یادداشت‌های احمد کریمی

یادداشت‌های احمد کریمی

در آن سوی خیال، باغیست زیبا و رویایی، که با همه وجودم، اشتیاق رسیدن به آن را، در خود فریاد می‌زنم...!!!

"اللهم ارزقنی توفیق الشهاده فی سبیلک"

بایگانی

نماینده منتخب و راهی بزرگ در پیش رو ...

شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۳۶ ب.ظ

انتخابات مجلس شورای اسلامی با همه حواشی تلخ و شیرینش، گذشت و درصد رأی دو کاندیدای برتر و آمار بالای اقبال آنها در نگاه مردم، مسئولیت منتخبت مردم را کمی سخت تر از قبل کرد. انتخاباتی که به اذعان بسیاری از دست اندرکاران آن، از پر حاشیه ترین و حساس ترین انتخابات، نسبت به دوره های قبل بوده است.

اما آنچه سوای از مسائل گذشته می تواند ادامه دهنده حاشیه های این مسیر باشد و نه تنها پایان نپذیرد، بلکه موجب تضاد های بیشتری نیز در جامعه و افتراق قشرهای نخبه و کارآمد جامعه شود، نقش محوری" نماینده منتخب" است.

نماینده منتخب مردم تفت و میبد، خواه ناخواه در مسیر انتخابات با اینکه همیشه بر فراحزبی بودن و اعتدال گرایی اصرار ورزیده است، اما در میانه میدانِ عمل و در ابتدای کار، سوای از جریانات حزبی دیده نشده است. این موضوع با گفتن و انکار کردن نه تنها تمام نمی شود، بلکه با تضاد های گفتاری و رفتاری، موجبات تعارض بیشتری در جبهه های فکری و سیاسی نیز می شود.

آقای دکتر دهقانی امروز با دو جبهه فکری قدرتمند مواجه است که در نتیجه انتخابات، یکی خود را بر دیگری پیروز نشان می دهد، و البته آنچه ما می بینیم اینگونه است، چه، تعداد کثیری از رأی دهندگان به ایشان، وابسته به حزب پشتیبان ایشان نیز نبوده اند.

اما نقش کلیدی ایشان در صراحت برخورد با این دو جریان و نگهداری هر دو در کنار خود – که کاری است ناممکن و یا سخت – این لزوم را می طلبد که با هوشیاری زیادی این موضوع را مدیریت کنند. اعتدال گرایی در میان احزابی که مواضع سختی بر علیه هم دارند، و از لحاظ مبنایی تضاد های عمیقی دارند، بیشتر به شعار نزدیک می شود تا عمل، همان طور که در جریان بزرگ کشوری نیز همین اعتدال گرایی بیشتر به شعار زدگی دچار شده است تا عملگرایی و حقیقت گرایی ...

دکتر دهقانی با گزینش مواضع خاص انتخاباتی از همان نخست، به راهی وارد شده است که بدون مشورت گیری از نخبه های سیاسی و متعهد، نمی تواند ادامه آن را مدیریت کند. امروزه میان بزرگان دو جریان و حزب اصلی مشغول در میدان نبرد سیاسی – سوای از مردمی که به اینها کاری ندارند- تعارضاتی هست که همیشه وجود داشته است، اما این بار قرار است نتیجه این تعارضات در عمل گرایی فردی مهم و محوری چون نماینده مجلس بروز و ظهور کند، کسی که آمده است تا بر صندلی مردی چون سید جلال یحیی زاده تکیه بزند...

بیش از دو سال نداشتن نماینده و مطالبات مردمی، سوای از مباحث حزبی و سیاسی و جریانی، کار نماینده منتخب را بسیار سخت تر و حساس تر از پیش کرده است، این سختی وقتی بیشتر می شود که سید جلال یحیی زاده، به عنوان خاطره ای ماندگار در ذهن مردم ما جاخوش کرده است و تعریف مردم از یک نماینده خوب، چیزی شبیه به آن مرحوم است.

نماینده منتخب و محترم شهرستان های تفت و میبد،‌ امروز میان دو جریان قرار دارد که سوای دیدگاه ها و بینش هایشان، در حال کش و قوس های عیان و نهان برای کشیدن ایشان به نفع جبهه سیاسی خویش هستند، چه، در جلساتی که ایشان شرکت کرده اند، این موضوع پر رنگ نشان می دهد.

سوای از اینکه وظیفه دینی ما این است که برای ایشان دعا کنیم و موفقیت شان در جلب رضایت خدا و سپس خواسته های برحق مردم را مسئلت داشته باشیم، از ایشان می خواهیم که در این دوره به علت حواشی پر رنگتر از متن، با بزرگان هیچ کدام از جریان های سیاسی دیده نشوند. اطرافیان ایشان امروز باید کسانی باشند که برای مردم و حتی مسئولین، به جبهه خاصی منتسب نشوند، تا برای مردم بمانند، تا از ایشان سوءاستفاده حزبی نشود،‌ تا در عملکردشان برای تحقق اهداف اسلامی و انقلابی به مشکل نخورند، تا دچار حواشی تلخ همیشگی کشمکش های سیاسی و حزبی نشوند؛ نماینده مردم،‌باید برای مردم بماند،‌و به نفع کسی مصادره نشود ...

 امید که در این مسیر خطیر،‌ با استعانت از خدای بزرگ و تکیه بر ارزش های اسلامی و انقلابی موفقیت روز افزون جناب آقای دکتر کمال دهقانی را شاهد باشیم، ان شاءالله ...

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی