یادداشت‌های احمد کریمی

یادداشت‌های احمد کریمی

در آن سوی خیال، باغیست زیبا و رویایی، که با همه وجودم، اشتیاق رسیدن به آن را، در خود فریاد می‌زنم...!!!

"اللهم ارزقنی توفیق الشهاده فی سبیلک"

بایگانی

محمود احمدی نژاد اشتباه می کند !؟

پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۰۵ ب.ظ

محمود احمدی نژاداین روزها اخبار سفرهای استانی دکتر احمدی نژاد و بازنشر تصاویر و فیلم ها از حواشی آن در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری، یکی از مسائل و موضوعات روز جامعه ما شده است.

دکتر احمدی نژاد، رییس جمهوری بود که سال 88 با آمار رأی بسیار بالا به عنوان مرد شماره یک قوه مجریه راهی بهارستان شد، او که از پیچ و خم های ساخته و پرداخته شده‌ی زیادی که بر سر راهش ایجاد کرده بودند، به سلامت گذشت و با قاطعیت بی نظیری چشم ها را به خود خیره کرد، آنقدر پیروزی او برای برخی غیر قابل تحمل شد که از همه توان خود استفاده کردند تا میز دفتر ریاست جمهوری، شاهد هر گزینه ای -حتی "اوباما" و "نتانیاهو"- باشد اما شاهد گزینه ای به نام محمود احمدی نژاد نباشد !

اما این دوران گذشت و همه تخریب ها در کنار خطاهای راهبردی مردِ بسیار خاصِ دولت های نهم و دهم، باعث شد تا بعد از رفتن او از این جایگاه و با گذشت بیش از سه سال از دوران ریاست او، هنوز هم که هنوز است تخریب ها بر علیه او ادامه داشته باشد.

احمدی نژاد، دلیل همه بدبختی‌ها و مشکلاتی معرفی می شود که حل و رفع آنها وظیفه دیگران است. ضعف های وحشتناک دولت تدبیر و امید در کنار نداشتن انگیزه و تیمی پویا و جوان برای رسیدن به تحرک تیم محمود احمدی نژاد، باعث فرافکنی بی سابقه ای در دولت یازدهم شده، که بعد از انقلاب نمونه ای نداشته است...

همه اینها که گفته شد، همه آنهایی هست که بسیاری گفته اند. اما، این روزها محمود احمدی نژاد دست به اشتباهی زده است که هر آینده نگری را نگران و مشوش می کند. شاید تحرکات پر سر و صدای دکتر احمدی نژاد، به نظر ایده پردازان و اتاق فکر همسو با ایشان، تحرکاتی کاملا موفقیت آمیز برای آینده‌ای نه چندان دور از دست و دسترس باشد، اما آنچه را در عمق این ماجرا باید یافت و مورد توجه قرار داد، همان چیزیست که می تواند امنیت کشور و دست‌کم امنیت فکری مردم ما را به شدت دچار مخاطره کند.

محمود احمدی نژاد به گفته خودش فعالیت سیاسی نمی کند، و برای انتخابات 96 برنامه ای ندارد، ولی آنچه از کار او برداشت می شود این است که ایشان به نوعی "رییس جمهور مجازی" ایران شده است. دیدارهای استانی ادامه دارد، به مقامات بین المللی نامه می نویسد و موضع گیری می کند و ...

احمدی نژاد حتی اگر سودای ورود به انتخابات 96 را ندارد، از نگاه مردمی که او را مورد استقبال قرار می دهند و یا حداقل دوستش دارند، به نوعی منتخب 96 به حساب می آید. اگر این کارهای دکتر، موجب مطالبه‌ای در میان اکثر مردم برای ورود ایشان به انتخابات بعدی شود و به همین بهانه برای ثبت نام اقدام کند و در بدبینانه ترین حالت از تایید صلاحیت باز بماند، چه نتیجه‌ای برای انتخابات و حضور حداکثری مردم پای صندوق رأی پیش بینی می شود؟

این تحرکات دکتر، هر انسان آشنا به مسائل سیاسی را به این فکر وا می‌دارد که دکتر احمدی نژاد در حال زمینه سازی شرایط برای عدم ردصلاحیت خویش در انتخابات آینده است، به این معنی که شورای نگهبان حتی فکر رد صلاحیت شخص مورد قبولی چون احمدی نژاد را در ذهن نپروراند !

این شاید برای دوستداران ایشان بسیار خوشایند باشد، اما بیاییم به هر دلیلی حتی یک درصد احتمال ردصلاحیت ایشان را در انتخابات بدهیم، برای آنها که این مدت منتظر ایشان بودند چه اتفاقی می افتد؟

ما بعد از فتنه 88 منتظر فتنه های بزرگتری هم هستیم، خدای ناکرده نکند این فتنه از میان مدعیان دوستی با ولایت و انقلاب متولد شود؟ فتنه ای که نوع و ساختار و شیوه مقابله با آن هیچ شباهتی با فتنه 88 نداشته باشد و همه ما را در مقابل هم، و ایضاً مقابل نظام اسلامی قرار دهد !

کشور ما امروزه میان انبوهی از نگاه های ستیزه جو از بیرون مرزها و همین طور منافقان داخلی‌ست. هر اتفاق ناگوار و ناگهانی ممکن است ما را دچار مخاطراتی کند که برگشت به شرایط آرامش را بسیار سخت و یا خدای ناکرده ناممکن کند...

به قول امیرالمومنین(علیه السلام): مومن، زیرک و باهوش است.

هوشیار باشیم نه اینکه توهم هوشیاری بیش از حد، ما را به چاهی بیندازد که در آمدن از آن ممکن نباشد.

نظرات  (۱)

اشتباه می کند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی