایند و اغفال‌کننده نیز در گروهی از جوانان ما رخ داده است. به این معنی که برخی از جوانان ما با تکیه بر خوراک فکری و روحی که از طریق "تکنولوژی‌ و فرهنگ‌های وارداتی" بر آنها بار شده است، "جبهه حق" را از دیدگاه و موضع "جبهه ناحق" تحلیل و تفسیر می‌کنند.

در برخورد با این قشر نیز به راحتی می‌توان اثرات این نظریه را مشاهده کرد، و از صحبت‌هایی که این گروه می‌کنند، حقیقت آن را فهمید. اینکه جوانی به راحتی و با تندی، جریان انقلاب، ولایت فقیه، دفاع مقدس، و حتی بدیهیات دین و مذهبی مانند اسلام و قران را با چوب نقد دشمنان اسلام، تازیانه می‌زند، خود دلیل بر " نامناسب بودن جبهه نقادی" است که انتخاب کرده است.

این دوستان اخبار "بی‌بی‌سی" را و هر حرفی از مخالفان دریده و بی‌پروای نظام اسلامی - که انقلاب اسلامی ایران را بهانه‌ای برای کوبیدن دین اسلام قرار داده‌اند – را از سر سادگی و با توجیه اینکه "آنها دروغ نمی‌گویند"، می‌پذیرند و در تایید کار خود اخبارهای داخلی مانند "بیست‌و‌سی" را دروغی بیش نمی‌خوانند.

در این جا، دو نکته قابل تامل است:

نکته اول اینکه، چرا باید نوجوان و جوان ما در مقاطع تحصیلی و مخصوصاً دانشگاه، به صورت کاملاً منطقی و استدلالی، جریان حق را نشناسد و در حد یک کتاب و یک واحد درسی و برای نمره گرفتن آن را طوطی‌وار بخواند؟

و نکته دوم که مربوط به خود این دوستان است. اینجا باید جنگ جمل را مثال زد. وقتی یکی از کسانی که به جنگ دو گروه شک دارد به امیرالمومنین(ع) می‌گوید: آن طرف همسر پیامبر(ص) و اصحاب نزدیک ایشان هستند و این طرف، شما و اصحاب هستید، حق با کدام است؟

امام فرمودند: اول حق را بشناس و بعد "علی" و "عایشه" را با آن بسنج...

حال باید به این دوستان عزیز گفت: حرفمان این نیست از جبهه‌ای که ما آن را حق می‌دانیم، ناحق مورد ادعایمان را نقد کنید، حرفمان این است هیچگاه از جبهه ناحق، جبهه حق را تفسیر نکنید. با مطالعه و تفکر و پرسش از اهلش، سعی کنید شبهات فکری خود را عاقلانه رفع کنید، تا خدای ناکرده جزء اکثریت اغفال شده نباشید (همان طور که در جریان نهضت عاشورا، کثرت جریان ناحق خیلی‌ها را به اشتباه انداخت)

نظرات  (۱۷)

مشکل اصلی در داخلست وقتی رسانه ی بیطرف و مستقل نباشد اوضاع اینطور میشود . آری بی بی سی همه واقعیات را نمی گوید اما بیننده را هم مثل بیست و سی احمق نمی پندارد
پاسخ:
خوب به نظر شما وقتی بی بی سی همه واقعیت را نمی‌گوید، مخاطب را چطور فرض کرده دوست عزیز؟!
مصداقی از احمق فرض کردن بیست و سی عنوان نکردید؟!

جالب این است که اخبار بی بی سی فقط اخبار نیست، و یک نوع جنگ رسانه‌ای تمام عیار است که مدیران بهایی و ضد خدای آن شبکه به راه انداخته اند...

به قول قرآن کریم در آیه 6 سوره حجرات: به گفتار فاسقان گوش نکنید
به نظر شما فاسق بهایی ها هستند یا مسلمانان ایرانی؟
نمیگم بی بی سی بی عیبه ولی کم عیب ترین و صادق ترین رسانه خبری دنیاست. البته این نظر شخصی منه.
ضمنا منظور من بی بی سی انگلیسی هست چون تا حالا تقریبا هیچوقت بی بی سی فارسی رو ندیدم در موردش شرعا و عرفا نمیتونم قضاوت کنم اما بیست و سی رو و اخبار رسانه میلی رودیدم!. ابدا اعتماد و اعتقادی بهشون ندارم.در رسانه میلی هیچوقت به مخالف واقعی فرصت اظهار نظر داده نمیشه.
(یک نفر هر چی خواست گفت،یک نفر دیگه حتی اجازه نداشت از خونه اش بیرون بیاد چه برسه به اینکه پاش به رسانه میلی برسه.حالا دیگه تا آخرش بخون.)
پاسخ:
در مورد بی بی سی انگلیسی و یا هر رسانه ای که ریشه اون رو صهیونیزم رسانه ای آبیاری میکنه، باید کمی مطالعه و تحقیق کرد...
من نمیتونم با مطالب کوتاه نظر کسی رو تغییر بدم، اما در حوزه رسانه با مطالعه کمی که دارم، چیزهایی میدونم که نظر شما عاقبتی به خیر نداره...
کمی درباره رسانه ها مطالعه کنید، فقط خبر رسانی صرف نیست !!!!
به این نکته هم اندیشه اید که شاید انتقادی که بر جبهه شما وارد می شود صرفا تکرار سخنان جبهه ناحق نیست، بلکه مشاهده رفتار و عقاید و باور های شماست که این نسل را به ناحق بودن شما و اعتقاداتتان رسانده است.
پاسخ:
امیر جان در انتهای مطلبم اشاره کردم بدون اینکه از جبهه‌ای تعلقی داشته باشید، هر دو جبهه رو نقد کنید. اما واقعا با اون مثالی که از جنگ جمل زدم هم مطابقت داشته باشه . یعنی مبنا رو تعقل وتفکر بذاریم و بعد دو جبهه رو نقد کنیم...
امیر مطلب رو خوندی کامل؟

حال باید به این دوستان عزیز گفت: حرفمان این نیست از جبهه‌ای که ما آن را حق می‌دانیم، ناحق مورد ادعایمان را نقد کنید، حرفمان این است هیچگاه از جبهه ناحق، جبهه حق را تفسیر نکنید. با مطالعه و تفکر و پرسش از اهلش، سعی کنید شبهات فکری خود را عاقلانه رفع کنید، تا خدای ناکرده جزء اکثریت اغفال شده نباشید (همان طور که در جریان نهضت عاشورا، کثرت جریان ناحق خیلی‌ها را به اشتباه انداخت)
فرق بی بی سی و صدا سیما در این است که هر از چند گاهی یکی می اید و خلاف سلیقه ان ها در خطوط تلفنشان صحبت می کند ... این اتفاق در صدا و سیما چند بار افتاده؟ یعنی شعور من ایرانی در این حد است ؟ ایا قسمتی از صدا سیما به تعلق ندارد؟ صدای من و امثال من ارزش شنیده ندارد ؟ اگر حرف شما عاقلانه باشد حرف نا عاقلانه من و امثال من خریداری نخواهد داشت .
پاسخ:
خوب، خاصیت کرسیهای ازاد اندیشی همینه که ادما حرفشونو بزنند. البته حق بدهید که کسانی که میخوان ساز مخالف بزنند دست به فحاشیشون خیلی خوبه، بلانسبت شما البته..
بنده بارها و بارها با این نوع مخالفها تو وبلاگم حداقل برخورد داشتم. دیگه چه برسه که برنامه مستقیم هم وصل بشن
بی بی سی کار حرفه ای میکنه اما ما به جای اینکه برای مخاطبانمون ارزش قائل بشیم و سطح کارمون رو به بی بی سی برسونیم فقط بلدیم بگیم بی بی سی بده و ما خوییم. من نمیگم بی بی سی رسانه اخلاقمداریه اما اونا در اخبارشون به دشمناشون توهین نمیکنند و با القاب زشت خطابشون نمیکنند و طبیعیه که مخاطب بی طرف بیشتر جذب اونا میشه. یعنی اونا با رندی به هدفشون میرسند اما در بیست و سی جوری اخبار میگیم که انگار فقط میخواهیم دلمون خنک شه. یا مخالفان رو مسخره می کنیم یا با کینه و نفرت ازشون یاد می کنیم. اینکه نشد خبررسانی.
پاسخ:
اتفاقا بی بی سی بهایی اگه بدترین فحش هم بخوره، کاملا برخورد خوبی داره، میدونی چرا؟
چون توی مسلمان ایرانی ازش تعریف کنی و باورش کنی
سلام دوستان
چند سال قبل تو شهرستان ما یه اتفاقی افتاد که تو رسانه ملی و از قول آقایون سیاستمدار مردم ما به اوباش تعبیر شدند در حالی که اکثر اعتراض کنندگان به حق بودند و خود امام جمعه حتی به محق بودن مردم واقف بودند و حق مردم بود که اعتراض کنند اما این وسط یه شیطنتهایی هم شد طبق معمول بعد یادمه صدا و سیمای ایران که اصلا این مشکل شهر ما رو نادیده گرفت مسئولان سیاسی هم ما رو اوباش خوندن بعدش همین بی بی سیی که شما ازش بد می گید انصافا کل مساله رو گفت اما بهره برداری خودش رو هم از این مساله کرد و به این تعبیر کرد که این مردم ازدست نظام اسلامی خسته شدند و رادیو منافقین هم گفت این ها عوامل ما هستند
خب حالا بهتر نیست صدا و سیمای ما فقط مطلبی که اتفاق افتاده و دلایلش رو بگه و برا مردم قضاوت نکنه و کسی رو به چیزی متهم نکنه
البته صدا و سیما بعد ا زچند روز این رو در اخبار پخش کرد که عده ای از اوباش در شهرستان فلان....
البته بعد ا زخبر رسانی های دقیق بی بی سی ....
در حالی که مردم ما همگی معتقد به نظام و رهبری و ... هستند....
این تجربه ای بود که ما خودمون بهش دست پیدا کردیم و هر وقت می خوایم از صحت و سقم اصل خبر باخبر بشیم حتما بی بی سی رو باید گوش داد ولی خب اونا بهره برداری های خودشون هم از این برنامه می کنند وقتی مسئولان ما عاقل نیستند این اتفاقا مییفته دیگه.
پاسخ:
سیمای ما بی عیب نیست. متاسفانه هنوز هم اماتورهایی هستند که از روی غرض یا کجفهمی و یا نفهمی نمیدونند که خبر رو زیبا بگن...
البته اصل سانسور هم در جاهایی بنا به امنیت روحی و فکری مردم باید رعایت بشه...
علت فحاشی عده ای فرای مشکلات کلی فرهنگی جامعه ما ، همین سانسور غیر طبیعی تمام صداهای مخالف است ، بعدش هم مگر در این شبکه ها کسی نمی اید و فحش نمی دهد ؟ اولا مسایل فنی برای این موضوعات وجود دارد و ثانیا کسی که می آید و فحش می دهد در نظر اکثریت فقط خود را سبک می کند .
بگذار آخرش را بگویم عده سعی دارند بگویند مخالف ، دشمن است . برای همین است که دگر اندیشان در خود سانسوری بسر می برند که این موضوع دو نتیجه بیشتر ندارد ،۱- مهاجرت ، ۲- گسترش فرهنگ دروغ و دورویی . هیچ کشور و حکومتی از این مسئله سر به سامان نبرده .
پاسخ:
سانسور تمام صداهای مخالف؟
سال 88 چندین ماه همین صداهای مخالف دست به اسلحه هم بردند. اما نظام اسلامی خیلی تامل کرد با اونها ...

اگر صحبتهای امام خامنه ای رو رصد کنید، میبینید کرسی های ازاد اندیشی یکی از دغدغه هاشونه ... همه بیان حرفشون رو بزنند...
سلام
واقعا نامردیه که این طوری این بنده ی خدا رو می کوبید . یه خرده بشینید فکر کنید که یه شبکه در راستای تحقق اهداف چه کسانی کار می کنه ؟ رئیسش یا دشمن رئیسش ؟ حالا بی بی سی خیلی حرفه ای تر بیست و سی خیلی کودن تر . این هم که می گید بی بی سی دروغ نمی گه و فقط بخشی از حقیقت رو نمی گه ردوغه چون دیدم که میگه . و این که می گید مخالف ها هم حرف می زنند شما اگر بینندشون باشید می بینید که خیلی ها قطع می شن و دیگر این که ضرری به رئیس نمی رسه فقط بحث روی ایرانه روی انگلیس و اسرائیل و آمریکا حرفی نیست شما تا حالا بحثی در مورد هولوکاست دروغی شنیدید؟ لطفا منطقی و عادلانه و زیرکانه قضاوت کنید .
اصلا صداوسیما جرات پخش برنامه ای مثل نوبت شما رو داره؟
کاش ضرغامی جرات داشت و یک نظرسنجی پیامکی درباره عملکردش میگذاشت . حیفکه نداره.
ضرغامی رسانه ملی را تبدیل کرده به رسانه میلی و جناحی . اعتماد مردم به این رسانه روز به روز کمتر میشه. سانسور و دروغهاش افتضاحه . یاد مترجم محمد مرسی به خیر!
سلامی دوباره. درسته من قبول دارم که بی بی سی در پی اینه که من مسلمان باورش کنم و ازش تعریف کنم اما من بی بی سی رو باور ندارم. لطفا با دقت بخونید. گفتم که اونا با «رندی» مخاطب جذب می کنند و تاکیدکردم که نمیگم اونا اخلاقمدارند. اما این یک واقعیته که اونا با تاکتیکهای حرفه ای مخاطبهای خیلی زیادی رو به خودشون جلب کرده اند، من و توی مسلمان باید به فکر رفع ضعفمون باشیم و عقب ماندگیمون رو در جذب مخاطب جبران کنیم. اینکه به اونا بد و بیراه بگیم و مثلا بهایی خطابشون کنیم مخاطبهای اونا رو کم و بینندگان ما رو زیاد نمیکنه. در درجه اول باید به مخاطب احترام بذاریم و تعصبات بیهوده رو کم کنیم (منظورم تلویزیون خودمونه) وگرنه در این عصر تعدد و تنوع رسانه ها مردم جذب بیگانگان میشند..
پاسخ:
سلام. درسته برادر رندی اونها رو منم میدونم...
بی بی سی با مدیریت آقای بهروز آفاق(بهروز تبریزی) که بهایی هست، سیستم فکری و تحلیلی بهاییت رو داره پیاده میکنه.
در مطالبی که مجریانش هم میگن کاملا مشهوده. کلیپهاش تو رصد تی وی هست. مجری میگه: به نام خدایی که هست، شاید؛ من فلانی هستم، بدون شک (دقت میکنی چقدر موزمارند؟!؟!؟!؟)
در ضمن مدیریت هوس و شهوت هم اونجا حرف اولو میزنه، چون بهاییت برای جذب یکی از حربه‌هاش استفاده از موثرترین سربازان شیطان یعنی زنان بی‌تقواست...
مجریانی که در درجه اول مانکن هستند و در درجه دوم مجری و همین طور برو تا انتها ......
در آن سوی خیال، باغیست زیبا و رویایی، که همه وجودم اشتیاق رسیدن به آن را، در خود فریاد می زند...!!!

"اللهم ارزقنی توفیق الشهاده فی سبیلک"

چرا منتظری؟ خوب برو با داعش بجنگ تا انشاالله به شهادت برسی، برو غزه، اگر خیلی مردی برئ سین کیانگ چین یا چچن
پاسخ:
کاش نصیبمان شود... ای کاش
از اصول روانشناسی حسن ظن به خودی وسوءظن به دشمنه این یه اصلِ قرانی هم هست
۲۱ آذر ۹۳ ، ۱۱:۱۷ ... حسینی ...
سلام بزرگوار
مطلب خوبی را به چالش کشیدید...
اما قبول کنید که این بحثها فقط میان یکسری افراد تحصیل کرده رواج دارد و اکثرا به نتیجه مطلوبی نمی رسد.
با توجه به تجربه ام بیش از هفتاد درصد کسانی با آنها سروکار دارم رسانه ی آن طرف را بیشتر قبول دارند...
بنده بی بی سی را دنبال نکرده ام...اما کلیپ هایی از آن را دیده ام بسیار هوشمندانه عمل می کنند...مجری برنامه بیش از بیست جمله ی کوتاه می گوید و یک جمله ی کاملا اشتباه را به زبان می آورد و ازآن رد می شود . دانه ی شک را در ذهن مخاطب می کارد و در برنامه های آینده به نحوی آن را پرورش می دهد...
آنها به مسئله ی گذر زمان اعتقاد دارند و استفاده ی مطلوبی از آن می کنند...
در عوض اینجا اینطور نیست...
به خوبی به خاطر دارم که در جلسه محاکمه ی یک متهم به اختلاس میلیاردی زنی را نشان دادند (بعنوان خواهر متهم) با چـادر ...
خب این یعنی که اختلاس در خانواده ای رخ داده که مذهبی بوده اند و معتقد به خدا...
این هم بی تدبیری است...
بیگانگان مارا از خودمان بیشتر می شناسند...

خدایا کمکمان کن...
در دوره ی بدی به سر می بریم...
پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتون
البته اینها رو خوب میدونم چون در محور جنگ نرم، رسانه یکی از بزرگترین ابزارهاست و کمی روی آن مطالعه داشتم...
ولی باید این حرفها به بین مردم عامه کشیده بشه و اونها رو روشن کرد. همون طور که دشمن ما از ناآگاهی مردم استفاده میکنه، ما باید در مقابلش مردم رو بیدار کنیم (البته از آفات این محور خودمون هم مواظبت کنیم و دچار نشویم)

یا زهرا
سلام
زیاد اهل نظر دادن نیستم اما خب با خدم گفتم حیفه برای این مطلب خوب کامنت نذارم *
بسیار مطلب خوبی بود اما در جنگ رسانه و رقابت رسانه ای نیز باید رسانه ها دقت کافی داشته باشد
متاسفانه عده ای مردم را هالو فرض می کنند یا منطق درستی در گفتار وکلام شان نیست این موجب شده تا رغبت رسانه ای کم شده است
کامتن خصوصی بود اما اگه خواستی تایید کن
پاسخ:
سلام عزیز بزرگوار
نظر لطف شماست
ممنون که زحمت کشیدید
در ضمن "تنگه احد" رو دیدم، موفق باشید، کارتون زیباست ...
یا حق
با اینکه مطلب قدیمیه ولی چیزی به نظرم اومد که گفتنش شاید خود من رو از اشتباه در بیاره .خوشبختانه من ماهواره ندارم پس میخوام سوال کنم که آیا بی بی سی به رسالت یک خبرگزاری . فقط در مورد اخبار ایران و مابقیه کشورها و شاید برخی مسئولین انگلیس خوب عمل میکنه ؟یا اینکه به عنوان یک رسانه ی آزاد حق پخش اخبار مربوط به ملکه شون و یا کشتار فلسطینیان و یا هولوکاست رو هم داره ؟با اینکه ندیدم احتمال میدم اینها جزو خطوط قرمز اون رسانه باشه
سلام. مطلب قدیمیه اما دوست داشتم نظرم رو بگم
هیچ اخباری در هیچ جای دنیا بدون هدف نیست. شما نمیتونید قطع به یقین بگید که فلان اخبار خوب و فلان اخبار بده. چون هر کس سنگ خودش رو به سینه میزنه. بهترین راه دیدن هر دو مورده
یه چیزی میخواستم بگم به کسایی که میگن بی بی سی صادقه و رسانه ایران دروغگو. اخبار ساعت ۲۱ شبکه یک جزو درست ترین اخباره دنیاست. در رده همون بی بی سی
خیلی وقته که تلویزیون نمیبینم. از صبح تا شب فقط رادیو جوان رو گوش میدم. کسایی که فکر میکنن نظر مخالف تو رسانه ایران جایگاهی نداره بهتره این موج رادیویی رو گوش بدن تا ببینن همه مدل نظری توش صحبت میکنه
وقت خوش
پاسخ:
سلام امید جان
ممنون از نظرت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی