یادداشت‌های احمد کریمی

یادداشت‌های احمد کریمی

در آن سوی خیال، باغیست زیبا و رویایی، که با همه وجودم، اشتیاق رسیدن به آن را، در خود فریاد می‌زنم...!!!

"اللهم ارزقنی توفیق الشهاده فی سبیلک"

بایگانی

رد صلاحیت‌ یعنی حراست از حقوق مردم و جامعه

پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۷:۵۴ ق.ظ

این روزها برخی عَلَم مظلومیت رد صلاحیت خود و یا شخص مورد نظر خود را، بلند کرده‌اند و برخی نیز ناخواسته زیر آن سینه می‌زنند! شعارِ "فله‌ای رد صلاحیت کرده اند!" این روزها شاید در بسیاری از صفحات افراد شاخص دیده می‌شود و گروهی بر این ظلم عظیم! های‌های گریه می‌کنند و نمی‌دانند که چه خطایی مرتکب می‌شوند!

از طرفی مظلوم‌نمایی برخی، توانسته برخی را به خطا بیندازد، اینکه من را با برچسب و اتهامِ "عدم التزام به اسلام، قانون و ولایت‌فقیه" کافر دانسته‌اند و مگر من فلان و بهمان نیستم هم بخشی از شانتاژ‌های در جریان بر علیه شورای نگهبان، هیئت‌های اجرایی و نظارت می‌باشد! در حالی که عمق این موضوع یعنی "آهای تویی که میخواهی بر مال و منال و بیت‌المال مردم و جامعه‌ات مدیریت کنی و بودجه‌های ده‌ها و صدها میلیاردی را با رای خود، مصوب و جا به جا کنی، باید از بسیاری از خطاهای ریز و کوچک اقتصای، فرهنگی و اجتماعی هم مبرا و پاک باشی که این صلاحیت را کسب کنی" و این هم از کلی بودن قوانین کشور است که باید با اتیکت عدم التزام به فلان تو را رد صلاحیت کنند! و البته آن را جار هم نمی‌زنند و مخفیانه به خودتان می‌گویند.

یعنی دقیقا متوجه باشیم که این عدم التزام، از جانب خدا برای کیفیت بندگی توی کاندیدا صادر نشده و شاید بهترین بنده خدا باشی، اما صلاحیت نداری در جمع چند نفر معدود برای میلیاردها و میلیاردها تومان بیت‌المال و همچنین مسائل مختلف شهری و در بالادستی آن برای کشور تعیین تکلیف کنی!

فله‌ای رد صلاحیت کرده اند؟ درست است، علتش این است که چهار سال قبل فله‌ای تایید صلاحیت شده‌اید و بهترین دلیل آن هم زندانی بودن نزدیک به پانصد نفر از شوراهای شهری در زندان است! که صلاحیت حضور در این موقعیت را نداشتند...

شیفته‌ی مقام و منصب و جایگاه نباشیم و به اشتباه خود و دیگران را گول نزنیم؛ شیفته‌ی خدمت در هر جایی باشد خدمت می‌کند! مردم هم باید قدردان دقت‌عمل و ریزبینی شوراهای نظارت و اجرایی و شورای نگهبان به خاطر این حراست از مال و موقعیت خود باشند...

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی