یادداشت‌های احمد کریمی

یادداشت‌های احمد کریمی

در آن سوی خیال، باغیست زیبا و رویایی، که با همه وجودم، اشتیاق رسیدن به آن را، در خود فریاد می‌زنم...!!!

"اللهم ارزقنی توفیق الشهاده فی سبیلک"

بایگانی

چرا "بغل تو بغل" ؟!!!

پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۶:۲۲ ق.ظ

بغل تو بغلآیه شماره یک:

یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَمَنْ یتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا یهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ(المائدة/51)
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! یهود و نصاری را ولی (و دوست و تکیه‌گاه خود،) انتخاب نکنید! آنها اولیای یکدیگرند؛ و کسانی که از شما با آنان دوستی کنند، از آنها هستند؛ خداوند، جمعیت ستمکار را هدایت نمی‌کند.

***

آیه شماره دو:

فَتَرَى الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ یسَارِعُونَ فِیهِمْ یقُولُونَ نَخْشَى أَنْ تُصِیبَنَا دَائِرَةٌ فَعَسَى اللَّهُ أَنْ یأْتِی بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ فَیصْبِحُوا عَلَى مَا أَسَرُّوا فِی أَنْفُسِهِمْ نَادِمِینَ(المائدة/52)
(ولی) کسانی را که در دلهایشان بیماری است می‌بینی که در (دوستی با آنان)، بر یکدیگر پیشی می‌گیرند، و می‌گویند: «می‌ترسیم حادثه‌ای برای ما اتفاق بیفتد (و نیاز به کمک آنها داشته باشیم!)» شاید خداوند پیروزی یا حادثه دیگری از سوی خود (به نفع مسلمانان) پیش بیاورد؛ و این دسته، از آنچه در دل پنهان داشتند، پشیمان گردند!

***

آیه شماره سه:

فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَکُمْ وَلَنْ یتِرَکُمْ أَعْمَالَکُمْ(محمد / 35)

پس هرگز سست نشوید و (دشمنان را) به صلح (ذلت‌بار) دعوت نکنید در حالی که شما برترید، و خداوند با شماست و چیزی از (ثواب) اعمالتان را کم نمی‌کند!

***

سخنی از رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسری امام حسین(ع):

امروز در پوششهای گوناگون الفاظ زیبا، مثل حقوق بشر، مثل عدم خشونت و امثال اینها، منافقانه و ریاکارانه کار خودشان را پیش میبرند؛ امّا چشمان تیزبین ملّتها میتواند تشخیص بدهد؛ میتواند این دو گفتمان را در مقابل هم ببیند. این دو گفتمان با هم آشتی نمیکنند، این دو گفتمان به هم نزدیک نمیشوند؛ نمیتوانند آشتی کنند. یک گفتمان گفتمان ظلم و ستیزه‌گری با مظلومان و ملّتها است؛ یک گفتمان گفتمان حمایت از مظلومان و مقابله‌ی با ظالمان است؛ اینها چطور میتوانند دست به هم بدهند؟ چطور میتوانند به هم نزدیک بشوند؟ و امروز دنیا این را میداند، دنیا این را میفهمد.(لینک)

***

سوال:

دشمنانی که بر سر میز مذاکرات هستند، هر روز بر وحشی گری خود در منطقه ما افزوده اند، بر تحریم ها، تهدیدها، زورگویی ها، دخالت ها، اراجیف و زیاده خواهی های خود نیز مدام می افزایند(یک مثال کوچک)، دیر یا زود با ما سرشاخ نظامی هم می شوند؛ چه چیزی ما را بر سر میز مذاکره و حالت "بغل تو بغل" با آنها  نگه داشته است؟

می ترسم در نظر برخی، تنها خط قرمز ما با غرب بشود در آغوش کشیدن نتانیاهو، که آن هم با مرگش از بین برود !!!

نظرات  (۸)

۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۴۰ راشدی (مقیم تهران)
در حال حاضر مذاکره بهترین کار هست.مسلمانان در ایران دارن نابود میشن.فشار تحریم ها و اقتصاد بیمار و پر از اختلاس کمر مملکت رو شکسته.با صد تا آیه قرآن خودندن هم یه لقمه نون واسه مردم در نمیاد.ما باید رابطه اقتصادی رو قوی کنیم.وقتی اقتصاد قوی شد اونوقت اهداف بلندپروازانه داشته باشیم.در حال حاضر شیعیان در بدترین وجه قرار دارند.حتی اگر لازمه دست 5+1 رو هم باید بوسید تا فشارها کم بشه وگرنه هم مملکت نابود میشه و هم اسلام و دین مردم.

با این وضع اقتصادی امسال ماه رمضان هیچ جوونی روزه نمیشه.عده ای هم که میگن روزه ایم تظاهر میکنند .روزه نیستند.فشار اقتصادی دیگه جایی برای دین و دینداری نذاشته.حضرت علی هم گفته فقر از این در بیاد دین از اون در میره..منظورش از فقر همینه که ما الان گرفتار هستیم.حالا اینکه شما آیه آیه قرآن میذاری نمیدونم برا چیه؟

موفق باشی
پاسخ:
به نظرم و با مطالعه ای که در حدیث و قران داشتم، اسلام نابودی خودش رو اون جوری که شما تحلیل کردید، نمی دونم، بلکه حتی برعکس شما دیدگاه داره و برخورد با دشمنان رو تنها راه پیروزی میدونه و بس...
درباره وضع اقتصادی هم انگار شما مطالعه ای روی اقتصاد جهانی، امپراطوری دلار و روند رو به ضعف ان، همین طور حوزه ی یورو و اقتصاد بیمار اروپا ندارید، به نظرم اگر کمی روی این مسائل مطالعه بفرمایید مشخص میشه براتون که چقدر ما در وضعیت بهتری هستیم...
درباره فقر هم نیاز به مباحثه گسترده ای هست، عامل فقر رو شما چی میدونی؟ در احادیث حدود 50 الی 60 مورد عامل فقر داریم که شما معلومه از اونها مطلبی مطالعه نکردید...
ممنون
۰۱ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۰ راشدی (مقیم تهران)
منظور پیامبر و علی از فقر که گفتند الفقر فخری این بود که فقری که بی نیاز باشی و دنبال دنیا نروی.به قناعت زندگی کنی و در عین حال دستت جلو کسی دراز نباشه.وگرنه خیلی از کسانی که در افغانستان عضو طالبان میشند بخاطر فقر و نداری و گرفتن چند دلار آمریکایی جذب این گروهها میشوند.در حالی که صدای قران خوندنشون و سر بریدنشون گوش عالم رو کر کرده.

خودت رو نباید گول بزنی.اقتصاد دنیا در حال حاضر بستگی شدیدی به دلار داره.اگر از نظر شما دلار رو به انحطاطه امروز و فردا قرار نیست اینطور بشه.ولی ما امروز و فرداست که بر باد بریم.نمیدونم مگه زن و بچه نداری.بقالی نمیری؟خرید نداری؟هنوز بدتر هم میشه.چون همین اوباما جلوی خیلی از تحریم های دیگه رو گرفت وگرنه کنگره آمریکا کمر اقتصاد ایران رو کامل شکسته بود.که اگر توافق نکنیم شاید حماقت حمله نظامی رو نکنند.اما تحریم بیشتر وضعیت رو به مرز فاجعه میرسونه.در حال حاضر حدیث و روایت پیش نکش.در زمان حال علت فقر نه بی حجابیه نه چیز دیگه فقط تحریمات سخت و اختلاسهای میلیاردی.آیا زشت نیست تو حکومت اسلامی اختلاس اینقدر باشه؟کاش حکومت اسلامی نبود اونوقت اگه دزدی و اختلاس هم میکردند میگفتیم لعنتشون باد.

مدرس یک روحانی بود زمان رضا شاه گفت ننویسید مجلس شورای اسلامی.فردا هر غلطی میکنند میندازن گردن اسلام.ولی الان آقایون روحانی بی خیال شدند.هیچ کس اعتراض نمیکنه.هر فسادی و هر اختلاسی به نام اسلام ثبت شد.کسی نگفت تقصیر آمریکاست.گفت؟

بعضی وقتا باید صلح کرد مثل امام حسن.بعضی وقتا هم جنگ و قیام.ولی بموقعش.اگر این موقعیت ها جابجا بشه نابودی حتمیه.شما در مسائل سیاسی اینقدر قرآن و حدیث سر نیزه نکن.واقعیت رو ببین.ببین که دشمن در موضع قدرته اگر لازمه چند قدم عقب نشینی کنیم بکنیم.تا بعدا بتونیم خیز بلند برداریم.

تو اگر بخوای از لب جوی آب بپری اونطرف جو چیکار میکنی.چند قدم میری عقب بعد با سرعت خیز برمیداری و می پری از رو جوی آب.اگر عقب نمیرفتی خیز بلند نمیتونستی برداری.درسته؟پس همیشه برای خیز بلند گاهی لازمه چند قدم عقب رفت.

مطالبت حرفه ای و عادلانه نیست.برای همینه که تو سایت "میبد ما" بیشترین اعتراضات به حرفهای شما میشه.چون خواننده ها دیگه از شعار خسته شدند.
پاسخ:
از تمام حرفاتون که اصلا قبول ندارم و جای بحث نوشتاری نیست، اگه بگذرم، می رسم به اینکه زمان امام حسن ع هست یا زمان امام حسین ع و زمان جهاد ؟!!!
باید بهتون بگم ما از سال 42 تا حالا تو جنگ هستیم، همین سوال و جواب بین امام خمینی و آیت الله حکیم رد و بدل شد و بر خلاف حکیم، امام روح الله اعتقادش به جهاد بود، نتیجه اون هم پیروزی سال 57 بود...
انقلاب دوم هم به قول امام همون فتح لانه جاسوسی بود که نتیجش شد تقابل سخت ما با امریکا و جنگ هشت ساله و ...
نمی دونم چرا شما فکر می کنید وسط بزن بزن و درگیری باید تسلیم خواسته غرب شد ؟؟؟؟
در ضمن، ملاک سنجش حال و روز ما حدیث و قران هست و این رو اصل قرار دادیم و بس. بر مبنای اون هم حرف می زنیم. دیگه هر کی هرچی میخواد بگه ...
مشخصه که تفاوت دیدگاه شما با من و امثال من از دیدگاه خوب شما نسبت به غرب هست که ما اصلا باهاش کنار نمیاییم. این رو از امیرالمومنین ع و نهج البلاغه یاد گرفتیم..
مطمئن باش، پیروزی برای ما هست
برادر راشدی مواظب باش اینقدر پس پس رفتی ازاون طرف تو رود باتلاق نیفتی!این دور خیز ها برگشت نداره
با حرف های راشدی کاملا موافقم.
۰۲ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۴۵ راشدی (مقیم تهران)
فیلتر کردن قسمتی از نظرات بنده کار درستی نیست.چون خواننده حق داره کاملا بدونه من چی نوشتم(مگر اینکه فحش و ناسزا باشه که نبود).اینکه بدلخواه قسمتی رو که من به خودت اشاره کردم رو حذف کنی غلط و اشتباست.یا کلا منتشر نکن.یا همه شو منتشر کن.اینم یکی از علت هایی که مردم دوست ندارند حضرتعالی دست به قلم بشی.خودخواهی و ترس از انتقاد.شماها متاسفانه برای فرار از انتقاد خودتون خودتونو فیلتر میکنید.
پاسخ:
دوست عزیز
این بار مطلبتون رو کپی کرده داشته باشید تا صدق حرفم رو بفهمید. یکی از شرایط وبلاگ "بلاگ" اینه که اصلا نمیشه تغییری در محتوای نظرات داد. اونها که دارند میدونند من چی میگم. بنده هم اگه توهینی باشه که نشه بازتاب داد مجبورم کاملا تایید نکنم، اگه تایید کردم همون نظر خودتونه که تایید شده ...
در ضمن به نظرم مطلبی ندارید که بخوام از جواب به اون طفره برم ..
ممنون

۱۵ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۳۲ اسلامی میانجی
بنام خدا
با سلام و ارادت .برادر احمد کریمی عزیز مطالب سایت شما که برای اولین بار دیدم بسیار جالب و پر محتوا و زیبا و مشحون از مطالب اسلامی و انقلابیست . من شخصا از انها استفاده کردم و اموختم . البته اگر افرادی نظیر راشدی که متاسفانه بعلت تفکرات وارخورده و غیر ارزشی و تسلیم گرایانه به غرب مطالبی شعار گونه که از اراجیف رسانه های ماهواره ای طوطی گونه حفظ کرده اند از انها مثلا انتقاد میکنند بخود نگیرید و به کار پر ارزش خود ادامه دهید . موفق باشید
پاسخ:
سلام و عرض ادب خدمت شما...
ممنون از نظر لطف شما دوست عزیز
در تایید صحبت شما باید عرض کنم، در این راه توهین زیاد میشه اما حمایت های دوستانی مثل شما قوت قلب خوبی هست...
ممنونم
۱۵ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۳۷ اسلامی میانجی
بنام خدا و با سلام با اجازه شما اکثر مطالب سایت شما را در وبلاگ خودم باز نشر کردم . راضی باشید . خدا حافظ
پاسخ:
سلام. خواهش می کنم، اگر قابل بازنشر باشند، خوشحال میشم
یا حق
جناب راشدی مقیم تهران مرید نیویورک! شما مطمئنی فقر مالی آدمو طالبانن میکنه؟ فقر فکری، فقر عقلی فقر بصیرتی آدمو به این قهقرا می کشه بعدم من ودور و بریام جزو کم درآمدهای جامعه هستیم ولی اصلا نه از تحریم نه از جنگ و هیچ چیز دیگه ای نمی ترسیم تا اونجا که ما می دونیم میلیارد درآ و رگ بازار به دستآ و خلاصه سرمایه دارای مملکت از این اوضاع تنگ اومدن دلشون لک زده برای آمریکایی ها!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی