یادداشت‌های احمد کریمی

یادداشت‌های احمد کریمی

در آن سوی خیال، باغیست زیبا و رویایی، که با همه وجودم، اشتیاق رسیدن به آن را، در خود فریاد می‌زنم...!!!

"اللهم ارزقنی توفیق الشهاده فی سبیلک"

بایگانی

کنار گذاشتن کتاب در فروشگاه های کتاب اطراف حرم!؟

شنبه, ۲۷ فروردين ۱۴۰۱، ۱۰:۰۴ ق.ظ

این روزها در اطراف حرم مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، کتابفروشی هایی هستند که مشکل خود با کتاب‌نخوانی مردم را رفع کرده اند؛ شاید برای شما هم این موضوع تعجب برانگیز باشد اما وقتی چند روز پیش برای زیارت، سفری یک روزه به قم‌المقدسه داشتم، عملکرد کتابفروشی های منتسب به حرم مطهر را دچار تغییراتی دیدم که منجر به رفع مشکل عدم استقبال مردم از آنها شده بود!

این کتابفروشی ها در تغییراتی محسوس، فضای زیادی از فروشگاه کتاب خود را به محصولات غذایی و تا حدودی شبهه‌فرهنگی داده اند؛ و این گونه خود را با کتاب نخوان ها بیشتر تطبیق داده اند تا اینکه با برنامه های متنوع مردم را به خود و کتابخوانی نزدیک کنند!

عرقیات، اسباب بازی، سوهان، انگشتر و چه و چه این روزها بیشتر از کتاب های فراموش شده در این فروشگاه ها به چشم می آیند و الحمدلله که میزان مشتری ایشان نیز نسبت به قبل افزایش داشته است!

حال باید منتظر همین روند تا حذف کامل کتاب - یا همان کاغذهای بی استفاده! - از کتاب فروشی هایی باشیم که برای ما کتاب خوان ها پاتوق دوست داشتنی و جذابی بودند؛ و ای کاش نهادهای وابسته به حرم مطهر این روند اشتباه را اصلاح کنند و دغدغه های به جای رهبری انقلاب را با ظرفیتی که در اختیار دارند، پاسخ دهند.

۰۱/۰۱/۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی